روسیه پهپادهای اوکراین را در آسمان از کار می‌اندازد

روسیه پهپادهای اوکراین را در آسمان از کار می‌اندازد
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

روسیه پهپادهای اوکراین را در آسمان از کار می‌اندازد ، پهپادهای اوکراینی در ماه‌های نخست جنگ به بسیاری از مواضع نیروهای روسیه حمله کرده بودند. ولی در چند وقت اخیر کرملین سامانه‌های دفاعی خود را تقویت کرده و با استفاده از تاکتیک‌های جدید به مقابله با این حملات پهپادی پرداخته است. حالا به نظر می‌رسد که این پهپادها دیگر به اندازه گذشته موثر عمل نمی‌کنند و پیش از تکمیل ماموریت خود از بین می‌روند.

روسیه پهپادهای اوکراین را در آسمان از کار می‌اندازد ، به گزارش بیزنس اینسایدر، از زمان آغاز جنگ کشورهای مختلفی به اوکراین پهپاد داده‌اند تا در نبرد با روسیه از آن‌ها استفاده کند. با این حال، متخصصان می‌گویند مسکو تصمیم گرفته که به ضربات ناشی از حملات پهپادی اوکراین پایان دهد و مکانیزم‌های جدیدی را برای ایستادگی در برابر دشمن به کار بگیرد. این مکانیزم‌ها شامل سامانه‌های هشدار اولیه برای شناسایی پهپادها و سامانه‌های جنگ الکترونیکی برای مختل کردن یا از کار انداختن ارتباطات دشمن است.

روسیه در آغاز جنگ نتوانست به‌سرعت سامانه‌های دفاع هوایی خود را تقویت کند، اما اخیرا تمرکزش را به این مهم معطوف کرده است. این کشور حالا به جای حملات پراکنده، همه نیروهای خود را با هم هماهنگ کرده تا تصمیم‌گیری‌ها به‌صورت مشترک انجام شوند.

روسیه پهپادهای اوکراین را در آسمان از کار می‌اندازد

روسیه در مقابل حملات پهپادی اوکراین می‌ایستد

گفتنی است که سامانه‌های دفاع هوایی روسیه عمدتاً از موشک‌های کوتاه و میان برد تشکیل شده‌اند، در نتیجه به‌خوبی می‌توانند در برابر پهپادهایی که به آرامی و در ارتفاعات کم پرواز می‌کنند، بایستند.

در ماه مه در گزارشی آمده بود که روسیه مدعی شده که در حال استفاده از یک سلاح لیزری جدید برای مقابله با پهپادهای اوکراینی است. مقامات اوکراین این گزارش را جدی نگرفتند. اما حالا به نظر می‌رسد که این کشور حداقل به تاکتیکی برای مقابله با حملات پهپادی اوکراین دست یافته و تدابیر دفاعی خود را تقویت کرده است.

روسیه پهپادهای اوکراین را در آسمان از کار می‌اندازد ، نیروهای اوکراین حالا باید به دنبال استراتژی جدیدی برای حمله به دشمن باشند. این کشور احتمالا از متحدان غربی خود درخواست خواهد کرد تا جت‌های پیشرفته‌تری را در اختیار آن‌ها بگذارند. آمریکا اخیرا اعلام کرده بود که سیستم دفاع موشکی پیشرفته NASAMS را به اوکراین می‌فرستد.