نحوه رسیدن ژاپن به سرعت عجیب اینترنت

نحوه رسیدن ژاپن به سرعت عجیب اینترنت
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
نحوه رسیدن ژاپن به سرعت عجیب اینترنت ، سرعت باورنکردنی ۱.۰۲ پتابیت در ثانیه در ژاپن ثبت شد. این سرعت با استفاده از فیبر نوری ثبت شد که بی‌شباهت به شبکه‌هایی است که در حال حاضر برای زیرساخت اینترنت استفاده می‌شود.

محققان رکورد جدیدی را برای سرعت انتقال داده ثبت کردند. حتی اگر سریع‌ترین پهنای بند دنیا را در اختیار دارید، باز هم فاصله بسیار زیادی با رکورد جدید انتقال داده خواهید داشت: سرعت باورنکردنی 1.02 پتابیت در ثانیه! این رکورد توسط تیمی در موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (NICT) در ژاپن ثبت شد و توانست داده ها را به بیش از 51.7 کیلومتر (32 مایل) منتقل کند.

به بیان دیگر، در اینجا پهنای باند کافی برای انتقال نه تنها یک خبرمایه ویدیوی 8K یا صد یا هزار خبرمایه ویدیوی 8K، بلکه 10 میلیون خبرمایه ویدیوی 8K به طور همزمان وجود دارد. این مقدار برابر با حجم زیادی از برنامه‌های نتفلیکس است.

نحوه رسیدن ژاپن به سرعت عجیب اینترنت
یکی از جنبه های هیجان‌انگیز این رکورد جدید سرعت انتقال داده، این است که محققان با استفاده از یک شبکه فیبر نوری به آن دست یافته‌اند که ویژگی جالبی دارد. این شبکه فیبر نوری بی‌شباهت به شبکه‌هایی است که در حال حاضر برای زیرساخت اینترنت استفاده می‌شود. به گفته محققان، چنین فناوری میتواند به روزرسانی‌های آینده را به سمت این نوع سرعت انتقال داده آسان‌تر کند.
تنها یک سال پیش بود که محققان همان موسسه، به یک سوم سرعت انتقال کنونی دست یافته بودند و این نشان‌دهنده توسعه سریع این فناوری است. در این آزمایش از فیبر چند هسته‌ای (MCF) با قطر 0.125 میلی‌متر استفاده شد، به همراه مالتی پلکسی تقسیم طول موج (WDM) که به عنوان عنصر جادویی عمل می‌کند.

نحوه رسیدن ژاپن به سرعت عجیب اینترنت ، این فناوری می تواند سیگنال های طول موج‌های مختلف را به طور همزمان ارسال کند. به این معنی که در مجموع 801 کانال طول موج موازی در یک خط بسته بندی شدند.

نوآوری دیگر استفاده از چهار هسته به جای هسته استاندارد بود که اساساً مسیرهای انتقال داده را چهار برابر می‌کرد و همه این‌ها در عین حفظ اندازه کابل به اندازه خط استاندارد فیبر نوری بود. محققان همچنین از فناوری‌های مختلف بهینه‌سازی، تقویت سیگنال و رمزگشایی استفاده کردند. در آزمایش‌های تخصصی مانند این، معمولاً بین فاصله و سرعت تعادل وجود دارد – حفظ سرعت‌های بالا در فواصل طولانی‌تر سخت‌تر است.

این تیم قصد دارد در تحقیقات آینده خود به بهبود سرعت انتقال و فاصله انتقال ادامه دهد. در حالی که همان گروه از محققان در دسامبر 2020 به نقطه عطف پتابیت دست یافتند، از فناوری پیچیده تری استفاده کردند که نیاز به کار اضافی برای رمزگذاری و رمزگشایی سیگنال‌ها داشت. سیستم مورد استفاده در این مورد آسان‌تر در شبکه‌های فیزیکی واقعی پیاده‌سازی می‌شود و بیشتر شبیه زیرساخت‌هایی است که از قبل وجود دارد.