پایان پشتیبانی شیائومی از هفت گوشی‌

پایان پشتیبانی شیائومی از هفت گوشی‌
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

شرکت شیائومی به صورت رسمی اعلام کرد که پشتیبانی از ۷ گوشی هوشمند قدیمی خود را متوقف کرده است و دیگر آن‌ها را به‌روزرسانی نمی‌کند.

در دنیای گوشی‌های هوشمند، رسیدن به پایان خط اجتناب‌ناپذیر است. با قدیمی شدن یک گوشی هوشمند، شرکت تولیدکننده کمتر احساس تعهد برای ارائه پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، شرایط این روزهای بازار نسبت به سال‌های گذشته به شدت بهبود یافته است. بر خلاف سال‌های اول ظهور اندروید، امروزه تولید کنندگان اندرویدی، تمایل به ارائه‌ی پشتیبانی‌های طولانی مدت نرم افزاری دارند؛ در غیر این صورت مشتریان خود را تسلیم رقبایی خواهند کرد که پشتیبانی و خدمات مناسب‌تری را ارائه می‌دهند.

بسیاری از شرکت‌های سازنده موبایل، پشتیبانی‌های طولانی مدتی را در زمینه سخت افزار و نرم افزار در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. به راحتی می‌توان ادعا کرد که شرکت شیائومی از جمله برندهایی است که در زمینه نرم افزار و پشتیبانی پس از فروش، عملکرد درخور توجهی دارد.

این شرکت به‌روزرسانی‌های متعددی را برای شمار زیادی از گوشی‌های هوشمند شیائومی و ردمی ارائه می‌کند. هر زمان هم که در عرضه‌ی نسخه‌های جدیدتر سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های قدیمی‌اش ناتوان شود، آن‌ها را با آپدیت‌های جدیدتر رابط کاربری MIUI به‌روزرسانی می‌کند. با این حال، حتی برای گوشی‌های هوشمند شیائومی هم پایان ماجراجویی غیر قابل انکار است. امروز این شرکت به طور کامل پشتیبانی و خدمات پس از فروش از گوشی‌های شیائومی می میکس ۳، ردمی ۶ پرو و چند دستگاه دیگر را متوقف می‌کند.

لیست گوشی‌های شیائومی که دیگر پشتیبانی نمی‌شوند

این شرکت چینی به طور رسمی از قطع سرویس برای این گوشی‌های هوشمند خبر داده است. هفت گوشی هوشمند شیائومی و ردمی، دیگر خدمات تعمیر و نگهداری رسمی و خدمات پس از فروش را دریافت نخواهند کرد. این پروسه از تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۲ آغاز شده است.

طبق بیانیه شیائومی، از این پس هیچگونه پشتیبانی و خدماتی برای این تلفن‌های هوشمند در نظر گرفته نمی‌شود:

می مکس ۳

شیائومی می ۸ دیسکاوری ادیشن

می ۸ با حسگر لمس نمایشگر

شیائومی می میکس ۳

می پلی

ردمی اس ۲

ردمی ۶ پرو

سازندگان اعلام کرده‌اند که تولید این محصولات متوقف شده است. در نتیجه Xiaomi، دیگر قطعات یدکی این گوشی‌ها را به بازار عرضه نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که بیشتر این ۷ مدل تا قبل از سال ۲۰۱۸ میلادی روانه بازارهای جهانی شده بودند. از این رو به سختی می‌توان باور کرد که این روزها کسی از این گوشی‌های هوشمند قدیمی استفاده کند.