روش قدرتمند درآمدزایی از بلاگ با بازدید روزانه

روش قدرتمند درآمدزایی از بلاگ با بازدید روزانه
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

سابقه وبلاگ نویسی تقریبا به ۲۰ سال پیش بازمی‌گردد. اگر گذشته را کمی مرور نمایید، یادتان می‌آید که تا همین چند سال پیش، بعضی از افراد، در میهن بلاگ، بلاگفا و…یک بلاگ شخصی داشتند و هر از گاهی در آن روز نوشته‌ های خود را ثبت می کردند. معمولا هم درآمد خاصی برای‌شان نداشت؛ صرفا علاقه داشتند نوشته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. البته منهای بلاگ های دانلودی که هدفشان کسب درآمد بود. در این مقاله قصد داریم روش قدرتمند درآمدزایی از بلاگ با بازدید روزانه را به شما معرفی نماییم. تمامی راه‌هایی که در ادامه برای شما توضیح می‌دهم، نمونه‌های موفق و به درآمد رسیده‌ای میباشند، که در حال حاضر هم مشغول فعالیت‌ هستند.

بعد از مدتی، ارزش نوشته و محتوا بالا رفت و معیاری برای بهتر بودن حساب شد. به این ترتیب ارزش و درآمد وبلاگ نویسی هم افزایش یافت. تا اینکه الان چند سالی میباشد که بلاگ نویسی نه تنها تأثیری غیر مستقیم در کسب درآمد دارد؛ بلکه خودش به‌تنهایی یک نوع از کسب و کارهای اینترنتی حساب می‌شود. به‌طوری الان در بعضی از مواقع اگر آن را انجام ندهید، امکان دارد ناچار به خداحافظی از رقبا شوید.

چرا بلاگ نویسی این همه اهمیت دارد؟

محتوا پادشاه میباشد. این جمله را چند سال پیش بیل گیتس به زبان آورد و الان مدتی میباشد که تأثیر فوق‌ العاده آن را به چشم می‌بینیم. در کسب‌ و‌ کارهای امروزی، محتوا دقیقا وجه تمایز یک مجموعۀ موفق و پرسود با یک کسب و کار معمولی و حتی رو به شکست میباشد.

پس اگر یک سایت دارید ولی هنوز بخش وبلاگ آن را فعال ننموده اید، درنگ ننمایید؛ چرا که با این کار، در حال ساخت یا بزرگتر کردن قلمرو پادشاهی‌تان میباشید.

چرا این همه روی بلاگ نویسی تأکید داریم؟

  • دادن اطلاعاتی که نیازهای مخاطب را برطرف مینماید، یک حس دِین در او به‌وجود می‌آورد. مخاطب هم در مقابل، سعی می‌نماید با خرید از شما یا یک ارزش آفرینی دیگر برای شما، این حس دِین را جبران نماید.
  • موتورهای جستجوی گوگل، که مشاهده میکنید، محتوای شما نیاز کاربر را برطرف نموده است و اصول بهینه لازم در آن رعایت گشته است، سعی نمایید. سایت شما را به کاربران بیشتری نشان دهد؛ یعنی همان بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا سئو. خلاصه اینکه گوگل علاقۀ زیادی به محتوای طولانی دارد و ارزش زیادی برای آن‌ قائل میباشد.
  • علاوه بر این‌ها، داشتن یک بلاگ باکیفیت در سایت‌، نشان دادن مهارت و تخصص شما در زمینه خاص فعالیت‌تان است. مثلا قصد فروش دورۀ آموزشی در زمینه کسب و کار را دارید، با داشتن یک بلاگ باکیفیت شامل مقالات کاربردی راجع به کسب و کار، مخاطبان به شما اعتماد نموده و احتمالا خرید دوره توسط آن‌ها افزایش پیدا میکند.

چگونه از وبلاگ کسب درآمد کنیم؟

خب حالا که گوشه‌ای از اهمیت بلاگ نویسی را فهمیدید، ببینیم که از چه روش‌هایی می‌توانیم باکمک بلاگ نویسی کسب درآمد نماییم.

۱- افزایش فروش محصولات و خدمات‌ با کمک بلاگ نویسی

شاید برایتان سوال پیش بیاید که سایت‌های فروشگاهی چه نیازی به بلاگ دارند؟ ما فقط می‌خواهیم اطلاعاتی از محصول بدهیم و مشتری آن را بخرد. اما واقعیت این میباشد که داشتن بلاگ حتی در سایت‌های فروش هم تأثیر خوبی در افزایش فروش‌تان دارا میباشد. چرا که هم کاربر محتوای بیشتر را دوست دارد؛ هم گوگل.

مثلا یک سایت فروش محصولات مراقبت پوستی و بهداشتی دارید. اگر بتوانید در بلاگتان مقالات کاربردی روش‌های مراقبت پوستی و نحوه استفاده از محصولات را منتشر نمایید، فروشگاه‌تان نسبت به رقبا جایگاه بهتری نزد کاربران و گوگل خواهد داشت.

یا اینکه شاید یک شرکت خدماتی دارا میباشید و به‌دنبال افزایش فروش خدمات خود هستید. مثلا پرتال، یک شرکت سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز میباشد که خدمات آن نیز ارائه سایت میباشد. بلاگ فعال و کاربردی آن، هم به افزایش رتبۀ سایت از طریق سئو کمک نموده و هم نیازهای مشتریان را برطرف نموده است. نمونۀ دیگر آن، شرکت نوین میباشد که از طریق بلاگ قدرتمند خود توانسته برای خدمات دیجیتال مارکتینگ (سئو، محتوا، گوگل ادز) مشتریان زیادی دست و پا نماید.

شما هم اگر یک محصول یا خدمت مرتبط دارید، می‌توانید به راحتی با استفاده از وبلاگ نویسی، مخاطبان هدفتان را جذب و فروش‌تان را چند برابر نمایید. اگر باورتان نمیکنید، آن را امتحان نمایید. اطمینان داشته باشید، چیزی را از دست نمی‌دهید.

۲- فروش آموزش و دوره‌های آنلاین با کمک بلاگ

یک وبلاگ در زمینه تکنولوژی با روزانه هزار بازدید، به یک منبع معتبر آموزشی در این زمینه تبدیل گشته است. پس الان زمان مناسبی میباشد که با تعداد بالای مخاطب و طرفدار، دوره‌های آنلاین و غیرآنلاین برگزار و از آن کسب درآمد نماید. اما چه دوره‌ای؟ مثلا برگزاری دوره‌هایی مثل آموزش تعمیرات موبایل، رایانه، سخت افزار، آموزش زبان و… گزینه‌های مناسبی میباشد.

یا مثلا وبلاگ شما، مقالاتی در زمینه آموزش بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای زیبایی میباشد؛ بعد از مدتی که سایت‌تان ورودی خوبی دریافت نموده، می‌توانید، پکیج‌های آموزشی خود را هم در سایت بفروشید.

۳- کسب درآمد از وبلاگ با تبدیل شدن به مجله اینترنتی

کلماتی مثل “مقایسه موبایل آیفون ۷ با گلکسی ۵s” را در گوگل جستجو نمایید. احتمالا یکی از نتایج صفحه اول، سایت زومیت میباشد. زومیت یک مجله اینترنتی شناخته شده میباشد، که با قدرت زیادی وارد دنیای محصولات دیجیتال شده و در مورد آن ها محتوای مفیدی منتشر مینماید.

زومیت سالیانه سود زیادی از فروش محصولات به دست می‌آ‌ورد اما جالب میباشد که هیچ محصولی برای فروش ندارد! این سایت فقط در فروش محصولات سایت‌های دیگر همکاری می‌نماید. سایت‌هایی مثل دیجی کالا با راه اندازی سیستم افیلیت مارکتینگ )همکاری در فروش( این قابلیت را به وبلاگ نویسان می‌دهند که به ازای هر مشتری، درصدی از سود فروش محصول را دریافت می‌نمایند.

اتفاق بهتر این میباشد، که بعد از مدتی و با جذب مخاطب هدفمند از طریق وبلاگ، می‌توانید خودتان اقدام به فروش محصول مورد نظر با سود بیشتر به مخاطبان‌تان نمایید.

یک نمونۀ دیگر، مجله اینترنتی مدوپیا در زمینه مد، فشن و طراحی لباس میباشد که احتمالا اسم آن به گوشتان خورده است. در وب‌سایت modopia مقالات جالب و مفیدی منتشر می‌گردد.

روش قدرتمند درآمدزایی از بلاگ با بازدید روزانه۴- کسب درآمد از وبلاگ با گرفتن تبلیغات

خب احتمالا همگی با این مورد آشنا میباشید. در بازاری که همه کسب‌و‌کار‌های فیزیکی از کِسادی گلایه می‌نمایند، کسب‌وکار‌های اینترنتی بزرگ دائما به دنبال سایت‌ها و وبلاگ‌هایی با بازدید بالا میباشند، تا تبلیغات‌شان را در آن سایت‌ها قرار دهند.

اگر به‌دنبال کسب درآمد از این راه میباشید، باید روی محتوای بلاگتان کار نمایید تا محبوبیت زیادی نزد گوگل و کاربران به‌دست آوردید. بعد از آن دیگران خودشان برای سفارش تبلیغات به سراغ شما می‌آیند. البته این را به‌عنوان یک پیشنهاد دوستانه به شما می‌دهیم که در سایت‌تان هیچ‌گاه بیش از حد تبلیغات ننمایید؛ چرا که بخش زیادی از مخاطبان‌تان را از دست می‌دهید.

یک نوع دیگر از تبلیغات سفارش رپورتاژ در این‌گونه سایت‌ها میباشد که اتفاقا الان طرفداران زیادی هم پیدا نموده است. اگر سایت شما، شرایط لازم را داشته باشد، می‌توانید بعد از مدتی سفارش رپورتاژ نیز داشته باشید.

یک روش ساده برای کسب درآمد از طریق تبلیغات در وبلاگ این میباشد که از سرویس‌های تبلیغاتی استفاده نمایید. سرویس‌هایی مثل یکتانت کسب درآمد از طریق تبلیغات را خیلی ساده نموده‌اند. بعد از ثبت نام در این سرویس‌ها، کدی به شما میدهد که باید آن را در وبلاگ قرار دهید. بعد از این کار تبلیغات گوناگونی روی وبلاگ شما نمایش داده می‌شود. از الان به بعد به ازای هر کاربری که روی این تبلیغات کلیک نماید مبلغی به شما پرداخت می‌گردد.