رقیب جدید ایلان ماسک برای سفر به مریخ؛ فضاپیمای ساخته شده با پرینت سه بعدی

رقیب جدید ایلان ماسک برای سفر به مریخ؛ فضاپیمای ساخته شده با پرینت سه بعدی
زمان تقریبی مطالعه : < 1 دقیقه

 ایلان ماسک برای رسیدن به مریخ رقبایی تازه‌ای پیدا کرده است. یک شرکت می‌خواهد با ساخت فضاپیمایی تولید شده با فناوری پرینت سه بعدی، انسان‌ها را تا سال 2024 به سیاره سرخ برساند.

تلاش‌ها برای فرود آوردن اولین انسان روی سیاره مریخ به مراحل تازه‌ای رسیده و سرعت گرفته است. شرکت Relativity Space که در سال 2015 تاسیس شده، در کنار شرکت Impulse راکتی را طراحی کرده‌اند که با پرینت سه بعدی ساخته می‌شود و امکان استفاده دوباره از آن نیز وجود دارد.

به همراه این فضاپیما، ماژول فرود روی سطح و وسیله نقلیه مریخ‌نورد نیز به غول سرخ خواهند رفت. Relativity Space بیشتر از 1 میلیارد دلار برای ساخت فناوری پرینت سه بعدی خود جمع‌آوری کرده که با آن بدنه اصلی، موتورها و سایر قطعات را طراحی و تولید خواهد کرد.

هرچند شرکت Relativity Space سعی دارد نقش پررنگ‌تری در صنعت فضا ایفا کند، تاکنون هیچ موشکی تولید نکرده و اولین موشک آن‌ها یعنی Terran R در سال 2024 به مرحله پرتاب خواهد رسید.

شرکت Impulse نیز که در سال 2021 آغاز به کار کرده، روی ساخت وسایل نقلیه مانور در مدار و رساندن بار به سطح تمرکز کرده است.

تام مولر، موسس و مدیر عامل Impulse یکی از اعضای موسس اسپیس ایکس بوده و تا سال 2019، ریاست بخش نیروی محرکه این شرکت را بر عهده داشته است. اسپیس ایکس هنوز تاریخ دقیقی برای سفر به مریخ اعلام نکرده، اما در مراحل پایانی ساخت وسیله پرتاب فضاپیمای Starship قرار دارد.

Relativity Space اعتقاد دارد برای ساخت یک آینده بین سیاره‌ای روی مریخ، نیاز است تا چند صد شرکت برای رسیدن به هدفی مشترک تلاش کنند.

چندی پیش اسپیس ایکس یک تست آتش ایستایی روی فضاپیمای استارشیپ اجرا کرد که با موفقیت همراه نبود و موجب انفجار موشک و آسیب جزئی به آن شد.