ساخت نسل جدید هواپیماهای ترابری نظامی مافوق صوت

ساخت نسل جدید هواپیماهای ترابری نظامی مافوق صوت
زمان تقریبی مطالعه : < 1 دقیقه

اولین پرواز نسل بعدی هواپیماهای مافوق صوت غیرنظامی هنوز انجام نشده، اما تولید سریع انواع نظامی آن در حال بررسی است.

 نورث روپ گرومن و شرکت بوم در نمایشگاه بین‌المللی هوایی فارنبرو توافق‌نامه‌ای برای ساخت مدل به روز شده هواپیمای مافوق صوت اورچر که قبلاً توسط شرکت بوم عرضه شده، امضا کردند.

هنگامی که آخرین هواپیمای مسافربری مافوق صوت کنکورد در سال ۲۰۰۳ آخرین پرواز خود را انجام داد، بخش هوافضا در جهان دچار وقفه‌ای در حوزه فناوری شد که از پایان مأموریت‌های آپولو دیده نشده بود. اما هم اکنون یک نسل جدید از هواپیماهای مافوق صوت غیرنظامی در حال تولید است.

هواپیمای مافوق صوت بوم ۷۱ متر طول داشته و قادر است تا ۸۰ مسافر را با سرعت ۱.۷ ماخ در حین پرواز بر روی آب و ۰.۹۴ ماخ در حین پرواز بر روی زمین حمل کند. این ارقام حداقل دو برابر سرعت هواپیماهای معمولی خواهد بود و امکان پروازهای چهار و نیم ساعته از توکیو به سیاتل را فراهم می‌کند.

اورچر قرار است اولین پرواز خود را در سال ۲۰۲۶ انجام دهد و تا سال ۲۰۲۹ وارد خدمت شود، اما توافق جدید با نورث روپ گرومن نشان می‌دهد که ارتش ایالات متحده و کشورهای متحد آن به انواع جدیدی از هواپیماهای ترابری که برای مأموریت‌های واکنش سریع ارتش و دولت مناسب هستند علاقه مند است. انتظار می‌رود این هواپیماها برای ماموریت‌هایی مانند انتقال نیروها، تحویل تجهیزات پزشکی، تخلیه افراد آسیب دیده و مأموریت‌های شناسایی استفاده شوند.