گوگل لوگوی پلی استور را به مناسبت 10 سالگی آن عوض کرد

گوگل لوگوی پلی استور را به مناسبت 10 سالگی آن عوض کرد
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

گوگل پلی استور رسما 10 ساله شد و این شرکت حالا لوگوی جدیدی برای این سرویس معرفی کرده تا به سایر محصولاتش شبیه‌تر باشد.

پلی استور گوگل رسما 10 ساله شد و این شرکت با یک لوگوی جدید این مناسبت را جشن گرفت. این لوگو از نظر طراحی تغییرات کمی نسبت به قبل داشته اما بزرگ‌ترین تفاوتش در زمینه استفاده از رنگ‌هاست که حالا لوگوی این محصول را شبیه سایر محصولات این غول دنیای فناوری می‌کند.

«تیان لیم»، معاون گوگل پلی در این باره گفت: «ما لوگوی جدیدی را معرفی می‌کنیم که جادوی گوگل را بهتر نمایش می‌دهد و مطابق با برندینگ بسیاری از دیگر محصولات مفیدمان نظیر سرچ، اسیستنت، فوتوز، جیمیل و غیره است.» پلی استور اولین بار در سال 2012 راه‌اندازی شد و بازار محصولات اندرویدی را متحول کرد.

لیم می‌گوید: «یک دهه بعد، بیش از 2.5 میلیارد نفر در بیش از 190 کشور هر ماه برای کشف اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و محتواهای آنلاین از گوگل پلی استفاده می‌کنند. و بیش از 2 میلیون توسعه‌دهنده با ما همکاری دارند تا کسب و کارهای خود را بسازند و به مخاطبان بیشتری در سراسر دنیا دسترسی داشته باشند.»

امتیازات بیشتر به مناسبت 10 سالگی گوگل پلی استور
این شرکت همچنین به مناسبت 10 سالگی گوگل پلی پیشنهادهای ویژه‌ای را برای افزایش امتیازات Google Play Points ارائه کرده است. اگر می‌خواهید امتیازات خود را افزایش دهید، می‌توانید با این پیشنهاد ویژه در اکثر خریدهای درون برنامه‌ای 10 برابر امتیاز بگیرید.

پلی استور با وجود مزایای متعدد خود همواره منتقدانی هم داشته است. اگرچه سیستم ضد بدافزار Play Protect و ملزومات حریم خصوصی در این فروشگاه به افزایش اعتماد کاربران کمک کرده، اما همچنان هر چند وقت یک بار برخی اپلیکیشن‌ها از سدهای دفاعی این استور می‌گذرند و کاربران را آلوده می‌کنند.

افزون بر این، بسیاری از شرکت‌ها از جمله اپیک گیمز معتقدند که پلی استور اجازه استفاده از سیستم‌های پرداخت شخص ثالث را نمی‌دهد. البته این مشکل قرار است حداقل در اروپا حل شود و توسعه‌دهندگان می‌توانند سیستم‌های پرداخت جایگزین را به کاربران خود ارائه کنند. با این حال، آن‌ها همچنان باید کارمزد گوگل را بپردازند.