ریپورتاژ چیست؟

ریپورتاژ چیست؟
زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه

برای درک بهتر و بیشتر مفهوم ریپورتاژ چیست؟ شما یک سایت خبری را درنظر بگیرید که در آن خبری از نوعی تردمیل جدید و منحصر به فرد داده و در آن به مزایا و معایب استفاده از این محصول پرداخته و در انتها نام یک شرکت و برند خاص را به عنوان بهترین فروشگاه خرید این محصول معرفی کرده است، به همین دلیل ریپورتاژ روش هوشمندانه و تاثیرگذار برای برند سازی و افزایش مشتری می باشد. بی شک شنیده اید که بعضی افراد معتقدند ریپورتاژ آگهی باعث بهبود و ارتقاء رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شوند و احتمالا دلیل مطالعه مقاله ریپورتاژ چیست برای شما پی بردن به اهمیت ریپورتاژ در موتورهای جستجو می باشد.

حتما با مفهوم سئو وب سایت آشنایی دارید، ریپورتاژ آگهی یکی از روش های تضمینی برای گرفتن بک لینک، سئو سایت می باشد. زمانی که یک سایت خبری، روی کلمه خاص به سایت شما بک لینک فالو می دهد در واقع خوانندگان را به سایت شما هدایت می کند و در نتیجه توجه موتورهای جستجو به سایت شما را بیشتر می کند، از همین رو ریپورتاژ آگهی روشی برای گرفتن بک لینک و تاثیر گذار برافزایش رتبه سایت می باشد.

سایت های خبری مختلفی در ایران مثل : ایسنا، انواع خبر گذاری ها، شهر خبر و … شناخته شده ترین سایت ها برای ریپورتاژ آگهی می باشند که هر کدام مبالغ مختلفی را از متقاضی دریافت می کنند. در واقع سایت های خبری، سایت های قدرتمندی هستند. سایت قدرتمند به سایتی هایی که بازدیدکننده های زیاد، بک لینک ورودی زیاد، لینک خروجی کم داشته باشند و به طور مداوم به روزرسانی شوند گفته می شود، پس در نتیجه با انتشار ریپورتاژ در سایت های خبری رشد سریع سایت را خواهیم دید.

قابل ذکر می باشد که تمام ریپورتاژ ها هزینه بر نیستند و برخی از سایت های خبری به کاربران اجازه ثبت اخبار ولینک را داده اند و آزاد گذاشته اند، اما لینک از این سایت ها تاثیری بر سئو سایت نداشته و ممکن است باعث کاهش رتبه سایتتان شود.

حال جواب به سول ریپورتاژ چیست؟
اگر به اکثر لینک های اول گوگل نگاهی کنید در می یابید که آن سایت ها از سایت های خبری معتبر لینک گرفته اند، پس در واقع می توان گفت ریپورتاژ یکی از عوامل مهم و موثر برای رتبه گرفتن سایت در موتورهای جستجو می باشد. همان طور که گفته شد ریپورتاژ به شکلی از آگهی اطلاق می شود که به شکل خبر در سایت های خبری انتشار پیدا می کند، به همین رو مخاطبان و بازدید کنندگان زیادی را از سایت خبری به خود جذب می کند و باعث توجه موتورهای جستجو می شود، در اصل ریپورتاژ یکی از بهترین و مهم ترین لینک هایی است که هر سایت می تواند داشته باشد.

مزایای ریپورتاژآگهی

  • استفاده ار لینک follow
  • افزایش بازید سایت
  • از سایتی که ریپورتاژ در آن انتشار می یابد حذف نمی شود
  • به عنوان اسپم شناخته نمی شود

ریپورتاژ در اصل یکی از بهترین و اصلی ترین روش ها برای برند سازی و تبلیغات آنلاین و اینترنتی می باشد که بزرگترین مارک های دنیا برای جذب مشتری و ارائه محصولات و خدمات جدید از آن استفاده می کنند. ریپورتاژ آگهی در اصل تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان دارد زیرا نوعی تبلیغ غیر مستقیم می باشد. ریپورتاژ آگهی با سایر روش های تبلیغاتی متفاوت می باشد، روش های تبلیغاتی معمولی از یک تصویر استفاده کرده و پیام برند را به مخاطب می رساند. اما روش ریپورتاژ محتوا محور بوده و مطالب استفاده شده در آن ها بلند می باشد که در آن از مزایای محصول، خدمات و … گفته می شود یا به شکل یا روایتی ویژگی های محصول را برای مخاطبان ذکر می کند.

معمولا متن ریپورتاژها در سازمان های سفارش دهنده ایجاد و تولید می گردد و بعد از تنظیم و مورد تایید قرار گرفتن متن ها توسط مدیران به آژانس طرف قرار داد برای انتشار آگهی واگذار می شود، بعد فضایی برای انتشار آن خریداری شده که معمولا تنظیم و خریداری آن بر عهده شرکت منتشر کننده می باشد که باید محتوا و متن را بازخوانی کرده و تایید نماید.
ریپورتاژ آگهی بیشتر برای محصولات و خدماتی استفاده می شود که ارائه اطلاعات بیش از تصاویر بر مخاطب تاثیر گذار باشد. محصولاتی که برای آن ها ریپورتاژ آگهی استفاده می کنند مثل لوازم آرایشی بهداشتی، محصولات ورزشی و … می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *