به گوگل مپس نیازی نیست؛ جگوار لندروور مسیریاب اختصاصی خود را معرفی کرد

به گوگل مپس نیازی نیست؛ جگوار لندروور مسیریاب اختصاصی خود را معرفی کرد
زمان تقریبی مطالعه : < 1 دقیقه

برنامه مسیریابی گوگل مپس (یا گوگل مپ) یکی از پرکاربردترین برنامه‌های ناوبری است که رقابت تنگاتنگی با ویز دارد. این برنامه‌ علاوه بر تلفن‌های همراه، در برخی خودروها نیز قابل دسترسی است اما به نظر می‌رسد که جگوار لندروور علاقه چندانی به استفاده از گوگل مپس نداشته و مسیریاب اختصاصی خود را معرفی کرده است.

جگوار لندروور اخیرا یک بروزرسانی را برای سیستم چندرسانه‌ای اتومبیل‌هایش منتشر کرده است که در آن گوگل مپس با ابزار رهیابی اختصاصی این شرکت جایگزین شده است. برنامه اختصاصی مسیریاب جگوار لندروور، طی همکاری نزدیک با شرکت نرم‌افزاری HERE‌ توسعه یافته است.

برنامه مسیریاب جایگزین گوگل مپ در خودروهای جگوار لندروور، از پروتکل مسیریابی what3words استفاده می‌کند. این سیستم برای تشخیص مکان با دقت سه متر توسعه یافته است و حقوق آن به شرکت انگلیسی What3words Limited اختصاص دارد.

خودروهای جگوار لندروور دیگر به گوگل مپس نیازی نخواهند داشت!

What3words چه تفاوتی با گوگل مپس دارد؟

نرم‌افزارهای مسیریاب همچون گوگل مپ، براساس شماره خیابان‌ها و پلاک‌ها فرآیند آدرس‌دهی را انجام می‌دهند. در سوی مقابل What3words جهان را به مربع‌هایی با ابعاد 3 متر در 3 متر تقسیم کرده است و براساس وضعیت آن‌ها مسیریابی را انجام می‌دهد.

در پروتکل What3words، جهان ما به صفحه‌ای از مربع‌های 3*3 تبدیل می‌شود. به هرکدام از این مربع‌ها یک نام اختصاص می‌یابد، نامی تصادفی که از ترکیب سه کلمه در فرهنگ لغت انتخاب می‌شود. با استفاده از این کلمات، مکان مربع مورد نظر را به سیستم ناوبری می‌دهید و سپس دقیقا به محل مورد نظر منتقل خواهید شد.

بنابراین به لطف بروزرسانی اخیر جگوار لندروور، رانندگان خودروهای این شرکت می‌توانند سه کلمه تصادفی مقصد خود را در سامانه ناوبری اختصاصی این شرکت وارد کنند. سپس راهنمای حرکت به سمت مقصد را دریافت نمایند. این سیستم ناوبری اختصاصی دقت و وضوح بالاتری نسبت به نرم‌افزارهای فراگیر همچون گوگل مپس دارد. انتظار می‌رود از این پس رانندگان خودروهای جگوار لندروور تجربه بهتری از مسیریابی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *