دوربین سلفی آیفون 14

مینگ-‌چی کو: دوربین سلفی آیفون 14 قدرتمندتر از همه گوشی‌های قبلی اپل خواهد بود
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

تاکنون گزارش‌های مختلفی در مورد ارتقا دوربین سلفی آیفون 14 منتشر شده است. اکنون «مینگ-‌چی کو»، تحلیلگر معروف اپل اطلاعات بیشتری در مورد دوربین سلفی نسل جدید آیفون اپل به اشتراک گذاشته و می‌گوید موبایل جدید کوپرتینویی‌ها احتمالا با بزرگترین ارتقا در طی سال‌های اخیر همراه خواهد بود.

تحلیلگر اپل با استناد به اطلاعات فاش شده ازطریق تامین کنندگان این شرکت تایید کرده است که دوربین سلفی آیفون ۱۴ قدرتمندتر از دوربین دستگاه‌های نسل‌های قبلی خواهد بود.

وی با انتشار پستی در وبلاگ خود و همچنین در توییتر تایید کرد که اپل تامین کنندگان دوربین جدید آیفون ۱۴ را مشخص کرده است.  یکی از این شرکت‌ها سونی است که در حال حاضر نیز با اپل هنکاری می‌کند و تامین حسگر دوربین آیفون جدید را نیز برعهده خواهد داشت.  به نظر می‌رسد لنز دوربین توسط Genius و Largan ارائه خواهند شد، این در حالی است که ماژول فوکوس خودکار جدید دستگاه توسط Alps  و Luxshare ارائه می‌شود.

%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86 %DB%B1%DB%B4 %D8%A7%D9%BE%D9%84

دوربین سلفی آیفون 14 3

دوربین سلفی آیفون 14

این اولین بار است که اپل برای تامین ماژول دوربین سلفی آیفون جدید وارد همکاری با شرکت Cowell می‌شود. همچنین کوپرتینویی‌ها وارد همکاری با شرکت کره جنوبی ال جی اینوتک برای تامین ماژول دوربین سلفی می‌شوند. ماه گذشته خبرهایی در مورد همکاری اپل و ال‌جی اینوتک منتشر شده بود، هرچند بعدا اعلام شد که به دلیل برخی مشکلات کیفی، اپل تصمیم گرفته با این سازنده چینی وارد همکاری نشود.

اما بر اساس گزارش تحلیلگر اپل، آیفون 14 بزرگترین ارتقا دوربین آیفون را در سال‌های اخیر رقم می‌زند. مینگ‌-چی‌ کو پیش بینی می‌کند که دوربین سلفی این موبایل از فوکوس خودکار برخوردار خواهد بود که در مقایسه با دوربین فعلی فوکوس ثابت کیفیت بسیار بهتری برای عکسی و فیلمبرداری خواهد داشت.

سایر ارتقاها شامل استفاده از لنزی با شش تکه در مقابل لنز پنج تکه در گوشی‌های فعلی است. همچنین انتظار می‌رود دوربین سلفی آیفون 14 از گشادگی دیافراگم بزرگ‌تر f/1.9 بهره ببرد. گفتنی است از زمان آیفون 11، زمانی که اپل لنز جدید 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 معرفی کرد، اپل تغییری در گشادگی دیافراکم ایجاد نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *