چیزهایی که باید درباره انواع بازدید سایت بدانیم

چیزهایی که باید درباره انواع بازدید سایت بدانیم
زمان تقریبی مطالعه : 8 دقیقه

۱- بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

در همان ابتدای کار برای بالا بردن بازدید سایت، باید تمرکزتان را بر روی پیدا کردن کلمات کلیدی بگذارید که نشان‌ میدهند که محتوای بلاگ شما میباشند. معمولا تمرکزتان باید روی انتخاب یک یا دو کلمه کلیدی برای هرکدام از صفحه های سایتتان باشد. البته می‌توانید از ابزارهای SEO و ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی برای پیدا کردن کلمات مرتبط کمک بگیرید.
در ابتدا روی کلمات کلیدی تمرکز کرده تا حجم جستجوی آنها کمتر از ۱۰ هزار جستجو در ماه شود. بعد از اینکه چند ماه از راه‌اندازی بلاگ‌تان گذشت و صفحه های محصول خود را بهینه‌سازی نمودید، می‌توانید روی کلمات کلیدی تمرکز کرده تا حجم جستجوی بیشتری پیدا کنند.
ترفند اساسی برای افزایش بازدید سایت در این قسمت این میباشد که اول بتوانید پی‌ریزی قدرتمندی از کلمات کلیدی مرتبط داشته باشید. نکته مهم دیگر این میباشد که باید تا می‌توانید از مزایا و ظرفیت‌های بلاگ خود در فروشگاه آنلاین‌تان بهرهمند شوید؛ چرا که روی افزایش بازدید جستجوی گوگل به صورت طبیعی تاثیر بسیاری میگذارد.

۲- تازه‌سازی محتوا

تازه‌سازی محتوا یکی از روش‌های هک سئو میباشد که خیلی‌ها برای بالا بردن بازدید سایت از آن استفاده مینمایند. اصولا در این روش باید محتوای قدیمی و تاریخ گذشته را از صفحات سایت خود حذف نمایید و به جای آن بخش‌های جدید با محتوای مرتبط داشته باشید.
ساده‌ترین کار برای تازه‌سازی محتوای صفحه محصولات این میباشد که از کاربران تقاضا کنید تا نظرات یا نقد و بررسی‌های خود از محصولات در بخش نظرات بنویسند. در این صورت گوگل نظردهی کاربران را یک کار مداوم و به عنوان محتوای جدید تشخیص می‌دهد. در کنار این می‌توانید با نشر دائمی و مستمر بازخورد کاربران و خریداران، محتوای صفحات خود را به روز نگه‌دارید.

۳- معرفی سایت به موتورهای جستجو

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای افزایش بازدید سایت و سئو مفید میباشد، درخواست از موتورهای جستجو برای خزش و ایندکس کردن سایت شما میباشد تا بتوانید در ورودی‌های مرتبط با سایت‌ خود در گوگل رتبه بهتری بگیرید.

۴- چشم از رقبا برندارید

تحلیل رقبا یکی از اصلی ترین روش‌هایی میباشد که برای افزایش بازدید سایت خود باید انجام دهید. باید تلاش کرده تا بفهمید منبع اصلی ترافیک دریافتی رقبا از کجا میباشد و مخاطبان آن بیشتر در کدام کانال‌های بازاریابی قرار گرفته اند.
یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام بدهید این میباشد که سایت رقبا را در ابزار الکسا وارد نمایید و به بخش Upstream Sites رفته تا ببینید کدام سایت‌ها قبل از صفحه فرود سایت رقبا بازدید گشته اند.
اگر دیدید گوگل در صدر این فهرست قرار دارد متوجه آن می‌شوید که از تبلیغات گوگل ادز و سئو استفاده نموده اند. اگر فیسبوک یا پلتفرم‌های دیگر منبع ترافیک ورودی رقبا بودند، باید سراغ تبلیغات در این بسترها رفته و یا اگر دیدید بیشترین ترافیک ورودی از طرف یکی از بلاگ‌های فعال در این حوزه بوده‌ است، شما نیز باید استراتژی خود را روی همکاری با چنین بلاگ‌هایی منعطف نمایید.

چیزهایی که باید درباره انواع بازدید سایت بدانیم

۵- ایجاد بک ‌لینک

بک لینک‌ها بخش مهم دیگری از سئو میباشند که توانایی آن ها  در بالا بردن بازدید سایت نقش مهمی را ایفا میکنند. هنگامی که یک سایت دیگر به سایت شما لینک می‌دهد، سیگنال‌هایی به گوگل می‌رسد که نشان از ارزشمند بودن سایت شما را دارد و حاکی از آن است که سایت شما با کلمات کلیدی که روی آن ها لینک شده مرتبط میباشد.
علاوه بر این بک لینک‌ها توانایی آن را دارند؛ ترافیک زیادی را به سمت فروشگاه اینترنتی شما هدایت میکنند. کاربران با کلیک کردن روی لینک موردنظر به سایت و فروشگاه شما دسترسی پیدا میکنند و درصد فروش شما و احتمال خرید کاربران افزایش پیدا میکند.
برای گرفتن بک لینک لزوماً نباید هزینه کنید و امکان دریافت بک لینک به صورت رایگان از منابع متفاوت وجود دارد و باید این کار را به شکل اصولی انجام دهید.

۶- بهینه‌سازی محتوای سایت براساس کلمات کلیدی طولانی

با اینکه امکان دارد هنگام تحقیق کلمات کلیدی به کلمات کوتاه رسیده و بخواهیم روی آنها کار کنیم، نباید از کلمات کلیدی بلند (Long Tail Keywords) نیز بگذریم. این کلمات خاص توانایی آن را دارند تا ورودی خوبی برای ما داشته باشند و در بالا بردن بازدید سایت کمک میکنند.
از آنجایی که این کلمات خاص میباشند و شانس بیشتری برای رتبه‌گرفتن دارند؛ اما هنوز رقبای زیادی سمت آنها نرفته‌اند. نه‌تنها رتبه گرفتن در کلمات کلیدی بلند و مرتبط ساده‌تر میباشد، بلکه امکان حدس‌زدن قصد جستجوکننده نیز راحت‌تر میگردد.
زمانی که تجربه کاربری سایت خود را متناسب با قصد جستجوکننده ایجاد مینمایید، یعنی محتوای شما هم بیشتر متناسب با چیزی میباشد که جستجو کننده دنبال آن می‌گردد. این روش در افزایش بازدید جستجوی گوگل به شکل طبیعی از سوی گروهی از کاربران هدف خیلی خوب جواب می‌دهد.

۷- اضافه کردن محتوا یا محصول روی سایت به صورت روزانه

از آنجایی که یکی از عوامل مهم گوگل برای رتبه‌بندی میزان تازه‌بودن محتوا میباشد، بنابراین به‌روزرسانی همیشگی محتوای سایت به صورت روزانه می‌تواند خیلی مفید باشد. این کار نه‌تنها برای سئو خیلی خوب میباشد، بلکه دلیلی برای بازگشت و بازدید دوباره کاربران از سایت میباشد. اگر آن ها بدانند که هر روز چیز جدیدی برای کشف کردن در سایت شما وجود دارد، بیشتر ترغیب می‌شوند که هر روز به سایت‌تان سر بزنند.

۸- انتشار محتوای اختصاصی روی سایت

راه‌اندازی بلاگ، برگزاری دوره رایگان، انتشار فایل‌های ارائه، برگزاری وبینار و انتشار دیگر محتوای مرتبط در سایت کمک قابل توجهی به شما میکند. اگر بتوانید طبق برنامه پیش بروید و محتوای خود را به صورت اختصاصی منتشر نمایید، کاربران دلیلی برای بازگشت به سایت شما دارند.

۹- گذاشتن پادکست

امروزه بازار پادکست در ایران نیز بسیار بهتر از گذشته شده است و شاهد پادکست‌های حرفه‌ای و جذابی هستیم. پادکست‌ها توانایی آن را دارند تا مخاطبان زیادی داشته باشند و در آخر این مخاطبان برای حمایت از شما و شنیدن پادکست‌های شما به صورت ناخودآگاه بازدید سایت شما را بالا ببرند.

۱۰- نوشتن در بسترهای رایگان نشر محتوا

یکی دیگر از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام بدهید این میباشد که محتوایی را بنویسید و روی پلتفرم‌های رایگان مثل ویرگول، مدیوم یا لینکدین منتشر نمایید. این کار به شما کمک میکند تا بتوانید برای سایت خودتان بک لینک ساخته یا اینکه از کاربران بخواهید مطالب تکمیلی و جذاب‌تر را در سایت‌تان دنبال نمایند.

۱۱- محتوا ویدیویی

محتوای ویدیویی را باید بهترین نوع محتوا برای برقراری ارتباط با مخاطبان بدانیم. از این رو تلاش نمایید تا برخی از محتواهای خود را به شکل ویدیویی ساخته و برای بالابردن بازدید سایت آن ها را در پلتفرم‌های رایگانی همچون آپارات، یوتیوب، تماشا و… منتشر نمایید. اگر  توانایی آن را داشته باشید که حداقل هفته‌ای یک ویدیو منتشر نمایید، ترافیک سایت‌تان افزایش خوبی پیدا خواهد کرد.

۱۲- قدرت شبکه‌های اجتماعی

یکی از اساسی ترین روش هایی که برای افزایش بازدید سایت می‌توانید انجام بدهید استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان میباشد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن قوانین هر پلتفرم لینک سایت یا پست‌های خود را قرار داده و از این طریق بازدید طبیعی و رایگان بیشتری را جذب نمایید.
اگر فروشگاه اینترنتی دارید هم توانایی آن را دارید با استفاده از بازاریابی محتوایی، محصول خود را تبلیغ کرده و در نهایت با استفاده از لینک موردنظر مخاطبان به سمت صفحه محصول و خرید آن هدایت کنید.

۱۳- ایمیل مارکتینگ

با استفاده از ایمیل مارکتینگ و قراردادن لینک در پیام‌هایی که ارسال میکنید می‌توانید ترافیک بیشتری را برای سایت و فروشگاه‌ اینترنتی خود دریافت نمایید. در حالی که برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام در قراردادن لینک خیلی حساس میباشند، اما ایمیل مارکتینگ بهترین کانال برای این کار میباشد.

۱۴- همکاری با همکارها و برندهای دیگر

یکی دیگر از کارهایی که برای بالا بردن بازدید سایت خود می‌توانید از آن استفاده کنید، همکاری با هم‌صنفی‌ها و برندهای دیگر میباشد. شما همچنین توانایی آن را دارید که محتوای آن ها را منتشر نمایید و آنها نیز می‌توانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند. هر کدام از شما مخاطبان خاص خودتان را دارا میباشید که این بازی برد-برد باعث آن می‌شود که ترافیک بیشتری جذب نمایید.

چیزهایی که باید درباره انواع بازدید سایت بدانیم۱۵- به‌روزرسانی و ویرایش مطالب قدیمی

احتمالا زمانی که مطالب قدیمی را انتشارکرده اید، الگوریتم‌های گوگل متفاوت بوده و یا شما تجربه کمتری نسبت به تولید محتوا داشته‌اید. به‌روزرسانی و بهبود مطالب قدیمی مطابق با ترندهای روز و الگوریتم‌های گوگل روش دیگری میباشد، که به شما کمک می‌کند تا بتوانید میزان بازدید سایت‌تان را افزایش بدهید.
برای این کار می‌توانید با اصلاحات جدید یا اضافه کردن بخش‌های جدید مطلب‌تان را دوباره انتشار کنید، یا می‌توانید از کلمات( LSI کلمات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی) مطلب خود را تازه‌سازی کرده یا می‌توانید مطلب قبلی را با داده‌های جدید به‌روزرسانی نمایید.

۱۶- محتوای خوشه‌ای

محتوای خوشه‌ای یا کلاستر نقش بسیاری در افزایش بازدید از سایت شما دارد. در این نوع محتوا شما یک کلمه کلیدی اصلی انتخاب کرده و محتوایی را پیرامون آن انتشار میدهید. سپس محتوای اصلی را به عنوان ستون درنظر گرفته و مرتبط با آن چند محتوای دیگر تولید مینمایید.
در این روش نه‌تنها تعداد مطالب انتشار شده شما افزایش پیدا می‌کند، بلکه اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبان هم قرار میدهد و از سوی دیگر میتوانید به خوبی توانایی لینک سازی بین مطالب را به صورت حرفه ای انجام دهید.

۱۷- منتشر کردن محتوای طولانی

برخلاف آنچه که برخی از افراد فکر می‌کنند همیشه تولید محتوای کوتاه بهتر میباشد، اما تحقیقات نشان داده است که محتوایی که بیش از ۳ هزار کلمه باشد، ۲۸ درصد بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود. از این رو یکی از روش‌های افزایش بازدید سایت که به آن اشاره نمودیم، انتشار محتوای طولانی به روش آسمانخراش (Skyscraper) میباشد.
روش آسمان خراش اولین بار توسط برایان دین یکی از متخصصان برجسته حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ مطرح گردید. این روش پیرامون شبکه‌ای از بک لینک‌ها به محتوای شما به صورت پایدار، مقیاس‌پذیر و نتیجه‌محور کار کرده و به بالا بردن بازدید سایت کمک مینماید.
اساسی ترین جنبه تولید محتوای طولانی و آسمان خراش ایجاد بک لینک‌های قوی از سایت‌ها و منابعی میباشد که به عنوان پلتفرم‌های معتبر آن ها را می‌شناسیم. چون الگوریتم‌های گوگل عاشق محتوای باکیفیت میباشند، در نتیجه اگر محتوای شما را با ارزش میخوانند یا محتوای شما از سوی یک سایت معتبر پیشنهاد شده، آنگاه در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری می‌گیرید. در این روش حتی نیازی ندارید خودتان دنبال سوژه تولید محتوا بگردید و می‌توانید از نمونه‌های موفق قبلی نیز به سبک خودتان استفاده نمایید.

۱۸- از طرح کشویی یا چرخان خودداری نمایید

این طرح‌ها سال‌هاست محبوب هستند و مشتریان آن‌ها را دوست دارند. اما مشکلی که در این روش وجود دارد این میباشد که بازدیدکنندگان امکان دارد فقط اولین اسلایدها را ببینند. مطالعات زیادی شکل گرفته که به همین نتیجه رسیده‌اند و دریافته‌اند در این نوع طرح‌ها اسلایدهای بعدی کم‌تر دیده می‌شوند و تماس یا اقدام به کلیک کردن برروی این اسلایدها تقریبا صفر میباشد.همچنین این طرح‌ها امکان دارد محبوب باشند اما استفاده از آن‌ها برای سیاست داخلی خوب میباشد نه برای بالا رفتن نرخ بازدیدکنندگان.

۱۹- از تصاویر افراد استفاده نمایید

چهره‌ها تصاویری منحصر به فرد و قدرتمند میباشند. همچننین ما از زمان تولدمان به چهره‌های دیگر بیشتر نگاه می‌کنیم. قدرت مغناطیسی تصاویر افراد در طراحی وب‌سایت بسیار مفید میباشد.

چهره‌ها توجه را جلب مینمایند. مطالعه موردی معروفی نشان داده که نتایج حاصل از ترکیب چهره و توصیفات در یک صفحه فروش بسیار چشم‌گیری دارد.

۲۰- از فلش‌ها به عنوان نشانه‌های بصری استفاده نمایید

چهره‌ها توانایی آن را دارند که توجه بازدیدکنندگان را جلب نمایند، اما تنها راه کنترل و هدایت چشم بازدیدکننده نمیباشند. حتی امکان دارد فلش‌های کوچک کشیده شده با دست موثرتر از آن باشد. باید بدانید که حتی یک پیکان ساده در جذب CXL چشم بازدیدکنندگان یک عنصر قدرتمند در صفحه میباشد.اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان شما به چیزی نگاه کنند، با فلش به آن اشاره نمایید.

۲۱- زیرنویس‌های معنی‌دار بنویسید

عناوین مبهم در همه سایت ها وجود دارد. این عناوین عموما بزرگ و بی‌فایده میباشند اما مواردی کوچک و مفید را دنبال می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که موارد بزرگ برای بازدیدکنندگان معنی‌دار و مفید میباشند. اگر روسای شما می‌خواهند چیزهایی مانند خدمات و محصولات در وب‌سایت بازگو کنند باید از خود بپرسید که چه توصیفی برای آن می‌تواند بهتر باشد.

۲۲- از کلمات ساده استفاده نمایید

هرچه خواندن متن راحت تر باشد ‌سایت شما موفق‌تر خواهد بود. از کلمات متداولی که خوانندگان انتظار آن را دارند استفاده کنید،  استفاده از جلمات طولانی و کلمات فانتزی خوب نمیباشد؛ بلکه باید از یک زبان ساده استفاده نمایید که همه بتوانند آن را درک کنند. تحقیقات نشان داده که سادگی در خوانایی توانایی آن را دارد که در افزایش بازدیدکنندگان شما تاثیر بسازایی بگذارد.

۲۳- به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ بدهید

سوالاتی امکان دارد برای بازدیدکنندگان پیش آید. کار اصلی وب‌سایت پاسخگویی به این سوالات میباشد. هر سوال که بی‌پاسخ بماند فرصت  جلب اعتماد را از دست خواهد داد. همچنین سوالات بدون پاسخ امکان ترک ‌سایت توسط مکاربران را افزایش می‌دهد.

هنگامی که جوئل کلتکه فرایند خود را برای یافتن سوال‌ها و نوشتن پاسخ در HubSpot پیدا کرد، توانست صفحات فرود نرخ تبدیل خود را دو برابر نماید. او با مشتریان مصاحبه کرد، جواب‌های آن‎‌ها را تجزیه و تحلیل کرد، پیام‌ها را در اولویت قرار گرفته و در پایان کلمات کاربران خود را از نسخه جدید بازاریابی به روش  هوشمندانه استفاده کرد.