پاناسونیک در پی ساخت بزرگترین کارخانه تولید باتری خودروهای برقی جهان

پاناسونیک در پی ساخت بزرگترین کارخانه تولید باتری خودروهای برقی جهان
زمان تقریبی مطالعه : 1 دقیقه

 پاناسونیک قصد دارد بزرگترین کارخانه تولید باتری خودروهای برقی جهان را در «کانزاس» بسازد. این کارخانه 4 میلیارد دلاری، قرار است باتری‌های یون-لیتیوم را تولید و به سازندگان خودروهای برقی عرضه کند.

کارخانه رقیب، کارخانه «گیگا فکتوری» یا «Gigafactory» است. اما پاناسونیک قصد دارد با ساخت کارخانه‌ای بزرگتر، از آن سبقت بگیرد.

کارخانه گیگا فکتوری که با «تسلا« در «ارپارکس» نوادا همکاری می‌کند، درحال حاضر یکی از بزرگترین کارخانه‌ باتری‌های یون-لیتیوم در جهان است.

پاناسونیک به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده‌های لوازم الکترونیکی در دنیا همچنین قصد دارد تولید باتری با ظرفیت بالا برای خودروهای برقی تسلا را از اوایل سال 2024 میلادی آغاز کند. انتظار می‌رود این باتری‌ها ظرفیت پنج برابری داشته باشند که در نتیجه آن برد تا میزان 15 درصد افزایش خواهد یافت. همین امر سبب کاهش هزینه‌های تولید خودروی برقی می‌شود.

پاناسونیک یک شرکت صنایع الکترونیکی ژاپنی چندملیتی است که در سال 1918 تاسیس شد. پاناسونیک به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیکی در دنیا حدود دویست و شصت هزار کارمند در کشورهای مختلف دارد.

پاناسونیک در بیانیه‌ای گفت: « فناوری جدیدی که در ساخت باتری به کار خواهیم برد، برد خودروهای الکتریکی را افزایش خواهد داد و با کاهش تولید خودرو منجر به کاهش قیمت نهایی آن می‌شود.»

«کازوئو تادانوبو» رئیس و مدیرعامل پاناسونیک در ادامه این بیانیه گفت: «افزایش قیمت سوخت سبب استقبال مردم از خودروهای برقی در سال‌های پیش – به خصوص در ایالات متحده – شده است. با افزایش تعداد خودروهای برقی، گسترش تولید باتری در ایالات متحده برای کمک به تامین تقاضا به امری ضروری در چند سال آینده تبدیل می‌شود.»

این معامله بزرگترین پروژه توسعه اقتصادی در کانزاس خواهد بود. منتقدان باور دارند با تاسیس این کارخانه، 4000 شغل جدید در این ناحیه ایجاد خواهد شد. همچنین آن‌ها عقیده دارند حدود 4 میلیارد دلار سرمایه‌ در گردش خواهد بود.