الگوریتم برت BERT گوگل چیست چگونه کار می کند

الگوریتم برت BERT گوگل چیست چگونه کار می کند
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه

برنامه های کاربردی زیادی برای یادگیری ماشین وجود دارد و یکی از این موارد پردازش زبان طبیعی است.

BERT یک الگوریتم دو طرفه است و به سمتی می رود که درک بهتری از محتوا داشته باشد. این تفاوت اصلی آن است.مقاله زیر بخوانید که بهتر درک کنید.

الگوریتم برت BERT گوگل

برت یک کتابخانه منبع باز است که در سال 2018 در گوگل ایجاد شده است. این یک تکنیک جدید برای NLP است و نسبت به سایر تکنیکها رویکرد کاملاً متفاوت نسبت به مدلهای آموزشی طول می کشد.

برت مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers است. این بدان معناست که برخلاف اکثر تکنیک هایی که جملات را از چپ به راست یا راست به چپ تجزیه و تحلیل می کنند ، BERT با استفاده از رمزگذار ترانسفورمر هر دو جهت را طی می کند . هدف آن تولید الگوی زبان است و در ضمن  اساس سئو را تغییر نمی دهد.

برت گوگلالگوریتم برت BERT گوگل چیست

چرا برت مورد نیاز است؟

افراد غالباً نگران این هستند که رتبه بندی جستجوی آنها با به روزرسانی های جدید کاهش یابد ، اما هدف Google بهبود تجربه کاربر است.

موتور جستجو می تواند با درک بهتر تفاوت های ظریف در زبان ، محتوای مورد نظر خود را به طور دقیق به کاربران اینترنت نشان دهد. این خبر بسیار خوبی برای هر کسی است که به دنبال بهبود رتبه موتورهای جستجوگر خود است.

آنچه بر به روزرسانی BERT Google تأثیر گذاشته است

گوگل ادعا می کند که برت تنها از هر ده جستجو روی موتور تأثیر می گذارد . اما ، به عنوان یک اصل ، شما می خواهید هر تعداد جستجو را انجام دهید. نکته خوب در موردش این است که جزء به روزرسانی های Google نیست که سایت ها یا صفحات را مجازات می کند. با این وجود ، چند دلیل وجود دارد که شما ممکن است از رقبای خود پایین تر باشید:

کلمات کلیدی اشتباه

مانند سایر شیوه های سئو وب سایت ، کلمات کلیدی بسیار مهم هستند. اگر یک لیست بسیار باریک از کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی وجود داشته باشید که در آن رتبه بندی می کنید ، این روزرسانی احتمالاً شما را به نفع سایتهایی که دارای کلمات کلیدی هستند ، مورد استفاده قرار می دهد.

مطلب زیر بخوانید

کلمات کلیدی LSI چیست

محتوای غیر طبیعی

BERT یکی از پیشرفته ترین و مترقی ترین بروزرسانی های الگوریتم گوگل است . در نتیجه ، قادر به تشخیص هر دو زمینه و اهداف کاربر بهتر از همیشه است. این بدان معناست که کاربران می توانند دقیقاً همانطور که از آنها سؤال می کنند ، وارد یک پرس و جو شوند ، و به وب گرداننده وب این امکان را می دهد تا پرس و جو را پیدا کنند و محتوایی را پیدا کنند که کاربر را راضی کند. اگر محتوای شما به روشی غیر طبیعی نوشته شده است یا دست و پا چلفتی باشد . مانند این است که مرزعه پیوند شده اید.

چگونه به روز رسانی BERT کار می کند

BERT یک انقلاب واقعی در نحوه پردازش زبان و سؤالات گوگل است. بروزرسانی یک روش مبتنی بر شبکه عصبی برای پردازش زبان طبیعی است. به عبارتی افراد غیرمستقیم ، این امکان را به Google می دهد تا بتواند در سؤالات کاربران خود تعیین کند و تفسیر بهتری از این سؤالات – و نتایج بهتر ارائه دهد.

الگوریتم برت BERT گوگل چیست چگونه کار می کند 4

در گذشته ، گوگل کلمه درخواست یک کاربر را به صورت کلمه تفسیر می کرد. با ظهوراین روزرسانی ، موتور جستجو اکنون می تواند کل عبارت جستجوگر را تجزیه کند تا نتایج جستجوی دقیق تری را ارائه دهد. که متن پرس و جو را به همان روشی که انسان بخواند می خواند: به عنوان یک کل فکر ، نه به عنوان کلمات فردی.

چگونه استراتژی سئو خود را تنظیم و بازیابی کنیم

همانطور که گفتیم ، شما با این روزرسانی جریمه نمی شوید. تمرکز بیشتر روی پیدا کردن سایتهای “بد” و فرو ریختن آنها است و بیشتر به سمت درک کاربر قصد دارد واضح تر و با ظرافت بیشتری نسبت به همیشه دنبال کند. با این وجود ، ترفندهای کوچکی وجود دارد که می توانید در سایت و محتوای خود پیاده سازی کنید تا به خودتان بهترین فرصت را برای رتبه بالا گوگل بدست آورید

