این روزها مشتریان انتظار دارند کسب و کارهایی که در انجام معاملات و فروش جدی هستند وب سایت داشته باشند. وب سایت منبعی مناسب و اغلب تعاملی از اطلاعات محصول، ساعات کاری، اطلاعات تماس و غیره است. وب سایت اعتبار یک کسب و کار را نشان میدهد و باعث ایجاد حس اعتماد بین شما و مشتریان احتمالی شما خواهد شد.
امروزه کسب و کار بدون وب سایت در حیطه کسب و کارهای بازنده و غیرقابل دسترسی است.
هرچند وقت یکبار این جمله را به مشتریان می گویید: خیر، من وب سایت ندارم!
اگر تا به حال به این فکر افتاده اید که چطور کسب و کار شما میتواند از داشتن یک وب سایت سود ببرد اما هنوز برای داشتن آن اقدامی نکرده اید…. در این مقاله (با این فرض که هدف کسب و کار پیشرفت و موفقیت باشد.) 12 دلیل ضروری ارائه شده برای اینکه چرا هر کسب و کاری، نه با اما و اگر بلکه قطعا باید یک وب سایت داشته باشد.
1-همیشه در دسترسی هست
احتمالا مهم ترین دلیل این است که وب سایت شما ساعات کاری کسب و کارتان را به 24 ساعت روز و 7 روز هفته در سرتاسر جهان ارتقا میدهد.
شما میتواندی در تخت خود خواب باشید یا زمان خوشی را با خانواده تان سپری کنید، بدون توجه به اینکه چه ساعتی از روز یا شب است، هرکسی میتواند جزیی ترین اطلاعات را درباره شما، کسب و کار یا سازمان شما کسب کند. هیچ چیز دیگری چنین انعطاف پذیری را به شما نمیدهد. اینترنت همیشه برای شما کار میکند و برای راحتی مشتریان شما 24 ساعته در دسترس است.
2-بروشور فروش قابل دسترس و عکس دار شماست
وب سایتها میتوانند حجم بالایی از اطلاعات به روز شده را نمایش دهند (ظرفیت انها تقریبا نامحدود است) و در هر زمانی برای هرکسی که به اینترنت دسترسی دارد قابل دست یابی است.
وب سایت میتواند نقش تعدادی زیادی بروشور با کیفیت بالا، تعاملی و رنگی را داشته باشد که همه کالا ها و خدماتی را که شما ارائه میدهید به صورت لیست شده در خود داشته باشد. تنها محدودیت تخیل شماست. میتوانید بروشور وب سایتتان را به آسانی به روز کنید، و فهرست محصولات و قیمت ها را همیشه به دقت و درست درج کنید. وبسایت شما مثل کارمند نمونه ای است که خارج از محیط کاری اش برای محصولات یا خدمات شما بازاریابی میکند.
3-میتوانید با دو کلمه همه چیز را بگوید
یک وب سایت کاملترین اطلاعاتی است که شما میتوانید معمولا با گفتن یک یا دو کلمه به عموم ارائه کنید. با ارائه وب سایتتان، روی درب شیشه ای فروشگاه (هنگام بسته بودن فروشگاه) ، روی کارت ویزیت تان، در تماس تلفنی وقتی که کسی به دنبال پیدا کردن موقعیت مکانی فروشگاه شماست، در تبلیغات رادیویی، در تبلیغات روزنامه ای، در هر جایی – شما میتوانید همه چیز را درباره عملکردتان با این چند کلمه ساده: نام کسب و کارتان دات کام “بگویید”.
4-ابزاری انعطاف پذیر برای ایجاد سریع تغییرات
هنگامی که کسب و کار شما آنلاین باشد، شما میتوانید به طور خلاقانه از وب سایتتان به عنوان ابزاری انعطاف پذیر استفاده کنید. تغییر تنها یک جمله در بروشورهای کاغذی و کارت ویزیت یا بیلبردهای فیزیکی، هفته ها طول خواهد کشید. فراموش نکنید که شما نمیتوانید چیزهایی را که مشتری از قبل در ذهنش دارد تغییر دهید. با استفاده از یک وب سایت شما میتوانید از تغییری در حد یک عکس یا جمله به طور کامل تا تغییر بسیار کامل را در عرض چند ساعت انجام دهید.
با استفاده از وب سایت تان، مشتری های فعلی و بالقوه شما میتواند آخرین به روز رسانی ها در مورد اجناس جدید، فروش ویژه، قیمت ها، غیره را به صورت روزانه یا هفتگی دریافت کنند. می توانید هرموقع که نیاز بود سایتتان را با اطلاعات جدید، تغییرات شماره تماس، افزایش ساعات کاری، یا هرچیزی که نیاز دارید اضافه کنید، همه این تغییرات را میتوانید با هزینه نسبتا پایین و فوری انجام دهید. مشتری های فعلی و مشتری های بالقوه شما میتوانند اطلاعات جدید را بلافاصله ببینند. اگر لازم باشد که اجناس یا کالاهای شما در زمان خاصی به عموم ارائه شود، وب سایت شما میتواند این راحتی را فراهم کند.
5-با هزینه ای کمتر از روش های سنتی تبلیغ کنید
بروشوری را تصور کنید که در سراسر جهان بلافاصله دیده شود. هیچ نیازی به چاپ کردن و توزیع مجدد کاتالوگ ها وجود ندارد. تغییرات یا به روز رسانی ها بدون هزینه کلی چاپ مجدد انجام میشود. هزینه یک اگهی کوچک در مجله یا روزنامه (که تنها برای زمان محدودی در دسترس و معرض دید است) یا هزینه چاپ و ارسال کاتالوگ ها را با هزینه داشتن یک وب سایت که 24 ساعته در دسترس است مقایسه کنید. متوجه خواهید شد که با سرمایه گذاری نسبتا کمی، میتوانید از طریق اینترنت با میلیون ها نفر در ارتباط باشید و با شرکت های بزرگتر همتراز شوید.
مشتریان شما میتوانند اطلاعات دقیق و درست یا لیست قیمت کالاها یا خدمات را در هر زمانی فقط با نگاه کردن به صفحه مربوطه در وب سایت شما به دست آورند. این کار نوعی روش بازاریابی است که میتوانید آن را بارها و بارها و برای سالها انجام دهید.
6-ایجاد شهرت، اعتبار و اعتماد برای مشتریان بالقوه
ممکن است بسیاری از مشتریان بالقوه شما با شرکت شما آشنا نباشند. وب سایت ها فضای ایده آلی برای به نمایش گذاشتن کارهای قبلی و پیشرفتهای شما به مشتریان بالقوه هستند. وب سایتی با طراحی مناسب می تواند تصویری حرفه ای از شرکت شما به نمایش بگذارد و این شانس را به شما بدهد که به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که شما محصولات و خدمات خاصی را ارئه میدهید. رضایت مشتریان قبلی، عکس های کارکنان، اسنادی از پروژه ها و کارهای انجام شده قبلی، و غیره ابزارهای خوبی برای ایجاد اعتماد و اطمینان به مشتریان خواهد بود.
7-حرفهایتر دیده شوید
اضافه کردن اسم وب سایت یا همان حوزه اینترنتی تان ( www..اسم شرکت یا کسب و کارتان..com) روی کارت ویزیت، ملزومات اداری، و ابزارهای تبلیغاتی جلب توجه میکند و به افراد نشان میدهد که شما واقعا قصد فروش و ارائه خدمات دارید. برای کسب و کارهای کوچک، وب سایت با طراحی خوب روشی عالی برای القای اطمینان به مشتری و بزرگتر نشان دادن از آنچه که واقعا هستند می باشد!
حتی اگر فروشگاهی را به تنهایی اداره میکنید یا فروشگاهی با سه کارمند دارید، وب سایت کمک میکند شما بسیار بزرگ و حرفه ای به نظر برسید.
نه تنها میتوانید یک وب سایت با نام شخصی داشته باشید که روی همه وسایل چاپ شده تان بنویسید بلکه همچنین میتوانید آدرس ایمیل رایگان تان (برای مثال yourname2020@yahoo.com) را با نام وب سایت تان جایگزین کنید تا از این طریق بتوانید برای کسب و کار خود برندسازی و کسب اعتبار کنید ( برای مثال name@domain.com)
8-زمان طلاست
اجازه دهید افراد بدانند شما چه کسی هستید، کجا هستید، و چه کاری انجام میدهید. چقدر زمان برای دادن اطلاعات جزیی و بدیهی به صورت تلفنی صرف میکنید؟ درباره مسیریابی موقعیت مکانیتان، کالاهایی که ارائه میکنید، کالاهایی که ارائه نمیکنید، چه ساعت هایی فروشگاه یا شرکت باز است، دوباره موقعیت مکانی، قیمت برخی خدمات، چند تا از خدمات شما در حال حاضر “قابل ارائه” هستند، بازهم ارائه اطلاعات درباره موقعیت مکانی، و بله فروشگاه شما تا ساعت 9 شب فردا شب بازخواهد بود و … اینها اطلاعاتی هستند که مشتریان از شما میپرسند.
با داشتن یک وب سایت شما این امکان را به افراد میدهید که از کالاها و خدمات شما بهره مند شوند، و نام های تجاری، شماره تماس ها، آدرس ها، و مسیریابی ها را برای افرادی که میخواهند با شما در تماس باشند، ارائه کنند. از اینکه چقدر وب سایت شما در کم کردن فشارکاری موثر خواهد بود و همزمان موجب رونق کسب و کار شما خواهد شد تعجب خواهید کرد.
9-گسترش دامنه مشتریان
داشتن وب سایت دقیقا به این معنی است شما میتوانید مخاطبینی از سراسر جهان داشته باشید، این امر به افزایش دامنه مشتریان شما فراتر از محدودیت های جغرافیایی معمول کمک میکند. اطلاعات، ابزار بازاریابی قدرتمندی است و افراد بسیاری میتوانند به یک سایت دسترسی داشته باشند. معاملات اغلب از سوی افرادی که شما را میشناسند انجام میشود.
اما وب سایت این شانس را به شما میدهد که خودتان را به هزاران نفر معرفی کنید. وب سایت شما در فضای اینترنت شما را در معرض دید شمار زیادی از مشتریان بالقوه محلی، سراسر کشور، یا جهانی قرار میدهد. اگر وب سایتی نداشته باشید و در فضای اینترنت نباشید، مشتریان بالقوه حتی نخواهند دانست که شما وجود دارید.
در صورت داشتن وبسایت میتوانید از تبلیغات هدفمند اینترنتی مانند تبلیغ در گوگل استفاده کنید و مشتریان بسیاری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
10-استفاده از بازخورد مشتریان برای بهبود خدمات مشتریان
برعکس بسیاری از انواع تبلیغات یا ابزارهای اطلاع رسانی، وب سایت مثل جاده ای یک طرفه نیست. وب سایت شما اجازه میدهد مشتریان بازخوردهای آنی خود را ثبت کنند و این شانس را به شما بدهند که مدل بازاریابی خود را ارزیابی کنید. میتواندی با هزینه حداقلی با استفاده از پرسشنامه ها و نظرسنجیهای آنلاین درباره مشتریان خود اطلاعات کسب کنید، این کار اطلاعات ارزشمندی درباره اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و چه چیزهایی میخواهند در اختیار شما قرار میدهد. فرم های آنلاین یا آدرس های ایمیل به مشتریان اجازه میدهد نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شما در تماس باشند.
11-افزایش فروش و پیشرفت در رقابت
رقابت طلب باشید، اگر شما کسب و کاری دارید پس در رقابت هستید. اگر رقبای شما از قدرت داشتن وب سایت استفاده میکند، شما هم نباید همین کار را بکنید؟ به هرحال شما محصولات یا خدماتی را به فروش میرسانید، داشتن وب سایتی عالی فروش شما را بالا خواهد برد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک که دارای وب سایت هستند، شما سعی کنید وبسایتی متفاوت طراحی کنید.
12-چرا نباید وبسایت داشته باشیم؟
امروزه شما آدرس های دات کام را تقریبا در هر جایی در همه رسانه ها میبینید. برخی از کسب و کارها به نوعی در وب حضور دارند و دیگر کسب و کارها به دلیل نداشتن چنین قدرتی از قافله عقب هستند. مشتریان بالقوه ای وجود دارند که در حال جستجو هستند و برخی از آنها احتمالا به دنبال کالاها و خدمات شما هستند. نشان دهید که بخشی از این جامعه هستید، چرا که شانس خوبی وجود دارد و رقابت شما از قبل روی وب شروع شده است.
وبسایت دارید ولی از بیشتر این مزایا بهرهمند نیستید؟
داشتن وبسایت مانند داشتن یک مغازه است! اگر مغازه شما در انتهای کوچهای بنبست باشد، یا اگر کسی مغازه شما را نشناسد، آیا میتوانید خوب بفروشید؟ داشتن وبسایت هم از لحاظی میتواند مانند داشتن مغازه باشد. برای بهرهمندی از مزایای داشتن وبسایت بایستی به دیده شدن وبسایت تان کمک کنید.
برای دیده شدن وبسایت کسب و کارتان ما تبلیغات در گوگل را برایتان پیشنهاد میکنیم. هزینه تبلیغ در گوگل برای کسب و کارهای غیررقابتی بسیار پایین است و مهمتر از همه اینکه تاثیر آن را بلافاصله در رشد کسب و کارتان میتوانید مشاهده کنید. برای شروع تبلیغات در گوگل آژانس تبلیغاتی پارس ادوردز را معرفی میکنیم که به عنوان پارتنر گوگل در ایران فعالیت میکند.