سئو و تاثیر آن در فروش

سئو و تاثیر آن در فروش
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

بهینه سازی موتور جستجو یا (SEO) اصطلاحی است که این روزها به شدت مورد توجه واقع شده است. اما سئو واقعابه چه معناست؟ برای بسیاری از صاحبان مشاغل ، این اصطلاح هنوز معمای پیچیده ای است . مانند بازار سهام یا معادلات ریاضی حل نشدنی.

اکثر اوقات شما می شنوید که سئو (SEO) به این معنی است که شما محتوای وب سایت خود را بهینه کرده اید. تا ربات ها یا الگوریتم های Google بتوانند به طور کارآمد صفحات را فهرست بندی کنند. و از اطلاعات مورد نظر شما برخوردار شوند.

در واقع سئو کردن سایت شما به معنای استفاده از کلمات و عبارات (کلمات کلیدی و کلمات کلیدی طولانی) در وب سایت شما برای توصیف محصولات یا مشکلاتی که برای مشتریان حل می کنید.

کاربرد سئو به این صورت است که وقتی مشتری احتمالی شما نام یک محصول ، یک سرویس یا مشکلی را که به دنبال حل آن است در Google وارد کند . شما این کلمات و عبارات را در وب سایت خود خواهید داشت.

سپس Google مطابقت بین اطلاعات وب سایت شما و جستجوی مشتری بالقوه شما را پیدا می کند . و وب سایت شما را در نتایج جستجو ارائه می دهد. (البته موضوع سئو کمی پیچیده تر است و شامل موضوعاتی مانند : چگونگی راه اندازی فنی وب سایت ، مدت زمان وجود وب سایت و میزان به روز کردن محتوای جدید سایت می باشد.)

بدون داشتن کلمات کلیدی مناسب در وب سایت برای توصیف محصولات و خدمات خود (کلمات و عباراتی که کاربران برای یافتن شرکتی مانند شرکت شما جستجو میکنند) به نتایج خوبی نخواهید رسید.

در صورت بی توجهی به سئو ، چگونه می توانید به مشتریان بالقوه خود کمک کنید تا شما را پیدا کنند؟ چگونه می توانید به Google کمک کنید تا وب سایت شرکت شما را در نتایج جستجو نشان دهد؟

شما می توانید همه اینها را نادیده بگیرید و وب سایت خود را تنها با توصیف محصولات و خدمات خود راه اندازی کنید. همانطور که می خواهید از کلمات و عباراتی که دوست دارید استفاده کنید … اما انجام این کار اساساً شما را از مشتریان خود پنهان می کند.

SEO هنوز کاملا کاربردی است :

اگرچه ممکن است برخی از بازاریان معتقد باشند که سئو مرده است ، اما فوربس اصرار دارد که هنوز هم خوب کار می کند. چندین سال پیش ، هنگامی که الگوریتم های موتور جستجو تازه در حال ظهور بودند . برای بازاریابان آسان بود که از روش های سایه دار و پر کردن کلمات کلیدی استفاده کنند تا وب سایت هایشان رتبه بالاتری داشته باشند. اکنون ، الگوریتم ها بسیار پیچیده تر هستند و تمرکز بیشتر بر بهبود تجربه کاربر است تا اضافه کردن لمس سئو پس از آن.

از چه واژه هایی برای “جستجوگرها” استفاده کنیم؟

برای اطمینان از اینکه چه کلمات یا عباراتی را در وب سایت خود قرار دهید تا در جستجوی Google نشان داده شود ، باید با تحقیق درباره کلمات کلیدی شروع کنید.

برای انجام این کار ، با ذکر تمام کلمات و عباراتی که برای توصیف محصول ، خدمات یا تجارت خود استفاده می کنید ، شروع کنید.

با مشتریان خود تماس بگیرید

در مرحله بعد ، با مشتریان خود تماس بگیرید و با آنها صحبت کنید. از آنها بپرسید اگر به دنبال شرکتی مانند شما هستند (اما هنوز با شما کار نکرده اند) چه چیزی را در Google تایپ می کنند.

این احتمال وجود دارد که شما با استفاده از کلمات و عباراتی که مردم به کار می برند شگفت زده شوید. و صادقانه بگویم ، شما احتمالاً کلمات کلیدی را که مردم برای توصیف شرکت یا خدمات شما استفاده می کنند دوست نخواهید داشت.

ممکن است احساس کنید که آنها بیش از حد ساده هستند و یا اینکه تصویر کلی از کار شرکت شما را نشان نمی دهند. بسیار خوب – ما باید مشتری را در جایی که آنها هستند ملاقات کنیم . نه در جایی که می خواهیم آنها باشند.

پس از آن ، از نرم افزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا بفهمید کدام اصطلاحات جستجو می شوند . در چه حجم و چه رقابتی برای این کلمات کلیدی وجود دارد.

هنگامی که این اطلاعات را پیدا کردید ، باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که دارای حجم مناسبی هستند. و یک رقابت مناسب در برای آن کلمات کلیدی وجود دارد.

آن را مانند آنچه مشتریان انجام می دهند توضیح دهید.

