عملکردایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی طی اردیبهشت 1401

عملکردایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی طی اردیبهشت 1401
زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط وزیر ارتباطات، ایرانسل در اردیبهشت ماه توانست عملکرد خوبی در زمینه توسعه ارتباطات روستایی داشته باشد. در گزارش مشابه مربوط به فروردین ماه نیز ایرانسل، در این زمینه پیشتاز بود.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی ایرانسل، «عیسی زارع‌پور» در ادامه گزارش‌های دوره‌ای از وضعیت توسعه ارتباطات روستایی، با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرامی خود، آمار اقدامات اپراتورهای ارتباطی در این زمینه در استان‌های مختلف ایران، در هفته پایانی اردیبهشت ماه 1401 را منتشر کرد.

بر این اساس، از مجموع 70 روستای بالای 20 خانوار در 13 استان، دسترسی 37 روستا به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت، توسط ایرانسل برقرار شده است. در این میان، یک روستا در استان آذربایجان شرقی، 8روستا در آذربایجان غربی، 2 روستا در چهارمحال و بختیاری، 6 روستا در خراسان رضوی، یک روستا در خراسان شمالی، 6 روستا در سیستان و بلوچستان، 7 روستا در کردستان، یک روستا در کرمان، یک روستا در گیلان و 4 روستا نیز در استان هرمزگان قرار دارند.

وزیر ارتباطات در این پست اینستاگرامی، با بیان اینکه در هفته پایانی اردیبهشت ماه در سراسر ایران 70 روستا به شبکه ملی اطلاعات پیوستند اعلام کرد در مجموع آن‌ها، 4966 خانوار با بیش از 17 هزار نفر جمعیت، از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند:

«باید به عهدمان در اتصال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال عمل کنیم. کار سختی است و نیاز به حمایت دولت و مجلس و مشارکت مردم داریم. ان‌شاءالله پیش روستاییان عزیز روسفید خواهیم شد و این مسیر ادامه خواهد داشت.»

عملکردایرانسل در توسعه ارتباطات روستایی طی اردیبهشت 1401 2

ایرانسل طی سال‌های اخیر توانسته است نقش مهمی در ایجاد دسترسی مردم ساکن در روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت، به خصوص در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد ایفا کند.

پیش از این، در روز 3 بهمن 1400 و در «آیین رونمایی از اتصال هزار روستای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و مدیرعامل ایرانسل، زارع‌پور با تشکر از عباسی‌آرند مدیرعامل و مجموعه کارکنان ایرانسل که در راه‌اندازی ارتباطات روستایی سهیم بوده و بسیار فعالانه ایفای نقش کرده‌اند، گفت: «زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان به اینترنت پرسرعت را این عزیزان می‌کشند.»

در این مراسم، سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در شهرک غدیر دهستان سیاخ دارنگون در استان فارس، به نمایندگی از 250 سایت ارتباطی روستایی ایرانسل افتتاح شد و با فناوری LTE-Pro، امکان دسترسی اهالی این روستا به اینترنت پرسرعت را فراهم کرد.

همچنین در گزارش اینستاگرامی پیشین وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات که از آمار اقدامات توسعه روستایی اپراتورهای ارتباطی در فروردین 1401 منتشر شد، ایرانسل توانسته بود با ایجاد دسترسی برای 25 روستا از مجموع 36 روستا در 11 استان، اپراتور پیشتاز توسعه ارتباطات روستایی باشد.

در نخستین گزارش وزیر ارتباطات از اقدامات اپراتورها در توسعه ارتباطات روستایی که 14 دی 1400منتشر شد نیز ایرانسل با ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت برای مردم 14 روستا در استان‌های بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان و فارس، از مجموع 32 روستا در سراسر کشور، پیشتاز توسعه ارتباطات روستایی کشور بود.

همچنین زارع‌پور 9 آذر 1400، طی بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل و افتتاح آنلاین سایت ارتباطی روستایی ایرانسل در روستای «آغوز دره» شهرستان گلوگاه استان مازندران، با اشاره به ادامه پروژه اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات، گفت:

«باید ارتباطات این روستاها در سقف زمانی تعهد شده که پایان سال 1401 است، با کمک شما راه‌اندازی شود و این شدنی است، به ویژه در شرایط فعلی که زندگی و آموزش مردم به ارتباطات گره خورده است. زحمت زیادی کشیده شده و انصافا کارهایی که ایرانسل انجام داده است جزو اقدامات با کیفیت است و امیدواریم این مسیر با سرعت ادامه یابد.»

«بیژن عباسی‌آرند»، مدیرعامل ایرانسل نیز در این مراسم، اظهار داشت: «ما مهمترین تعهد خود را در بخش شبکه ملی اطلاعات و پروژه توسعه ارتباطات روستایی (USO) می‌دانیم و تلاش می‌کنیم هر روز بهتر از گذشته، این تعهدات را عملیاتی کرده و آن را بر اساس برنامه زمان‌بندی پیش ببریم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *