ماجرای ماسک و مدیر ارشد نورالینک چیست؟

ماجرای ماسک و مدیر ارشد نورالینک چیست؟
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان و «شیون زیلیس» یکی از مدیران ارشد نورالینک ظاهرا آبان‌ ماه سال گذشته به صورت مخفیانه صاحب فرزند دوقلو شده‌اند و حالا با خبر تولد دوقلوها، مدیرعامل تسلا 9 فرزند دارد.

ایلان ماسک از خواننده کانادایی گریمز 2 فرزند، از همسر سابقش «جاستین ویلسون» نویسنده کانادایی 5 فرزند دارد و حالا اگر دوقلوها هم به این تعداد اضافه شوند، ثروتمندترین فرد جهان دارای 9 فرزند خواهد بود.

براساس مستنداتی که در اختیار یکی از رسانه‌های خبری قرار گرفته، به نظر می‌رسد در ماه آوریل، ایلان ماسک 51 ساله و شیون زیلیس (Shivon Zilis) 36 ساله، دادخواستی برای تغییر نام دوقلوها ارائه کرده‌اند تا نام خانوادگی پدر و نام خانوادگی مادر به عنوان بخشی از نام میانی (بعد از نام  و قبل از نام خانوادگی) دوقلوها در نظر گرفته شود. این موضوع در ماه می توسط یک قاضی در آستین نیز تایید شده است.

سوابق کاری شیون زیلیس

نکته جالب توجه آن است که شیون زیلیس حساب کاربری لینکدین خود و سوابق کاری خود در نورالینک را از وب‌سایت حذف کرده است.

در این صفحه آمده بود که زیلیس فارغ‌التحصیل دانشگاه ییل بوده و که کار خود را در IBM آغاز کرده، سپس تا اوایل سال 2016 به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری بلومبرگ در شرکت‌هایی از جمله تسلا، نورالینک و OpenAI مشغول فعالیت بوده است.

در گزارش دیگری به این موضوع اشاره شده است که زیلیس برای اولین بار در سال 2016 زمانی که مدیر OpenAI بود، ماسک را ملاقات می‌کند و وی در حال حاضر جوان‌ترین عضو هیئت مدیره شرکت است. سپس زیلیس در سال 2017، به عنوان مدیر پروژه به تسلا می‌پیوندد.

در کنار این فعالیت‌ها، زیلیس در نقش یکی از مدیران ارشد و به عنوان مدیر عملیات و پروژه‌های ویژه Neuralink ظاهر می‌شود. در گزارش منتشر شده در مورد دوقلوهای ایلان ماسک به این نکته نیز اشاره شده که زیلیس یکی از گزینه‌ها برای اداره توییتر در صورت تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک است.

رسوایی جنسی دیگری از ایلان ماسک

اواخر اردیبهشت‌ماه خبری درباره ایلان ماسک رسانه‌ای شد. در این گزارش جنجالی آمده بود یکی از کارمندان زن اسپیس ایکس ادعا کرده ایلان ماسک در سال 2016 با آلت نمایی از وی درخواست رابطه جنسی داشته و در ازای آن به وی پیشنهاد خرید اسب داده است.

با انتشار این خبر ایلان ماسک فورا واکنش نشان داد و ادعا کرد چنین داستانی صحت ندارد و آن را به انگیزه‌های سیاسی نسبت داد.

درادامه «گوین شاتول»، رئیس و مدیر ارشد شرکت اسپیس ایکس از ایلان ماسک دفاع کرد و چنین اتهامی را نادرست تلقی کرد. وی حتی به این نکته اشاره کرد که این اتهام را به این دلیل رد نمی‌کند که با ایلان ماسک کار می‌کند، بلکه چون 20 سال با او کار کرده می‌داند هرگز چنین داستانی وجود نداشته است.

هنوز ایلان ماسک واکنشی به خبر تولد دوقلوها نداده است و باید دید آیا چنین موضوعی را تایید می‌کند یا منکر آن می‌شود.