چوب ایرلند لای چرخ انتقال داده از اروپا به آمریکا

چوب ایرلند لای چرخ انتقال داده از اروپا به آمریکا
زمان تقریبی مطالعه : < 1 دقیقه

 رگولاتور حریم خصوصی ایرلند یک قدم به اعلام رای درباره جریان انتقال داده های کاربران از اروپا به آمریکا نزدیک شده و اکنون پیش نویس تصمیم خود را به رگولاتورهای اتحادیه اروپا داده است.

کمیسیون حفاظت از داده ایرلند(DPC) در سال ۲۰۲۰ میلادی دستوری برای مسدود سازی مکانیسم متا صادر کرد که از آن برای انتقال داده های کاربران به آمریکا استفاده می شد. این اقدام در پی آن انجام شد که دادگاه عالی اروپا توافقنامه انتقال اطلاعات را به دلیل نگرانی های نظارتی باطل کرد.

پس از مسدود سازی جریان اطلاعات، اتحادیه اروپا و آمریکا یک توافقنامه اولیه انتقال داده برای پایان دادن به وضعیت موجود تشکیل دادند و ادامه جریان انتقال داده منوط به توافق نهایی شد.

با این وجود کمیسیون حفاظت از داده ایرلند به طور موازی به تحقیقات خود ادامه داد و پنجشنبه هفته گذشته پیش نویس تصمیم نهایی خود را به همتایان اروپایی اش اعلام کرد. سخنگوی این کمیسیون از اظهار نظر درباره محتوای خاص این دستور خودداری کرد.

DPC رگولاتور ارشد متا و شرکت های فناوری بزرگ دیگر دنیا است. تحت قانون حریم خصوصی اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۱۸ میلادی تصویب شد، رگولاتورهای اتحادیه یک ماه فرصت دارند تا نظر خود را قبل از نهایی شدن تصمیم، اعلام کنند. هرگونه اعتراضی در این موارد ممکن است زمان اعلام تصمیم را چند ماه به تعویق بیندازد.

متا( شرکت مادر فیس بوک) اعلام کرده بود توقف جریان اطلاعات احتمالا اجازه نمی دهد سرویس های بزرگ مانند فیس بوک و اینستاگرام در اروپا بدون یک چهارچوب انتقال داده ترانس آتلانتیک فعالیت کنند.

البته تصمیم نهاییDPC تاثیری بر فعالیت های واتس اپ نخواهد داشت زیرا نوع دیگری از داده را کنترل می کند.