قابلیت بازیابی پیام‌های حذف شده به واتس‌اپ افزوده شد

قابلیت بازیابی پیام‌های حذف شده به واتس‌اپ افزوده شد
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

گزینه بازیابی پیام‌های حذف شده در واتس‌اپ برای کاربران برنامه آزمایشی بتای این پیام‌رسان قابل دسترس شد.

برای همه کاربران ممکن است پیش آمده باشد که پیامی را در واتس‌اپ به مخاطب اشتباهی ارسال کنند یا پیام ناخواسته‌ای را تصادفی به مخاطب مورد نظرشان ارسال کنند. خوشبختانه گزینه‌ای برای حذف این پیامها وجود دارد اما تصور کنید هنگامی که برای پاک کردن پیامی که به اشتباه به گروهی ارسال کرده‌اید، به جای گزینه “حذف برای همه”، گزینه”حذف برای من” را انتخاب کنید، چه وحشتی را احساس خواهید کرد. گزینه بازیابی پیام حذف شده اکنون در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد تا این نگرانی را برای همیشه رفع کند.

پایگاه خبری اندروید پلیس اوایل ژوئن گزارش کرده بود واتس‌اپ در حال تست گزینه بازیابی پیام حذف شده است. اکنون وب سایت WABetaInfo گزارش کرده است که این قابلیت برای شمار محدودی از شرکت‌کنندگان در برنامه آزمایشی واتس‌اپ در نسخه ۲.۲۲.۱۸.۱۳ اندروید، قابل دسترس شده است اما بعضی از کاربران می‌توانند گزینه بازیابی پیامهای حذف شده در نسخه‌های قدیمی‌تر را هم بیابند. فعال سازی برای شمار بیشتری از آزمایش کنندگان بتا در هفته‌های آینده فراهم خواهد شد.

پس از این که پیام را برای خودتان حذف کردید، یک اعلان (نوتیفیکیشن) در پایین صفحه ظاهر می‌شود و این حذف را تایید می‌کند. همچنین گزینه آندو یا بازگردانی وجود دارد تا پیام‌های حذف شده، بازیابی شود. البته این نوار ابزار تنها برای چند ثانیه قابل مشاهده خواهد بود و این فرصتی است که کاربران برای تغییر نظر و بازیابی پیام دارند. اپلیکیشن‌های زیادی رابط کاربری مشابهی برای گزینه بازیابی دارند که جی‌میل در راس آنها قرار دارد.

بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، عرضه این گزینه به صورت آزمایشی، به معنای آن است که ممکن است برای همه کاربران عرضه نشود اما امید می‌رود که واتس‌اپ بتواند این گزینه را برای همه کاربران قابل دسترس کند.