خط تولید آیپد در چین به وضعیت سابق برگشت

خط تولید آیپد در چین به وضعیت سابق برگشت
زمان تقریبی مطالعه : < 1 دقیقه

چند هفته قبل، بخشی از خطوط تولید آیپد به دلیل روبرو شدن چین با یک موج گرمای بی‌سابقه طی ۶۰ سال گذشته، تعطیل شد. به دلیل همین موضوع، یکی از کارخانه‌های شرکت فاکس‌کان که تولید بیشتر محصولات اپل را بر عهده دارد، فعالیت خود را متوقف کرد. حالا با بهبود دما، این کارخانه بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفته است.

طبق اعلام یک منبع آگاه، این کارخانه که در جنوب غربی استان سیچوان قرار دارد، به طور مشخص آیپدها را برای اپل تولید می‌کند. در همان زمانی که خبر تعطیلی کارخانه‌ی موردنظر اعلام شد، مینگ-چی کو اعلام کرد که اگر خط تولید کار خود را تا ۲۰ آگوست از سر بگیرد، تاثیر این تصمیم چندان زیاد نخواهد بود. اما حالا با توجه به اینکه تعطیلی این کارخانه هفت روز بیش از حد انتظار طول کشیده، مشخص نیست که در بلندمدت عرضه‌ی آیپد با چه چالش‌هایی روبرو می‌شود.

اگرچه در حال حاضر رویداد رونمایی از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ و مدل‌های جدید اپل واچ در مرکز توجهات قرار گرفته، اما باید خاطرنشان کنیم که اپل قصد دارد حدود دو ماه دیگر با برگزاری یک رویداد از مدل‌های جدید آیپد و کامپیوترهای مک رونمایی کند. در این رویداد به احتمال زیاد شاهد رونمایی از نسل دهم آیپد و دو مدل جدید آیپد پرو خواهیم بود. اما حالا باید ببینیم که این تعطیلی منجر به تعویق در عرضه‌ی این تبلت‌ها می‌شود یا نه.

گفتنی است گرمای بی‌سابقه در چین منجر به تغییر در برنامه‌های تولید سری آیفون ۱۴ نشده و این گوشی‌ها مطابق زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده راهی بازار خواهند شد.