پهپاد خورشیدی رکورد پرواز بی توقف را شکست

پهپاد خورشیدی رکورد پرواز بی توقف را شکست
زمان تقریبی مطالعه : < 1 دقیقه

پهپاد خورشیدی زفیر رکورد پیشین خود برای مدت زمان پرواز یک هواپیمای بدون سرنشین را شکست. این هواپیما تا به اکنون ۳۶ روز را در آسمان گذرانده و همچنان درحال پرواز است.

به گزارش دفنس وان، «تیم چند وظیفه ای موقعیت یابی، ناوبری و زمانبندی فضایی» از «فرماندهی مدرن سازی ارتش آمریکا»(AFC) این پهپاد را در ۱۵ ژوئن به آسمان فرستاد. پهپاد مذکور همچنان در ارتفاع ۷ هزار فوتی ایالت آریزونا در حال پرواز است. این هواپیمای بدون سرنشین در سال ۲۰۱۸ رکورد طولانی ترین پرواز به مدت ۲۶ روز را ثبت کرده بود.

زفیر نخستین پهپاد آمریکا است که در لایه استراتواسفر زمین و در حقیقت بالاتر از ترافیک هوایی سیاره پرواز می کند. اندازه بال های پهپاد اندکی بیشتر از ۸۲ فوت و وزن آن کمتر از ۱۶۶ پوند است.

هدف از انجام این آزمایش ها ارزیابی قدرت تحمل وماندگاری و همچنین ظرفیت ذخیره انرژی پهپاد است. زفیر با کمک انرژی خورشیدی پرواز می کند و می توان از آن برای نظارت و جمع آوری اطلاعات استفاده کرد. همچنین پهپاد مذکور مجهز به رادار، لیدار و فناوری های مادون سرخ است.

زفیر به عنوان بخشی از این تست برای نخستین بار در محیط هوایی بین المللی و برفراز آ پرواز کرد. دومین پرواز زفیز در هفته های آینده انجام می شود و این پهپاد بر فراز اقیانوس آرام حرکت می کند.