ایلان ماسک کلاهبردار یا ناجی بشریت؟

ایلان ماسک کلاهبردار یا ناجی بشریت؟
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان که با تاسیس شرکت هایی از جمله تسلا و اسپیس ایکس دنبال بهبود آینده بشریت است. پس از ورود به بازار رمزارزها چهره ای دیگر از خود را به نمایش گذاشت.

ماسک در ماه می ۲۰۲۱ که به دلیل حمایت اش از ارزهای دیجیتالی به ویژه دوج کوین، غوغای زیادی به پا کرده بود، به سرمایه گذاران توصیه کرد در نهایت احتیاط، اقدام به سرمایه گذاری کنند.

اما پس از یک سال، جکسون پالمر بنیانگذار دوج کوین ضمن هشدار نسبت به آینده ارزهای دیجیتال و سقوط بازار، می‌گوید ایلان ماسک که خودش را  دوج فادر (پدر دوج) میخواند دانش کافی در مورد کریپتو و کدنویسی ندارد و تنها کلاهبرداری است که باعث می‌شود کاربران بر اساس توصیه‌های وی در رمزارزها به اشتباه سرمایه‌گذاری کنند.

ایلان ماسک  در یک اقدامی هوشمندانه اعلام کرد مشتریان می توانند برای پرداخت خودروهای تسلا از دوج کوین استفاده کنند در نتیجه بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند و قیمت این رمزارز افزایش چشمگیری پیدا کرد.

پالمر بنیانگذار این رمزارز معتقد است روش ایلان ماسک برای تشویق به خرید دوج کوین رویکرد درستی نیست و در واقع کلاهبرداری و شیادی است.

اعتماد سرمایه گذاران تا جایی نسبت به ماسک بالا رفته است که باوجود کاهش قیمت اکثر رمزارزها بسیاری کماکان سرمایه خود را به این بازار وارد می‌کنند.

پس از این ماجرا ایلان ماسک در مصاحبه ای که با بلومبرگ داشت بیان کرد  “هرگز نگفته است که مردم باید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند.” و فقط شخصا از Dogecoin پشتیبانی می کند.

اینطور به نظر میرسد که ماسک پس از رسیدن به موفقیت های پی در پی و با شعار «بشر دوست» بودن سعی بر آن دارد اذهان عمومی را فریب داده و از موقعیت و جلب اعتمادی که طی سالیان مدید کسب کرده در جهت افزودن به ثروت عظبیش بهره برداری کند.