ما تاکنون درباره برت چه می دانیم

  1. این الگوریتم فقط یک به روزرسانی سیستم جدید نیست ، بلکه یک فناوری کامل شبکه عصبی است که در یک حالت یادگیری مداوم کار می کند ، که برای شناخت زبان طراحی شده است.
  2. کمی بیش از یک هفته از زمان راه اندازی برت می گذرد. در ابتدا ، آزمایش و بهره برداری از الگوریتم جدید در ایالات متحده و فقط با درخواست به زبان انگلیسی خواهد بود.
  3. علاوه بر درک بهتر لهجه کاربر ، برت قطعات قطعه پیشرفته تری تولید می کند.
  4. پیرو یک الگوریتم دیگر RankBrain است که همچنین مبتنی بر یادگیری ماشینی است که هدف آن درک بهتر درخواست های کاربر است. گفته می شود ، Bert جایگزین Rankbrain نیست ، الگوریتم ها با هم کار خواهند کرد.
  5. برای کمک به Google به درک سؤالات “گفتاری” کمک می کند ، یعنی آن دسته از سؤالهایی که افراد به فرم طبیعی وارد می شوند ، فکر نمی کنم چگونه یک عبارت را برای جستجوی طبیعی تر تغییر دهیم. هدف نهایی گوگل این است که کاربر در مورد چگونگی تهیه صحیح یک درخواست فکر نکند ، سیستم هنوز هم آن را درک کرده و نتایج مربوط را نشان می دهد.

محتوای طولانی را بنویسید

هدف از آن در هنگام تولید محتوا پاسخ دادن به سؤالاتی است که مخاطبان شما می پرسند و بهترین راه حل برای مشکلات آنها است. یکی از راه های تضمین این که بهترین منبع برای آنها خواهید بود ، داشتن محتوای طولانی با کیفیت کافی در صفحه خود است. به عبارت دیگر ، کلمات کافی را داشته باشید تا کلمات کلیدی و اصطلاحات شما با سوالات و سؤالاتی که کاربران دارند مطابقت داشته باشد.

تعیین کنید که چه چیزی باعث رتبه شما برای افت می شود

اگرچه این یک ابزار و تمرین مفید است ، لزوماً ناشی از BERT نیست که رتبه شما تغییر کرده است. گوگل چندین بار به روزرسانی روزانه در الگوریتم اصلی خود را ارائه می دهد زیرا در تلاش است تا بهترین تجربه ممکن را به کاربران ارائه دهد. نوسانات شما در رتبه بندی ممکن است بخشی از سوزش طبیعی و جریان موتور جستجوگر عظیم و در حال تکامل باشد که Google است.

bert گوگل چه تأثیری روی SEO سایت دارد

توصیه می کنیم در صورت بروز تغییرات اساسی در ترافیک شما در هفته های آینده ، ابتدا در آمار Google Analytics خود رعایت کنید. بعید به نظر می رسد که بلافاصله در فارسی شود ، زیرا لازم است گوگل ابتدا داده هایی را به زبان انگلیسی جمع آوری کند تا بتواند الگوریتم را در سایر زبان ها و جغرافیا ها راه اندازی کند.

خبر خوب ، برخلاف به روزرسانی های قبلی ، این الگوریتمی نیست که برای جریمه وب سایت ها طراحی شده است.  این فقط برای درک بهتر پرس و جو کاربر و قصد جستجو است.

 

الگوریتم برت BERT گوگل چیست چگونه کار می کند 5

الگوریتم برت BERT گوگل چیست

محتوای خود را تغییر اساسی دهید

اگر توجه دارید که رتبه های شما به اندازه دلخواه شما نیست ، سعی کنید محتوای خود را تغییر دهید. با استفاده از اصطلاحات مختلف به یک سؤال متفاوت پاسخ دهید یا به همان سؤال پاسخ دهید. به پرس و جوها از یک منظر دیگر بپردازید. یا سعی کنید از یک نوع محتوای متفاوت استفاده کنید – از تصاویر ، فیلم و غیره.

جستجو را به چند زبان ارتقا دهید

BERT می تواند شاخص ها را از یک زبان استخراج کند (جستجو) و آن را در سایر زبانها اعمال کند. بنابراین می توانید مدل بگیرید و در پیشرفت و تنظیم زبان انگلیسی از آنجایی که بر محتوای وب غالب است پیشرفت کنید. سپس می توانید این پیشرفت ها را به زبان های دیگر اعمال کنید.

  • این امر به ارائه نتایج مرتبط تر در انواع مختلف زبان کمک می کند. مهم است که به یاد داشته باشید که تحقیق به معنای حل مسئله نیست.
  • صرف نظر از قصد جستجو یا زبان شما ، می توانید کارهای مبتنی بر کلمه کلیدی را کاهش داده و روی جستجوهای طبیعی تر متمرکز شوید.
  • به یک کلمه کلیدی معمولی و یک روش فنی نپیوندید. درک و هدایت زبان همچنان یک چالش است که باعث می شود در انگشتان او حفر شود.

BERT برای بهبود تجربه کاربر

الگوریتم برت BERT گوگل چیست چگونه کار می کند 6

به ویژه هنگامی که BERT یک هوش مصنوعی قدرتمند است که نحوه تفسیر جستجوهای جستجو را بر اساس زمینه آنها آموزش می دهد.

هنگامی که “به روزرسانی الگوریتم” از این قدرتمند برخوردار است ، نیاز به ارزیابی مجدد کیفیت محتوای وب سایت و تجربه کاربر بسیار مهم است.

گوگل از آن برای بهبود تجربه کاربر ، به ویژه در بازگرداندن نتایج دقیق تر به جستجوی طولانی استفاده می کند ، جایی که سئو در آن جستجو می شود.

چگونه BERT درک بهتری از سوالات جستجو به Google می دهد؟

Google از این الگوریتم برای تحلیل سوالات جستجو شده استفاده می کند. به روزرسانی الگوریتم ، درک Google از زمینه را بهبود می بخشد ، به ویژه با سئوالات طولانی تر. وقتی کلمات کلیدی و طولانی سوالات معمول تر هستند – به دلیل افزایش سوالات جستجوی صوتی – Google باید بداند کاربران چه می خواهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *