لیان کپیتال به دنبال توسعه کسب‌وکارهای حوزه سلامت آنلاین است

لیان کپیتال به دنبال توسعه کسب‌وکارهای حوزه سلامت آنلاین است
زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه

لیان کپیتال اعلام کرد با حمایت از شرکت‌ها و استارتاپ‌های مستعد حوزه سلامت در تلاش است تا به چالش‌های نوآوری در حوزه سلامت و بهداشت کمک کند. این شرکت علاوه بر سرمایه‌گذاری، تجربه و دانش نیروهای خود را با کسب‌وکارهای این صنعت به اشتراک می‌گذارد.

توسعه‌ جوامع بدون حضور شهروندانی تندرست و سالم امکان‌پذیر نیست؛ به همین دلیل در هر جامعه‌‌ پیشرفته‌ای موضوع بهداشت و سلامت، یکی از اولویت‌های‌ مهم و اصلی سیاست‌گذاران به شمار می‌رود. حیاتی بودن بخش سلامت، به‌خصوص در سال‌های اخیر و با پشت‌سر گذاشتن همه‌گیری ویروس کرونا، برای همگان مشهودتر و ملموس‌تر نیز شده است.

صنعت سلامت و بهداشت، حوزه‌ای تخصصی و پرهزینه است و مراکز و سازمان‌های مرتبط با آن عمدتاً با مشکل کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو هستند؛ به همین دلیل نوآوری‌های درون سازمانی در این بخش کمتر اتفاق می‌افتد.

حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری توانمند و متخصص در این حوزه می‌تواند تا حد بسیار زیادی به حل این چالش‌ها کمک کند. در ایران شرکت لیان کپیتال به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی، حمایت از شرکت‌ها و استارتاپ‌های مستعد حوزه‎ سلامت و صنعت غذا را برعهده گرفته است.

لیان کپیتال در این راه تاکنون کسب‌وکارهایی چون دکتردکتر، هومکا، هیلیا فارمد، آدریان سلامت، زیدشت و مهرگیاه را با سرمایه‌گذاری‌ نقدی و انتقال دانش و تجربه خود حمایت کرده است. هر یک از این شرکت‌ها با حمایت و سرمایه‌گذاری لیان کپیتال موفق شده‌اند تا ضمن توسعه کسب‌وکار خود، خدمات ارزشمندی را به شهروندان جامعه ارائه دهند.

این مجموعه علاوه بر سرمایه‌گذاری، با تکیه بر نیروی انسانی مجرب خود، برای تعیین استراتژی و راهبردها، بازار هدف، عملیات و رشد، چگونگی ارائه محصول، مدیریت و بهبود فرآیندهای مالی، باز‌آفرینی ساختارها و توسعه منابع انسانی، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با این راهنمایی‌ها بتوانند مسیر رشد و توسعه خود را با اطمینان و سرعت بیشتری طی کنند.

گفتنی است شرکت لیان کپیتال مجموعه‌ای خصوصی است که بر روی کسب‌وکارهای بالغ و نوپا در حوزه‌های سلامت الکترونیک، غذا و نوشیدنی سالم و مکمل‌های غذایی و زیبایی سرمایه‌گذاری می‌کند. تمرکز اصلی این مجموعه بر سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده در کسب‌وکارهای خصوصی، به منظور توسعه و رشد هر چه بیشتر آن‌ها معطوف است.

آینده سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت دیجیتال

حوزه سلامت مانند هر بخش دیگری، با چالش‌های بسیاری مانند افزایش هزینه‌های درمان، عدم دسترسی عادلانه به پزشک در مناطق مختلف، کمبود پزشک متخصص و مسائلی از این دست مواجه است. در این میان پدیده‌هایی مانند پیر شدن تدریجی جمعیت و بیماری‌های ناشی از سبک زندگی ناسالم شهروندان نیز مزید بر علت شده و چالش‌های بزرگ‌تری را در جوامع مختلف به وجود آورده است.

برای حل این چالش‌ها راهکارهای متنوعی به کار گرفته شده‌اند. پیوند میان سلامت و فناوری، پدیده‌های تازه و نوآورانه‌ای چون سلامت دیجیتال (Digital Health) و پزشکی از راه دور (Telemedicine) را خلق کرده است.

استفاده از این راه‌حل‌های جدید و فناورانه، پیامدهای موثر خود را به‌تدریج در نقاط مختلف جهان با افزایش کیفیت خدمات، کاهش‌ هزینه‌ها و گسترش سطح دسترسی به خدمات پزشکی نشان داده است.

نتایج مثبت و سازنده‌ استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه سلامت دیجیتال باعث شده است تا به مرور میزان سرمایه‌گذاری در این بخش با رشد قابل توجهی همراه باشد. بر اساس آمارهای موسسه Healthtech میزان سرمایه‌گذاری در بخش سلامت دیجیتال در سال 2021 نسبت به مدت سال 2020 حدود 79 درصد رشد داشته و به رقم قابل توجه 57.2 میلیارد دلار رسیده است. پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که ارزش بازار سلامت دیجیتال تا سال 2026 به حدود 600 میلیارد دلار خواهد رسید.

طبق اعلام موسسه cbinsights تنها در سه ماهه اول سال جاری میلادی، 6 یونیکورن (شرکت‌های با ارزش بیش از یک میلیارد دلار) جدید به استارتاپ‌های بزرگ حوزه سلامت دیجیتال جهان اضافه شده‌اند.

ظرفیت‌های بکر و گسترده‌ حوزه سلامت موجب شده است تا این بخش به عنوان سومین صنعت محبوب در میان صنایع مورد علاقه‌ شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی قرار بگیرد.