مثلث سئو چیست؟

مثلث سئو چیست؟
زمان تقریبی مطالعه : 4 دقیقه

اصطلاحی به نام مثلث سئو تو بین سئوکار ها وجود داره که مفید میدونم برای دوستان اون رو معرفی کنم. البته مفاهیم مربوط به این موضوع شاید یک مقدار ابتدایی به نظر بیاد ولی 80 درصد ( شاید بیشتر ) موضوعات سئو رو پوشش میده.

شاکله اصلی خدمات سئو و بهینه سازی سایت سه مبحث هستند که اگر این سه محقق بشن، 80 درصد مسیر بهینه سازی سایت رو پیمودیم.

مثلث سئو چیست؟

سه ضلع اصلی مثلث سئو شامل :

  1. محتوا
  2. لینک بیلدینگ
  3. بازدید و نرخ ماندگاری در سایت

حالا سعی میکنیم یه نگاهی به هرکدوم از این مورد ها بندازیم و یه مقدار بررسیشون کنیم.

من میدونم که همه افرادی که دارن این مطلب رو میخونن در مورد این سه مفهوم کامل اطلاع دارن و حتما در این خصوص قبلا مطالعه داشتن؛ ولی من هم با توجه به رویکرد و نگاه خودم به این سه موضوع لازم میدونم یکمی راجبش صحبت کنم.

راس اصلی مثلث سئو، محتوا!

خیلی مطلب ها دیدیم و شنیدیم که میگن محتوا پادشاهه نمیدونم محتوا ملکس! بی بیه سربازه یا … :)) ولی میخوام بهتون بگم که واقعا همینطوره

اول از همه میخوام بسته آموزش تولید محتوا رو بهتون پیشنهاد کنم که یک راهنمای کامل برای انجام این کار بصورت کامل حرفه هستش که همه موارد مهم در خصوص تولید محتوا رو تو خودش گنجونده و میتونید ازش بهره ببرید…

مثلث سئو چیست؟

اگر سئو یک سایت براتون خیلی مهمه روی محتواش خیلی حساس باشید! سعی کنید همه چیز رو رعایت کنید سعی کنید یه مطلب کاملا یونیک با تصاویر یونیک داخلش استفاده کنید.

الان استفاده از محتوای ویدیویی چون خیلی زیاد نشده توی سایت های شرکتی، روش بسیار خوبی برای متمایز کردن خودتون از رقیب هاست.

من تاثیر بازاریابی محتوایی رو به چشم دیدم در حد حرف و شعار نیست و پیشنهاد میکنم در کنار هر کار دیگه ای که برای سایتتون انجام میدید محتوا رو توی راس کار بزارید. چند تا نکته هم در خصوص تولید محتوا خدمتتون میگم اگر  از قبل هم بدونید باز گفتنش خالی از لطف نیست!

  • کار های فیک و غیر واقعی رو کنار بزارید و مطلبی بدردبخور با توجه به اطلاعاتتون راجب موضوع برای کاربر ها تولید کنید.
  • برای محتوا گذاری داخل سایتتون یه زمانبندی دقیق و منظم داشته باشید.
  • سعی کنید تصاویری که داخل سایت میزارید رو خودتون تولید کنید. ( یا با دوربین یا با فوتوشاپ ) خیلی تاثیر داره ترجیحا توی هر صفحه 2 الی 5 تا تصویر کم حجم ( save for web ) قرار بدید.
  • 1 دونه h1 و بقیه h2 و h3 باشن اون هم بیشتر h2 چون گوگل خیلی سراغ بقیه سرتیتر ها نمیره
  • عنوان هاتون رو یه مقدار بلند بگیرید اگر شرایطش بود.

لینک بیلدینگ استاندارد

دوستان سئو بدون بکلینک و لینک بیلدینگ توی کلمات پر رقابت انجام شدنی نیست. حرف های دیگه رو کنار بزارید و با این واقعیت روبه رو بشید! راس دوم مثلث سئو لینک سازی استاندارد شماست. همیشه اینو بدونید اگر لینک سازی شما همگام با تولید محتوا مفید و خوب باشه خطرش خیلی کمه و اون یکم خطر هم با استاندارد بک لینک زدنتون میتونید از بین ببرید.