به احتمال زیاد این کلمات و عبارات در نهایت توصیف شرکت شما به روشی ساده خواهند بود. به عنوان مثال ، ما را برای طراحی وب سایت پیدا میکنید. حتی اگر این تنها یکی از خدمات زیادی باشد که ما ارائه می دهیم.

یا برای نمونه شخص دیگری که یک شرکت روابط عمومی را اداره می کند. و دوست ندارد از کلمه شرکت PR استفاده کند. بلکه ترجیح میدهد که شرکت خود را “یک شرکت ارتباطات بازاریابی یکپارچه” بنامد. زیرا این همان چیزی است که آنها هستند و آنچه انجام می دهند. اما از طریق تحقیق در مورد کلمات کلیدی دریافت که هیچ جستجویی برای “شرکت ارتباطات بازاریابی یکپارچه” انجام نشده است . اما تعداد جستجوی زیادی برای شرکت “روابط عمومی” وجود داشته است.

بنابراین ، ترجیح می دهد که یک تجارت پر رونق داشته باشد. او محتوای وب سایت خود را تغییر میدهد تا این اصطلاح را وارد کند . بنابراین وقتی مشتری های بالقوه خود در جستجوی یک مورد بودند . می توانست در نتایج جستجو ظاهر شود.

محتوای با کیفیت و سئو به شما اعتبار می دهد:

موتورهای جستجو مانند گوگل همیشه الگوریتم های خود را تغییر می دهند تا خدمات بهتری به کاربر ارائه دهند. این بدان معنی است که نحوه مشاهده محتوا نیز باید تغییر کرده و متحول شود.

محتوای با کیفیت و سئو شده در وب سایت شما نه تنها دلیل بیشتری برای رتبه بندی بالاتر به Google می دهد. بلکه باعث بهبود تجربه کاربر می شود و به کسب و کار شما اعتبار بیشتری می بخشد.

“محتوای با کیفیت” به چه معناست؟

برای قانع کردن شما در استفاده از سئو خود را جای مشتری بگذارید و وانمود کنید که آنها چیزی در مورد شرکت شما نمی دانند. آنها وارد وب سایت شما شده اند. می خواهند بدانند شما چه می كنید و چه مشكلی را حل می كنید. آیا برای کمک به مشتری خود ، مطالب مرتبط را در وب سایت خود نوشته اید؟ هنگام شنیدن عبارت “محتوای با کیفیت” ، فقط به “اطلاعات مفید برای مشتری بالقوه من” فکر کنید.

بررسی های آنلاین را فراموش نکنید :

موتورهای جستجوی امروز فقط ابزارهایی برای یافتن وب سایت نیستند. به عنوان مثال Google را در نظر بگیرید ، هنگامی که محصول یا شرکتی را در گوگل قرار می دهید. به احتمال زیاد بازبینی های Google+ و سایر اطلاعات خارجی مربوط به آن را نیز پیدا خواهید کرد.

از این رو سئو برای شرکت ها بسیار حیاتی است. زیرا امروزه اکثر مشتریان قبل از اینکه هزینه های لازم را برای یک محصول یا تجارت انجام دهند . نظرات مربوط به یک محصول یا تجارت را می خوانند. جلب مشتری برای ارسال نظرات مثبت آنلاین به شما کمک می کند تا تجارت خود را ارتقا دهید و به مشتریان بالقوه دلیل بیشتری برای خرید محصولات و خدمات شما می دهد.

بر خلاف تصور عموم، سئو هزینه های پایینی دارد:

سئو یکی از مقرون به صرفه ترین روش هایی است که یک تجارت می تواند از آن برای جلب توجه و کسب نتیجه استفاده کنید. بیشتر مشاغل در وهله اول به فکر بازگشت سرمایه هستند. با سئو (SEO) ، میزان بازگشت سرمایه نسبت به کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کاملاً بالا است.

با این حال ،سئو(SEO) یک بازی طولانی مدت است که نیاز به صبر و تداوم دارد. محتوایی که تولید می کنید تا زمانی که در وب زنده باشد به شما کمک خواهد کرد. کمپین PPC شما فقط تا زمانی که هزینه کمپین را پرداخت می کنید به شما کمک می کند.

تاثیر سئو در فروش:

بنابراین سئو چه تاثیری بر فروش شما دارد؟ اگر مشتریان بالقوه شما نتوانند شما را پیدا کنند. نمی توانند از شما خرید کنند. بیشتر خریدها با جستجو در Google شروع می شوند. شما با بهینه کردن سئو سایت خود می توانید مطمئن شوید که در اولین فرصت به خریدار نشان داده خواهید شد.

از این طریق می توانید به مشتریان هنگام تحقیق در مورد خرید و شروع به تشکیل لیست کوتاهی از شرکت هایی که باید در نظر بگیرند . به آنها کمک کرده و آنها را آگاه کنید. از این طریق محتوای آنلاین شما می تواند با کمک به خریدار در شناخت ، پسندیدن و اعتماد به شما ، چرخه فروش را کوتاه کند. در نظر بگیرید که انجام ندادن همین کارهای ساده شما را از لیست های کوتاه بسیاری حذف کرده است . فقط به این دلیل که در نتایج جستجو ظاهر نشده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *