تفاوت سئو و تبلیغات کلیکی

تفاوت سئو و تبلیغات کلیکی
زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه

افزایش بازدید وبسایت با تبلیغات کلیکی

نتیجه‌گیری در سئو با توجه به رقابت این حوزه معمولا یک فرآیند زمان‌بر است و لازمه‌ی آن ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم محتوایی و افزایش اعتبار سایت و برند است. تکیه بر سئو در دراز مدت می‌تواند بازگشت سرمایه‌ی خوبی برای سایت داشته باشد. در واقع با یک بار سرمایه گذاری و انجام اصولی سئو، ترافیک پایداری برای سایت ایجاد می‌شود که نگهداری آن نسبت به هزینه‌ی اولیه بسیار پایین‌تر است.

در مقابل سئو تبلیغات کلیکی قرار دارد که نتیجه‌ی آن آنی است. اما پس از قطع تبلیغات ترافیک ورودی به سایت شما قطع خواهد شد و برای گرفتن ورودی مجدد باید همان هزینه را انجام دهید.

seo vs ppc

تاثیر افزایش بازدید بر رتبه‌ی سایت شما

اما سوالی که پیش می‌آید این است که این افزایش بازدید بر رتبه‌ی شما تاثیر‌گذار است یا خیر‌؟ پاسخ این سوال را جان مولر در یکی از ویدئو‌های پرسش و پاسخ داده است.

در این ویدئو در مورد تاثیر کسب ورودی از سایت‌های دیگر ( refferal trafic ) بر سئو سایت صحبت شده است. مولر اشاره می‌کند که یک وب‌سایت می‌تواند منابع ترافیکی زیادی داشته باشد اما داشتن این منابع به معنی خوب بودن محتوای آن سایت نیست. یعنی شما می‌توانید بودجه‌ی زیادی را به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید و کاربران زیادی را وارد سایت خود کنید اما کسب این ورودی به معنی افزایش رتبه‌ی سایت شما نخواهد بود.

refferal traffic seo effect

تبلیغات کلیکی یکتانت می‌تواند ورودی زیادی را به سایت شما هدایت کند اما این تاثیر مثبت زمانی اتفاق می‌افتد که شما محتوایی با کیفیت داشته باشید و سایت شما از تمامی جنبه‌ها بتواند پاسخگوی نیاز مخاطب باشد.

این تاثیر مثبت چگونه اتفاق می افتد‌؟

گفتیم تبلیغات کلیکی در صورت داشتن محتوای با کیفیت می‌تواند تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما داشته باشد. اما این تاثیر مثبت چگونه اتفاق می‌افتد‌؟

انجام درست تبلیغات کلیکی می‌تواند تاثیر مثبتی روی برندینگ سایت شما داشته باشد. طبق آماری که در سایت MOZ منتشر شده است، برندینگ رابطه‌ی مستقیم با رتبه‌ی سایت شما در گوگل دارد.

branding seo ranking factor

البته این موضوع به این معنی نیست که برندینگ فاکتور رتبه‌بندی محسوب می‌شود اما می‌تواند به صورت غیر‌مستقیم بر رتبه‌ی سایت شما تاثیر بگذارد.

اما چطور‌؟

برندینگ شانس شما را برای گرفتن بک لینک بالا می‌برد

انجام تبلیغات کلیکی و برندینگ باعث می‌شود که کاربران به سایت شما بیایند. حال اگر شما محتوایی مناسب‌ تولید کرده باشید که رضایت کاربر را فراهم کرده باشد احتمال اینکه محتوای شما به اشتراک گذاشته شود وجود دارد‌. این اشتراک‌گذاری و دیده شدن بیشتر در نهایت می‌تواند باعث شود که بک لینک‌های بیشتری بدست بیاورید و رتبه‌ی بهتری کسب کنید.

برند شما بیشتر در گوگل سرچ خواهد شد

اگر کاربر از خدمات یا محتوای شما راضی باشد به سایت شما باز خواهد گشت و ممکن است نام شما یا کلمه کلیدی را به همراه نام برند شما جستجو کند. سرچ نام برند این سیگنال را به گوگل می‌دهد که سایت سرچ شده سایت مهمی است و در نهایت این موضوع باعث می‌شود که رتبه‌ی آن در گوگل افزایش پیدا کند.

CTR سایت افزایش خواهد یافت

در صورتی که کاربر از کیفیت خدمات یا محتوای شما راضی باشد و نتیجه‌ی سایت شما در نتایج مشاهده کند، روی آن کلیک خواهد کرد و این موضوع خود می‌تواند عامل مثبتی برای رتبه‌ی بهتر باشد.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله هم توضیح داده شد تبلیغات کلیکی نمی‌تواند به صورت مستقیم باعث بهبود سئو سایت شما شود. این تبلیغات در صورتی می‌توانند نتایج مثبت داشته باشند که شما خدمات یا محتوای با کیفیتی ارائه دهید و این تبلیغات کاربران را از وجود این خدمات آگاه کند. آشنایی کاربران سپس سبب اتفاقاتی می شود که می‌تواند روی سئو سایت تاثیر مثبت داشته باشد؛ مانند گرفتن بک لینک طبیعی یا سرچ نام برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *