شناخت الگوریتم های اینستاگرام

شناخت الگوریتم های اینستاگرام
زمان تقریبی مطالعه : 10 دقیقه

اهمیت اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، اینستاگرام یکی از پر طرفدارترین شبکه های اجتماعی است که بدون محدودیت و بدون نیاز به فیلتر شکن در اختیار کاربران قرار گرفته است. اینستاگرام با سرعت بسیار زیادی نسبت به سایر رقبای خود در حال توسعه و گسترش است که امکان فعالیت و معرفی کسب و کارهای مختلف فراهم  کرده است.

طبق بررسی و آمارهای جهانی که توسط اینستاگرام منتشر و اعلام شده، روزانه بیش تر از ۷۰ میلیون محتوا در صفحات مختلف اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود. به دلیل تاثیر گذاری منحصر به فردی که اینستاگرام روی افراد مختلف دارد، بسیاری از افراد از این شبکه برای بازاریابی، معرفی محصولات و خدمات خود، و فروش آن ها استفاده می کنند. در واقع شما نیز در صورتی که با روش های فعالیت موثر در اینستاگرام و چگونگی عملکرد الگوریتم های  آن آشنا شوید، به راحتی می توانید ماهیانه ده ها میلیون درآمد داشته باشید.

الگوریتم های جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ میلادی

از ابتدای راه اندازی و فعالیت اینستاگرام در سراسر جهان ۱۱ سال می گذرد. در طی این سال ها هر ساله به تعداد کاربران اینستاگرام افزوده می شود. به همین دلیل با افزایش تعداد کاربران و افزایش دانش آن ها نسبت به گذشته، اینستاگرام در جهت بهبود ارائه محتواها و صفحاتی با محتوای مناسب و کاربردی تلاش و فعالیت های گسترده ای انجام داده است.

در همین راستا این شبکه اجتماعی همواره به دنبال روش هایی برای ارتقاء پلتفرم خود و افزودن به توانایی های آن است. در واقع هدف اصلی اینستاگرام ارائه و نمایش صفحات  و محتواهایی است که کاربران به دنبال آن ها هستند. الگوریتم های اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی  تغییرات زیادی کرده و بر قابلیت های آن افزوده شده است. هدف از این کار این است که کاربران در مدت زمان بسیار کم به نزدیک ترین موردی که جستجو کرده اند، برسند.

علاوه بر این، بر اساس تغییرات جدیدی که در الگوریتم های اینستاگرام اعمال شده، اینستا سعی دارد که پست ها و صفحاتی که مورد علاقه شما است را بر اساس جستجوها و مشاهدات قبلی که داشته اید، به شما نشان دهد. روش کار الگوریتم های این پلتفرم بدین صورت که بر اساس ۴ فاکتور مهم زیر علایق و سلایق و نیازمندی های شما را حدس می زند:

  1. پست هایی که به اشتراک می گذارید، لایک و ذخیره کرده اید
  2. ویدئوهایی که تا آخر مشاهده می کنید. (حتی بدون لایک کردن)
  3. پست مشابهی که با آن ها تعاملات مختلفی از جمله کامنت گذاشتن داشته اید.
  4. افراد و صفحاتی که دنبال می کنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد اینستاگرام این است که حتی تشخیص می دهد، شما به کدام فالورهای خود  علاقه بیشتری دارید؟ در واقع افرادی که چندین بار استوری و پست های آن ها را مشاهده می کنید. افرادی که منشن می کنید. برای افرادی که کامنت می گذارید. و جالب تر این که چه کامنت هایی، از چه محتوایی، و از چه استیکرهایی می فرستید را تشخیص می دهد. علاوه بر این، حتی نوع محتوایی که با فالورهای خود به اشتراک می گذارید را شناسایی و تحلیل می کند.

 

الگوریتم بررسی پست های اینستاگرام

یکی از الگوریتم هایی که جدیدا اینستاگرام راه اندازی کرده، نحوه نمایش دادن پست ها به فالوورها است. بنابراین اگر تعداد زیادی فالوور داشته باشید، مدام مجبور هستید که صفحه اینستاگرام خود را بررسی کرده تا همه پست های آن ها را ببینید. یکی از چالش ها و خطاهای اینستاگرام تا مدتی پیش نحوه نمایش پست ها بر اساس زمان بود. یعنی زمانی که ساعت ۹ شب آنلاین می شدید، صرفا پست هایی که ساعت ۹ شب  توسط فالوورهایتان منتشر شده بود را مشاهده می کردید.

به همین دلیل ممکن بود محتوا و پستی که ۲ ساعت قبل فالووری پستی را منتشر کرده بود را چون در انتهای صفحه قرار می گرفت، نمی دیدید. اما با به روز رسانی شدن الگوریتم های اینستاگرام ، روش نمایش پست ها در اینستاگرام به طور کامل تغییر یافته است. این الگوریتم ابتدا بر اساس علاقه مندی ها طبق ۷ فاکتوری که در پاراگراف های قبلی ذکر شد، پست های جدید فالوورها را نمایش می دهد.

همچنین طبق علاقه مندی ها و محتواهایی که به آن ها علاقه مند هستید، پست های جدید را نشان می دهد. همچنین دوما پست منتشر شده را فقط به ۱۰ درصد از فالوورها نمایش می دهد. در صورتی که پستی که منتشر کردید، کامنت و لایک خوبی دریافت کرده باشد، یا تعداد به اشتراک گذاری پست عدد خوبی باشد، پست برای شما نیز نمایش داده می شود.

الگوریتم بررسی استوری اینستاگرام

عملکرد الگوریتم بررسی استوری اینستاگرام نیز همانند الگوریتم بررسی پست ها کار می کند. یعنی بر اساس علایق و توجه  بیشتری که به برخی از فالوورهای خود داشته اید، استوری های آن فرد را زودتر از دیگران به شما نمایش می دهد. همچنین اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد، بر اساس این که با چه کاربرانی تعامل بیشتری داشته اید، یا استوری چه کاربرانی را ریپلای (Reply) کرده اید، استوری آن فرد را سریع تر به شما نمایش می دهد.

الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور

یکی دیگر از الگوریتم های کاربردی و مهم در اینستاگرام برای نمایش محتوا به کاربران، مرتبط با صفحه اکسپلور است. فرایند کار و عملکرد صفحه اکسپلور با چگونگی عملکرد الگوریتم های استوری و پست تفاوت دارند. صفحه home که به عنوان فیلد اصلی صفحه اینستاگرام شناخته می شود، فقط پست های فالوورهایتان را به شما نمایش می دهد.

اما در صفحه اکسپلور می توانید پست افرادی که حتی آن را دنبال نمی کنید را جستجو و مشاهده کنید. صفحه اکسپلور شما با همه کاربران و فالوورهایی که دنبال می کنید، با یک دیگر متفاوت است. این موضوع به عملکرد صحیح  و بسیار جالب الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور بر می گردد. در واقع نوع محتوایی که در صفحه اکسپلور مشاهده می  کنید هم بر اساس علایق و عکس العمل هایی است که راجع به پست های دیگر داشته اید. برای مثال در صورتی که پست های ورزشی می بینید ، در صفحه اکسپلور هم پست هایی به شما نشان داده می شود که در همین زمینه است.

 

بازاریابی رایگان و درآمدزایی بالا در اکسپلور

اگر قصد کسب درآمد از طریق اینستاگرام و فضای آنلاین را دارید، دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. اگر پست هایی که منتشر می کنید، در صفحه اکپسلور قرار گیرد، احتمال افزایش لایک، افزایش کامنت و تعامل بیشتر با کاربران از جمله تگ کردن، و ذخیره کردن بیشتر نیز افزایش می یابد. چون همان طور که در پاراگراف های قبلی ذکر شد، پست های مرتبط با سلایق و علایق کاربران به آن ها نمایش داده می شود. در واقع می توان گفت این گونه کاربران که پست های شما را در صفحه اکسپلور می بینند، کاربران و مخاطبان  هدف هستند. برای بازاریابی و آگاه سازی مخاطبان با کسب  و کار خود لازم است که هزینه های زیادی برای بازاریابی انجام دهید. اما با شناخت الگوریتم های اینستاگرام و فعالیت صحیح در این شبکه اجتماعی از پرداخت هزینه های بازاریابی نیز معاف خواهید شد.

روش های کاربردی و مهم برای نمایش پست ها در صفحه اکسپلور

پس از این که با الگوریتم های اینستاگرام آشنا شدید، وقت آن است که ترفندها و روش های کاربردی برای دیده شدن پست در اکسپلور را فرا بگیرید. بهترین روش های کاربردی برای رفتن پست ها به اکسپلور به شرح زیر است:

۱- محتوای متناسب با علایق کاربران منتشر کنید

زمانی که به عنوان ادمین اینستاگرام فعالیت انتشار و تولید محتوای را آغاز می کنید، باید با علایق کاربران به طور کامل آشنا شوید. برای مثال در صورتی که در زمینه فعالیت های شما در مورد مراقبت از پوست و مو است، می توانید پست های مرتبط با ماسک های طبیعی و خانگی را منتشر کنید. در صورتی که میزان تعامل و واکنش کاربران نسبت به زمانی که یک دستگاه پاکسازی یا یک محصول از برندی را معرفی می کنید، بیشتر است. برای دفعات بعدی برای جلب رضایت کاربران پست هایی منتشر کنید که مرتبط با ماسک های خانگی است. برای اطلاع از میزان علایق کاربران به تعداد لایک ها، کامنت های کاربران، نوع کامنت، تعداد ذخیره پست و … را مشاهده و تحلیل کنید.

 

 

اهمیت اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، اینستاگرام یکی از پر طرفدارترین شبکه های اجتماعی است که بدون محدودیت و بدون نیاز به فیلتر شکن در اختیار کاربران قرار گرفته است. اینستاگرام با سرعت بسیار زیادی نسبت به سایر رقبای خود در حال توسعه و گسترش است که امکان فعالیت و معرفی کسب و کارهای مختلف فراهم کرده است. طبق بررسی و آمارهای جهانی که توسط اینستاگرام منتشر و اعلام شده، روزانه بیش تر از ۷۰ میلیون محتوا در صفحات مختلف اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود. به دلیل تاثیر گذاری منحصر به فردی که اینستاگرام روی افراد مختلف دارد، بسیاری از افراد از این شبکه برای بازاریابی، معرفی محصولات و خدمات خود، و فروش آن ها استفاده می کنند. در واقع شما نیز در صورتی که با روش های فعالیت موثر در اینستاگرام و چگونگی عملکرد الگوریتم های آن آشنا شوید، به راحتی می توانید ماهیانه ده ها میلیون درآمد داشته باشید. الگوریتم های جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ میلادی از ابتدای راه اندازی و فعالیت اینستاگرام در سراسر جهان ۱۱ سال می گذرد. در طی این سال ها هر ساله به تعداد کاربران اینستاگرام افزوده می شود. به همین دلیل با افزایش تعداد کاربران و افزایش دانش آن ها نسبت به گذشته، اینستاگرام در جهت بهبود ارائه محتواها و صفحاتی با محتوای مناسب و کاربردی تلاش و فعالیت های گسترده ای انجام داده است. در همین راستا این شبکه اجتماعی همواره به دنبال روش هایی برای ارتقاء پلتفرم خود و افزودن به توانایی های آن است. در واقع هدف اصلی اینستاگرام ارائه و نمایش صفحات و محتواهایی است که کاربران به دنبال آن ها هستند. الگوریتم های اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی تغییرات زیادی کرده و بر قابلیت های آن افزوده شده است. هدف از این کار این است که کاربران در مدت زمان بسیار کم به نزدیک ترین موردی که جستجو کرده اند، برسند. علاوه بر این، بر اساس تغییرات جدیدی که در الگوریتم های اینستاگرام اعمال شده، اینستا سعی دارد که پست ها و صفحاتی که مورد علاقه شما است را بر اساس جستجوها و مشاهدات قبلی که داشته اید، به شما نشان دهد. روش کار الگوریتم های این پلتفرم بدین صورت که بر اساس ۴ فاکتور مهم زیر علایق و سلایق و نیازمندی های شما را حدس می زند: پست هایی که به اشتراک می گذارید، لایک و ذخیره کرده اید ویدئوهایی که تا آخر مشاهده می کنید. (حتی بدون لایک کردن) پست مشابهی که با آن ها تعاملات مختلفی از جمله کامنت گذاشتن داشته اید. افراد و صفحاتی که دنبال می کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد اینستاگرام این است که حتی تشخیص می دهد، شما به کدام فالورهای خود علاقه بیشتری دارید؟ در واقع افرادی که چندین بار استوری و پست های آن ها را مشاهده می کنید. افرادی که منشن می کنید. برای افرادی که کامنت می گذارید. و جالب تر این که چه کامنت هایی، از چه محتوایی، و از چه استیکرهایی می فرستید را تشخیص می دهد. علاوه بر این، حتی نوع محتوایی که با فالورهای خود به اشتراک می گذارید را شناسایی و تحلیل می کند. الگوریتم های جدید اینستاگرام در سال 2021 میلادی الگوریتم بررسی پست های اینستاگرام یکی از الگوریتم هایی که جدیدا اینستاگرام راه اندازی کرده، نحوه نمایش دادن پست ها به فالوورها است. بنابراین اگر تعداد زیادی فالوور داشته باشید، مدام مجبور هستید که صفحه اینستاگرام خود را بررسی کرده تا همه پست های آن ها را ببینید. یکی از چالش ها و خطاهای اینستاگرام تا مدتی پیش نحوه نمایش پست ها بر اساس زمان بود. یعنی زمانی که ساعت ۹ شب آنلاین می شدید، صرفا پست هایی که ساعت ۹ شب توسط فالوورهایتان منتشر شده بود را مشاهده می کردید. بیشتر بخوانید : نکات مهم در مورد خرید ورودی گوگل به همین دلیل ممکن بود محتوا و پستی که ۲ ساعت قبل فالووری پستی را منتشر کرده بود را چون در انتهای صفحه قرار می گرفت، نمی دیدید. اما با به روز رسانی شدن الگوریتم های اینستاگرام ، روش نمایش پست ها در اینستاگرام به طور کامل تغییر یافته است. این الگوریتم ابتدا بر اساس علاقه مندی ها طبق ۷ فاکتوری که در پاراگراف های قبلی ذکر شد، پست های جدید فالوورها را نمایش می دهد. همچنین طبق علاقه مندی ها و محتواهایی که به آن ها علاقه مند هستید، پست های جدید را نشان می دهد. همچنین دوما پست منتشر شده را فقط به ۱۰ درصد از فالوورها نمایش می دهد. در صورتی که پستی که منتشر کردید، کامنت و لایک خوبی دریافت کرده باشد، یا تعداد به اشتراک گذاری پست عدد خوبی باشد، پست برای شما نیز نمایش داده می شود. الگوریتم بررسی استوری اینستاگرام عملکرد الگوریتم بررسی استوری اینستاگرام نیز همانند الگوریتم بررسی پست ها کار می کند. یعنی بر اساس علایق و توجه بیشتری که به برخی از فالوورهای خود داشته اید، استوری های آن فرد را زودتر از دیگران به شما نمایش می دهد. همچنین اگر تعداد فالوورهای شما زیاد باشد، بر اساس این که با چه کاربرانی تعامل بیشتری داشته اید، یا استوری چه کاربرانی را ریپلای (Reply) کرده اید، استوری آن فرد را سریع تر به شما نمایش می دهد. الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور یکی دیگر از الگوریتم های کاربردی و مهم در اینستاگرام برای نمایش محتوا به کاربران، مرتبط با صفحه اکسپلور است. فرایند کار و عملکرد صفحه اکسپلور با چگونگی عملکرد الگوریتم های استوری و پست تفاوت دارند. صفحه home که به عنوان فیلد اصلی صفحه اینستاگرام شناخته می شود، فقط پست های فالوورهایتان را به شما نمایش می دهد. اما در صفحه اکسپلور می توانید پست افرادی که حتی آن را دنبال نمی کنید را جستجو و مشاهده کنید. صفحه اکسپلور شما با همه کاربران و فالوورهایی که دنبال می کنید، با یک دیگر متفاوت است. این موضوع به عملکرد صحیح و بسیار جالب الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور بر می گردد. در واقع نوع محتوایی که در صفحه اکسپلور مشاهده می کنید هم بر اساس علایق و عکس العمل هایی است که راجع به پست های دیگر داشته اید. برای مثال در صورتی که پست های ورزشی می بینید ، در صفحه اکسپلور هم پست هایی به شما نشان داده می شود که در همین زمینه است. الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلور بازاریابی رایگان و درآمدزایی بالا در اکسپلور اگر قصد کسب درآمد از طریق اینستاگرام و فضای آنلاین را دارید، دیده شدن در صفحه اکسپلور اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. اگر پست هایی که منتشر می کنید، در صفحه اکپسلور قرار گیرد، احتمال افزایش لایک، افزایش کامنت و تعامل بیشتر با کاربران از جمله تگ کردن، و ذخیره کردن بیشتر نیز افزایش می یابد. چون همان طور که در پاراگراف های قبلی ذکر شد، پست های مرتبط با سلایق و علایق کاربران به آن ها نمایش داده می شود. در واقع می توان گفت این گونه کاربران که پست های شما را در صفحه اکسپلور می بینند، کاربران و مخاطبان هدف هستند. برای بازاریابی و آگاه سازی مخاطبان با کسب و کار خود لازم است که هزینه های زیادی برای بازاریابی انجام دهید. اما با شناخت الگوریتم های اینستاگرام و فعالیت صحیح در این شبکه اجتماعی از پرداخت هزینه های بازاریابی نیز معاف خواهید شد. روش های کاربردی و مهم برای نمایش پست ها در صفحه اکسپلور پس از این که با الگوریتم های اینستاگرام آشنا شدید، وقت آن است که ترفندها و روش های کاربردی برای دیده شدن پست در اکسپلور را فرا بگیرید. بهترین روش های کاربردی برای رفتن پست ها به اکسپلور به شرح زیر است: ۱- محتوای متناسب با علایق کاربران منتشر کنید زمانی که به عنوان ادمین اینستاگرام فعالیت انتشار و تولید محتوای را آغاز می کنید، باید با علایق کاربران به طور کامل آشنا شوید. برای مثال در صورتی که در زمینه فعالیت های شما در مورد مراقبت از پوست و مو است، می توانید پست های مرتبط با ماسک های طبیعی و خانگی را منتشر کنید. در صورتی که میزان تعامل و واکنش کاربران نسبت به زمانی که یک دستگاه پاکسازی یا یک محصول از برندی را معرفی می کنید، بیشتر است. برای دفعات بعدی برای جلب رضایت کاربران پست هایی منتشر کنید که مرتبط با ماسک های خانگی است. برای اطلاع از میزان علایق کاربران به تعداد لایک ها، کامنت های کاربران، نوع کامنت، تعداد ذخیره پست و … را مشاهده و تحلیل کنید. بیشتر بخوانید : بازاریابی پیامکی یا SMS Marketing چیست؟ روش های کاربردی و مهم برای نمایش پست ها در صفحه اکسپلور ۲- افزایش تعامل کاربران با خودتان منظور از افزایش تعامل با کاربران در اینستاگرام به اشتراک گذاری پست ها و استوری های پرسش و پاسخ است. برای مثال در صورتی که محتوای آموزشی تولید می کنید، از کاربران به صورت مستقیم از کاربران بخواهید و بپرسید که به چه نوع محتوای آموزشی نیاز دارند؟ یا برای مثال از کاربران بپرسید چه انتقادات و چه سوالی و چه نظراتی تاکنون در مورد صفحه شما دارند. یکی از روش های دیگر برای افزایش تعامل کاربران با صفحه این است که آن ها را با پرداخت جوایز نقدی و غیر نقدی، تشویق به ذخیره کردن پست کنید. در صورتی که میزان تعامل کاربران با پست ها زیاد باشد، احتمال دیده شدن پست در صفحه اکسپلور افزایش می یابد. ۳- انتشار پست های جدید و به روز در زمان معین یکی از مهم ترین نکات برای افزایش احتمال دیده شدن در اکسپلور این است که پست هایی که قصد انتشار آن ها را دارید را به تعویق نیاندازید. در الگوریتم های جدید اینستاگرام زمان انتشار معین و دقیق پست ها در اینستاگرام نقش تعیین کننده ای ندارد. اما طبیعی است وقتی یک هفته پیش پستی را منتشر کردید، پست شما نسبت به سایر رقبا و سایر افرادی که پیج های دیگر را همراه با پیج شما دنبال می کنند، پایین تر قرار می گیرد. بنابراین توصیه می شود هر روز و چندین بار در هفته پست های جدید منتشر کنید تا کاربران شما را فراموش نکنند و منتظر دیدن پست های شما باشند. یکی از مزیت های این روش این است که اینستاگرام اکانت شما را به عنوان اکانتی فعال می شناسد و شانس دیده شدن را به پیج شما می دهد. ۴- بعد از انتشار یک پست تا یک ساعت پست را ویرایش نکنید بعد از این که پستی را منتشر کردید، اینستاگرام هشتگ های درون متن و برون متن ، تعداد لایک و … را بررسی می کند. در صورتی که یک ساعت بعد از انتشار یک پست در اینستاگرام سریعا آن را حذف یا ویرایش کنید، شانس بررسی پست توسط اینستاگرام و رتبه گرفتن آن کاهش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از انتشار پست در اینستاگرام هم پارامترها، هشتگ ها، و … را به خوبی بررسی کنید تا نیازی به ویرایش یا حذف نباشد. بعد از انتشار یک پست تا یک ساعت پست را ویرایش نکنید ۵- افزایش تعامل شما با کاربر نوع دیگری از تعامل ایجاد تعامل شما (ادمین پیج) با کاربران است. برای این کار می توانید کامنت های کاربران آن ها ریپلای کنید. فالوورهای خود را منشن کنید. به استوری و پیام هایی که در دایرکت می فرستند پاسخ دهید. ۶- از هشتگ استفاده کنید یکی از مهم ترین فاکتورهایی که توسط آن می توان پست ها مرتبط را پیدا کرد، هشتگ است. برای مثال در صورتی که یک کاربر دنبال یک پست آموزشی در مورد سئو داخلی سایت است، اما نام پیج را نمی داند می تواند از طریق جستجو کردن عبارت #سئوی-داخلی را جستجو می کند تا صفحاتی که از این هشتگ استفاده کرده اند را مشاهده کند. اما در صورتی که از هشتگ استفاده نکنید، با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر کاربر شانس دیده شدن پست در اکسپلور نیز کاهش می یابد. به طور کلی اگر از هشتگ های مناسب و کاربردی که برای کاربر مفید باشد استفاده کنید، علاوه بر افزایش تعداد بازدید کنندگان، در صفحه اکپسلور افراد علاقه مند به موضوع قرار می گیرید. برای هر پست حداکثر می توانید از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. اما توصیه می شود از هشتگ های متناسب با محتوای همان پیج و حدود ۸ الی ۱۰ هشتگ استفاده کنید. استفاده بیش از حد از هشتگ ها باعث می شود پست و پیج در لیست سئوی کلاه سیاه قرار گیرد. بیشتر بخوانید : افزایش بازدید سایت چه ضرورتی دارد؟ ۷- از لایو استفاده کنید یکی از روش های دیگر افزایش تعامل کاربران با سایت، برگزاری لایو است. با این روش وقتی که پیج شما عمومی باشد و هر کاربری بتواند آن را ببیند، وقتی لایو برگزار می کنید. باعث افزایش بازدید کاربران و افزایش شانس قرار گرفتن در اکسپلور می شود. به همین دلیل توصیه می شود حداقل یک بار در هفته لایو برگزار کرده، از محل کار، مغازه و فروشگاه و … لایو بگیرید و به سوالات مشتریان و نقد و پیشنهادات آن ها گوش کنید. در صورتی که چندین بار لایو برگزار کنید، اینستاگرام صفحه شما را یک صفحه مفید و کاربردی برای کاربر می شناسد و پست شما را در اکسپلور قرار می دهد تا کاربران جدید دیگری هم از محتوای پیج شما استفاده کنند. از لایو استفاده کنید ۸- محتوایی منتشر کنید که کاربران زمان بیشتری را برای دیدن یا خواندن آن صرف کنند همان طور که مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت از نظر گوگل برای رتبه گرفتن سایت اهمیت زیادی دارد. مدت زمانی که کاربران روی پست صفحه را می بینند. یک فاکتور مهم از دید الگوریتم های اینستاگرام محسوب می شود. اگر کاربر پس از مشاهده پست شما سریعا از صفحه شما خارج شود یا سراغ پست مخاطبان دیگر برود، اینستاگرام گمان می کند که محتوا برای کاربران مفید و جذاب نبوده است. به همین دلیل توصیه می شود محتواهای جذاب و ترجیحا فیلم های کوتاه و بلند منتشر کنید تا کاربران زمان بیشتری را روی آن صرف کنند. ۹- از کاربران بخواهید نوتیفیکشن پست های شما را فعال کنند اگر در صفحه خود محتوای جذاب و کاربردی منتشر کنید، کاربران منتظر پست های کاربردی دیگر خواهند بود. برای این کار کاربران می توانند با فعال کردن نوتیفیکشن پست های شما بلافاصله بعد از آپلود کردن سریع ببینند. برای این کار و جذابیت بیشتر محتوای خود را به صورت سریالی تولید کنید تا کاربران منتظر پست های بعدی شما باشند. ۱۰- موقعیت جغرافیایی (location) پست های خود را نشان دهید الگوریتم های اینستاگرام نسبت به موقعیت مکانی پست ها حساسیت بالایی دارد. به همین دلیل سعی می کند پست هایی را به کاربران نشان دهد که در همان موقعیت جغرافیایی یا نزدیک آن هستند. اما توجه داشته باشید که اینستاگرام لوکیشن های فیک را تشخیص می دهد. و به عنوان یک سئوی کلاه سیاه امتیاز منفی برای شما در نظر می گیرد. موقعیت جغرافیایی (location) پست های خود را نشان دهید ۱۱- افراد مشهور و اینفلوئنسرها را زیر پست های خود تگ کنید یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار در دیده شدن پست در صفحه اکسپلور تگ کردن افراد فعال و مشهور در حوزه کاری مرتبط با کسب و کار و حوزه فعالیت شما است. برای این کار پیج این افراد را فالو کرده و آن ها زیر پست های خود تگ کنید. این روش باعث می شود پست های شما برای افراد بیشتری نمایش داده شود. ۱۲- استفاده از ترفند CTA (Call To Action) یکی از اقدامات کاربردی که در موتورهای جستجو کاربرد مهمی دارد، دعوت به اقدام کاربران است تا دقیقا همان کاری که می خواهید را کاربران انجام دهند. برای اجرای این روش مستقیما به کاربران بگویید که از آن ها چه می خواهید و به دنبال چه هدفی هستید. بسیاری از کاربران و مخاطبان قدیمی دعوت به اقدام شما را انجام می دهند. ۱۳- از محتوا یا محتواهای وایرال شده مجددا استفاده کنید محتوای وایرال شده همان پستی است که نسبت به سایر پست ها بازدید و لایک بیشتری دارد. این روش یکی از بهترین و آسان ترین روش برای قرار گرفتن در صفحه اکسپلور است. همچنین می توانید تغییرات جزئی در پست ایجاد کنید و پس از چندین ماه یا چندین هفته آن را مجددا منتشر کنید. از محتوا یا محتواهای وایرال شده مجددا استفاده کنید ۱۴- در زمان مناسب پست منتشر کنید آنالیز کردن صفحه اینستاگرام یکی از روش های مهم برای موفقیت در این شبکه اجتماعی است. با بررسی کردن رفتار کاربران می توانید مناسب ترین اقدام را انجام دهید. یکی از فاکتورهای مهمی آنالیز کردن بازه زمانی است که کاربران وارد اینستاگرام می شوند. در صورتی که پست ها را در زمانی که کاربران آنلاین هستند منتشر کنید با احتمال بیشتری لایک و کامنت و … دریافت می کنید. همچنین سریع تر وارد اکسپلور می شوید.۲- افزایش تعامل کاربران با خودتان

منظور از افزایش تعامل با کاربران در اینستاگرام به اشتراک گذاری پست ها و استوری های پرسش و پاسخ است. برای مثال در صورتی که محتوای آموزشی تولید می کنید، از کاربران به صورت مستقیم از کاربران بخواهید و بپرسید که به چه نوع محتوای آموزشی نیاز دارند؟ یا برای مثال از کاربران بپرسید چه انتقادات و چه سوالی و چه نظراتی تاکنون در مورد صفحه شما دارند. یکی از روش های دیگر برای افزایش تعامل کاربران با صفحه این است که آن ها را با پرداخت جوایز نقدی و غیر نقدی، تشویق به ذخیره کردن پست کنید. در صورتی که میزان تعامل کاربران با پست ها زیاد باشد، احتمال دیده شدن پست در صفحه اکسپلور افزایش می یابد.

۳- انتشار پست های جدید و به روز در زمان معین

یکی از مهم ترین نکات برای افزایش احتمال دیده شدن در اکسپلور این است که پست هایی که قصد انتشار آن ها را دارید را به تعویق نیاندازید. در الگوریتم های جدید اینستاگرام زمان انتشار معین و دقیق پست ها در اینستاگرام نقش تعیین کننده ای ندارد. اما طبیعی است وقتی یک هفته پیش پستی را منتشر کردید، پست شما نسبت به سایر رقبا و سایر افرادی که پیج های دیگر را همراه با پیج شما دنبال می کنند، پایین تر قرار می گیرد. بنابراین توصیه می شود هر روز و چندین بار در هفته پست های جدید منتشر کنید تا کاربران شما را فراموش نکنند و منتظر دیدن پست های شما باشند. یکی از مزیت های این روش این است که اینستاگرام اکانت شما را به عنوان اکانتی فعال می شناسد و شانس دیده شدن را به پیج شما می دهد.

۴- بعد از انتشار یک پست تا یک ساعت پست را ویرایش نکنید

بعد از این که پستی را منتشر کردید، اینستاگرام هشتگ های درون متن و برون متن ، تعداد لایک و … را بررسی می کند. در صورتی که یک ساعت بعد از انتشار یک پست در اینستاگرام سریعا آن را حذف یا ویرایش کنید، شانس بررسی پست توسط اینستاگرام و رتبه گرفتن آن کاهش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از انتشار پست در اینستاگرام هم پارامترها، هشتگ ها، و … را به خوبی بررسی کنید تا نیازی به ویرایش یا حذف نباشد.

 

۵- افزایش تعامل شما با کاربر

نوع دیگری از تعامل ایجاد تعامل شما (ادمین پیج) با کاربران است. برای این کار می توانید کامنت های کاربران آن ها ریپلای کنید. فالوورهای خود را منشن کنید. به استوری و پیام هایی که در دایرکت می فرستند پاسخ دهید.

۶- از هشتگ استفاده کنید

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که توسط آن می توان پست ها مرتبط را پیدا کرد، هشتگ است. برای مثال در صورتی که یک کاربر دنبال یک پست آموزشی در مورد سئو داخلی سایت است، اما نام  پیج را نمی داند می تواند از طریق جستجو کردن عبارت #سئوی-داخلی را جستجو می کند تا صفحاتی که از این هشتگ استفاده کرده اند را مشاهده کند.

اما در صورتی که از هشتگ استفاده نکنید، با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر کاربر شانس دیده شدن پست در اکسپلور نیز کاهش می یابد. به طور کلی اگر از هشتگ های مناسب و کاربردی که برای کاربر مفید باشد استفاده کنید، علاوه بر افزایش تعداد بازدید کنندگان، در صفحه اکپسلور افراد علاقه مند به موضوع قرار می گیرید. برای هر پست حداکثر می توانید از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. اما توصیه می شود از هشتگ های متناسب با محتوای همان پیج و حدود ۸ الی ۱۰ هشتگ استفاده کنید. استفاده بیش از حد از هشتگ ها باعث می شود پست و پیج در لیست سئوی کلاه سیاه قرار گیرد.

۷- از لایو استفاده کنید

یکی از روش های دیگر افزایش تعامل کاربران با سایت، برگزاری لایو است. با این روش وقتی که پیج شما عمومی باشد و هر کاربری بتواند آن را ببیند، وقتی لایو برگزار می کنید. باعث افزایش بازدید کاربران و افزایش شانس قرار گرفتن در اکسپلور می شود. به همین دلیل توصیه می شود حداقل یک بار در هفته لایو برگزار کرده، از محل کار، مغازه و فروشگاه و … لایو بگیرید و به سوالات مشتریان و نقد و پیشنهادات آن ها گوش کنید. در صورتی که چندین بار لایو برگزار کنید، اینستاگرام صفحه شما را یک صفحه مفید و کاربردی برای کاربر می شناسد و پست شما را در اکسپلور قرار می دهد تا کاربران جدید دیگری هم از محتوای پیج شما استفاده کنند.

 

شناخت الگوریتم های اینستاگرام۸- محتوایی منتشر کنید که کاربران زمان بیشتری را برای دیدن یا خواندن آن صرف کنند

همان طور که مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت از نظر گوگل برای رتبه گرفتن سایت اهمیت زیادی دارد. مدت زمانی که کاربران روی پست صفحه را می بینند. یک فاکتور مهم از دید الگوریتم های اینستاگرام محسوب می شود. اگر کاربر پس از مشاهده پست شما سریعا از صفحه شما خارج شود یا سراغ پست مخاطبان دیگر برود، اینستاگرام گمان می کند که محتوا برای کاربران مفید و جذاب نبوده است. به همین دلیل توصیه می شود محتواهای جذاب و ترجیحا فیلم های کوتاه و بلند منتشر کنید تا کاربران زمان بیشتری را روی آن صرف کنند.

۹- از کاربران بخواهید نوتیفیکشن پست های شما را فعال کنند

اگر در صفحه خود محتوای جذاب و کاربردی منتشر کنید، کاربران منتظر پست های کاربردی دیگر خواهند بود. برای این کار کاربران می توانند با فعال کردن نوتیفیکشن پست های شما بلافاصله بعد از آپلود کردن سریع ببینند. برای این کار و جذابیت بیشتر محتوای خود را به صورت سریالی تولید کنید تا کاربران منتظر پست های بعدی شما باشند.

۱۰- موقعیت جغرافیایی (location) پست های خود را نشان دهید

الگوریتم های اینستاگرام نسبت به موقعیت مکانی پست ها حساسیت بالایی دارد. به همین دلیل سعی می کند پست هایی را به کاربران نشان دهد که در همان موقعیت جغرافیایی یا نزدیک آن هستند. اما توجه داشته باشید که اینستاگرام لوکیشن های فیک را تشخیص می دهد. و به عنوان یک سئوی کلاه سیاه امتیاز منفی برای شما در نظر می گیرد.

 

۱۱- افراد مشهور و اینفلوئنسرها را زیر پست های خود تگ کنید

یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار در دیده شدن پست در صفحه اکسپلور تگ کردن افراد فعال و مشهور در حوزه کاری مرتبط با کسب و کار و حوزه فعالیت شما است. برای این کار پیج این افراد را فالو کرده و آن ها زیر پست های خود تگ کنید. این روش باعث می شود پست های شما برای افراد بیشتری نمایش داده شود.

۱۲- استفاده از ترفند CTA (Call To Action)

یکی از اقدامات کاربردی که در موتورهای جستجو کاربرد مهمی دارد، دعوت به اقدام کاربران است تا دقیقا همان کاری که  می خواهید را کاربران انجام دهند. برای اجرای این روش مستقیما به کاربران بگویید که از آن ها چه می خواهید و به دنبال چه هدفی هستید. بسیاری از کاربران و مخاطبان قدیمی دعوت به اقدام شما را انجام می دهند.

۱۳- از محتوا یا محتواهای وایرال شده مجددا استفاده کنید

محتوای وایرال شده همان پستی است که نسبت به سایر پست ها بازدید و لایک بیشتری دارد. این روش یکی از بهترین و آسان ترین روش برای قرار گرفتن در صفحه اکسپلور است. همچنین می توانید تغییرات جزئی در پست ایجاد کنید و پس از چندین ماه یا چندین هفته آن را مجددا منتشر کنید.

 

۱۴- در زمان مناسب پست منتشر کنید

آنالیز کردن صفحه اینستاگرام یکی از روش های مهم برای موفقیت در این شبکه اجتماعی است. با بررسی کردن رفتار کاربران می توانید مناسب ترین اقدام را انجام دهید. یکی از فاکتورهای مهمی آنالیز کردن بازه زمانی است که کاربران وارد اینستاگرام می شوند. در صورتی که پست ها را در زمانی که کاربران آنلاین هستند منتشر کنید با احتمال بیشتری لایک و کامنت  و … دریافت می کنید. همچنین سریع تر وارد اکسپلور می شوید.