قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن به نقطه‌ی عطف خود نزدیک می‌شود

قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن به نقطه‌ی عطف خود نزدیک می‌شود
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

بنا بر گزارشات جدید، به نظر می‌رسد که قرارداد تصاحب اکتیویژن (Activision) توسط مایکروسافت (Microsoft) به نقطه‌ی عطف خود نزدیک و تکلیف آن به زودی مشخص می‌شود.

چند ماه پیش بود که مایکروسافت برای نخستین بار از قصد خود برای خرید اکتیویژن با مبلغی نزدیک به 70 میلیون دلار خبر داد. این خبر سر و صدای زیادی به پا کرد، چرا که در صورت به وقوع پیوستن آن، شاهد بزرگ‌ترین تصاحب یک شرکت در تاریخ صنعت بازی‌های ویدئویی هستیم که مایکروسافت را صاحب مجموعه‌های محبوب و پرطرفداری چون Call of Duty ،World of Warcraft و Overwatch می‌کند.

با این حال، این قرارداد مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفت و اگرچه بسیاری از افراد به موفقیت آن خوش‌بین هستند، برخی از سیاست‌مداران و سایر اشخاص قدرت‌مند، نگرانی خود را نسبت به اینکه مایکروسافت به مرور شرکت‌های بزرگ بازی‌های ویدیئویی را خریداری می‌کند، ابراز کرده‌اند. در این میان و بر خلاف افرادی که به عدم موفقیت این قرارداد باور دارند، وارن بافت (Warren Buffett) که ریاست شرکت برکشر هاتاوی (Berkshire Hathaway) را بر عهده دارد، موفقیت آن را حتمی می‌داند.

اکنون به نظر می‌رسد که این قرارداد به نقطه‌ی عطف خود نزدیک می‌شود. بنا بر گزارش جدید DealShaker که وبسایت Seeking Alpha آن را منتشر کرده، مایکروسافت به درخواست دوم کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مبنی بر ارائه‌ی مدارک و اطلاعات مربوط به قرارداد خرید اکتیویژن پاسخ داده است. اگر این کمیسیون تا 30 روز آینده، درخواست جدیدی به مایکروسافت ابلاغ نکند، این قرارداد را پذیرفته است. البته، این مورد به آن معنا نیست که ایکس باکس این شرکت را صاحب می‌شود؛ زیرا نظارت‌گران بریتانیا نیز باید وظیفه‌ی خود را انجام دهند. با این وجود، نظر کمیسیون تجارت فدرال برای این دست قراردادها، از اهمیتی ویژه برخوردار است و در صورت مثبت بودن آن، می‌توان پذیرفته شدن قرارداد را بسیار محتمل دانست.

شایان ذکر است که تمامی موارد ذکرشده حدس و گمان بوده و شرایط کنونی را بر اساس قوانین موجود بررسی می‌کند. مایکروسافت و اکتیویژن پیش از این اعلام کرده بودند که اگر همه چیز به درستی پیش برود، این پرونده تا تابستان ۲۰۲۳ بسته خواهد شد. اگر کمیسیون تجارت فدرال و سایر سازمان‌های مروبوطه این قرارداد را تأیید کنند، در آینده‌ای نزدیک شاهد بسته شدن این پرونده خواهیم بود. البته، بزرگی ابعاد این قرارداد ممکن است موجب طولانی شدن فرآیند مذکور شود.