  • لینک سازی داخلی از محتوای تولید شده در صفحات سایت، مرتبط با کلمه کلیدی سایت، تو این مورد سعی کنید تعداد لینک ها رو زیاد نکنید و به 2 تا 5 لینک توی هر مقاله اکتفا کنید که لینک ها خروجی اون صفحه هم زیاد نشه و کلماتی که باهاش لینک سازی میکنید رو متنوع ( کلمه کلیدی، نام برند، عبارات بلند شامل کلمه کلیدی، کلمات مترادف با کلمه کلیدی ) در نظر بگیرید.
  • سعی کنید فقط از سایت های قوی بک لینک بگیرید. بک لینک گرفتن از سایت هایی که از دید گوگل معتبر هستن هم خطر پنالتی شدن رو از بین میبره و هم موجب کسب اعتبار برای خودتون میشه! ( کمیت رو کنار بزارید به کیفیت بها بدید )
  • بک لینک هاتون رو نخرید! سعی کنید خودتون تولید کنید و برای تولید اون ها یه زمان بندی مناسب در نظر بگیرید. مثلا روزی 1 عدد بک لینک خوب برای سایتتون ثبت کنید ولی هر روز این کارو بکنید. این روش بی خطر ترین و موثر ترین روشه
  • صبر داشته باشید! دوستان صبر داشته باشید توی همه مقاله ها گفته میشه برای واکشی شدن کامل بک لینک هاتون شاید تا 10 هفته زمان لازم باشه. البته این رو بگم که ممکنه یه لینک توی 1 هفته سئو بشه ولی تجربه به من ثابت کرده که روی اون لینک ها حساب نکنم و همون 2 تا 3 ماه رو براش در نظر بگیرم.
  • اگر به این کار اهمیت میدید پیشنهاد میکنم حتما مقاله لینک سازی حرفه ای رو مطالعه کنید.

بازدید و نرخ ماندگاری در سایت

دوستان عزیزم تمام کار هایی که در فرایند سئو انجام میشه 2 هدف رو دنیال میکنه که یکیش گرفتن بازدید و اون یکی نگه داشتن کاربر داخل سایته!

وقتی که فرایند سئو سایت به مرحله ای رسید که وارد رقابت اصلی ( بالا های صفحه 2 یا پایین های صفحه 1 ) شد، بازدید و زمان ماندگاری داخل سایت هستش که رتبه های بالا رو جا به جا می کنه!

اینو بدینید که شما راحت نمیتوید یه سایتی که روی یه کلمه روزانه 1000 تا بازدید از گوگل میگیره رو جابه جا کنید برای این کار ( بخصوص تو کلمات پر رقابت ) روش هایی وجود داره که چنتا از اون هارو اینجا بهش اشاره میکنم.

  • داشتن محتوای بسیار مفید و جذاب برای کاربر
  • طراحی جالب خلاقانه برای صفحات ورود ( لندیگ پیج )
  • قرار دادن تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید ( منجر به کلید و ورودی برای  شما بشه )
  • استفاده از شبکه ها اجتماعی برای تبلیغات کارتون و گرفتن ورودی برای سایت
  • استفاده از تبلیغات گوگل روی کلمه کلیدی مرتبط
  • خرید بازید ولی با روش های اصولی و درست

هر کدوم از این موادی نیاز به مطالعه دقیق و کارشناسی درست داره تا بتونه نتیجه های خوبی برای شما به دنبال داشته باشه. و من پیشنهاد میکنم به این مقاله اکتفا نکنید و در مورد هر کدوم از این ها کامل تحقیق کنید چون از یه جایی به بعد فقط جزئیات هستش که کار شما رو از کار رقیباتون متمایز میکنه.

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

در صفحه آموزش سئو، همه تکنیک ها و قواعدی که برای سئو کردن سایت نیاز به دوسنتن اون ها دارید، در اختیارتون قرار گرفته و میتونید همه چیز رو از صفر تا صد یاد بگیرید.

این سه مفهومی که امروز خدمتتون معرفی شد، اگر با هم بصورت درست و دقیق توی سایتتون اجرایی بشه میتونه 80 درصد مسیر سئو و توی بعضی رقابت ها 100 درصد سئو تون رو محقق کنه. بقیه مسیر بیشتر شامل طراحی استاندارد و کد نویسی درست ( بهینه سازی سرعت لود سایت و … ) میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *