حمله سایبری به شهرداری از طرف منافقان، موساد و همه ضدانقلاب‌ها

حمله سایبری به شهرداری از طرف منافقان، موساد و همه ضدانقلاب‌ها
زمان تقریبی مطالعه : 3 دقیقه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به هک شدن سیستم‌های شهرداری تهران واکنش نشان داده و اعلام کرد حمله سایبری به سیستم‌های شهرداری بعد از برنامه‌ریزی‌های مفصل از سوی موساد، منافقین و همه ضدانقلاب‌ها انجام شده است.

مهدی چمران روز سه‌شنبه در جریان شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران درباره هک شدن سیستم های شهرداری گفت: «برنامه ریزی مفصلی از سوی موساد و منافقین و همه ضد انقلاب ها و همه کسانی که علیه جمهوری اسلامی و استقلال ما قد علم کردند، در راستای این هک انجام شده است.»

به گفته او این مخالفان از قبل برنامه ریزی کرده بودند که سیستم شهرداری و جاهای دیگر را در ایام ارتحال امام فشل کنند.

شهرداری تهران همچنان اسناد و مدارکی درباره بررسی روند هک سیستم شهرداری تهران منتشر نکرده‌ است. اما این نخستین بار است که یک مقام رسمی حضور موساد در جریان هک سیستم شهرداری را تائید می‌کند.

اهمیت شهردای و انتخاب آن برای حمله سایبری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره اثرات این حمله سایبری، گفت: «قدرت و تسلطی که در شهرداری و در گروه‌های دیگر وجود دارد و با همکاری همه آنها، برنامه دشمنان را از حیظ انتفاع انداختند، جز به نشان دادن چند تصویر موهن و شعار به جایی نرسیدند.»

چمران در بخش دیگری از توضیحات خود درباره این حمله سایبری به سایر نهادهای کشور هشدار دارد و گفت: «حمله به سیستم‌های کارای کشور ما، ادامه خواهد داشت و به همه مسئولین هم هشدار می دهیم که مراقب باشند.»

او همچنین با اشاره به آسیبی که سیستم شهرداری تهران دیده، گفت: « سیستم شهرداری آسیب‌هایی دیده است اما از امروز دوباره کار خود را ادامه می دهد.»

این اظهار نظر رئیس شواری شهر تهران البته در حالی مطرح شده که با وجود ترمیم بخشی از این آسیب شهروندان برای استفاده از خدمات آنلاین شهرداری با مشکلاتی موجه هستند. برای مثال گزارش‌هایی درباره اختلال در سیستم شارژ بلیت مترو و فروش بلیت‌‌های کاغذی در ایستگاه‌های مترو وجود دارد.

حمله سایبری به شهرداری از طرف منافقان، موساد و همه ضدانقلاب‌ها 2

او در حالی که همچنان توضیح شفافی درباره جزئیات این حمله سایبری ارائه نکرد درباره چگونگی مواجهه شهرداری با مهاجمان، گفت: «با تسلط و کار جهادی در مقابل آنها ایستادگی شد و این حادثه هشداری بود که در آینده به گونه‌ای طراحی کنند که این حملات آسیب نرساند.»

به گفته چمران، رها شدن این چند سال گذشته شهرداری و اضافه نشدن بر تخصص ها در این زمینه موثر بوده است و این نقطه‌های ضعف در شهرداری دیده می شود و امیدواریم به جایی برسیم که این حرکات مشمئز کننده نتواند آسیب برساند.

بعد از حملات سایبری که در سال‌های گذشته رخ داده بود، انتظار می‌رفت سیستم امنیتی داده‌های کشور تقویت شود. اما به نظر می‌رسد بر اساس اظهارات رئیس شورای شهر به ترمیم یا تقویت سیستم ‌های زیرساختی شهرداری توجهی نشده است. در چنین شرایطی بیم آن می‌رود که چنین حملاتی تکرار شود.

ضرورت اهمیت به پدافند غیر عامل در فاوای شهرداری

از سویی دیگر در جلسه شورای شهر امروز، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه موضوع پدافند غیرعامل در سازمان فاوای شهرداری تهران باید مورد توجه قرار گیرد، خواستار توجه بیشتر به سیستم امنیتی شهرداری شد.

صادقی، همچنین در ادامه توضیحات خود در اینباره گفت: «از موضوع نفوذ در بدنه شهرداری تهران نباید غافل شد، مدیریت شهری تغییر کرده و نباید از حضور کارشناسان و مدیران دوره قبل با رافت رفتار کنیم و باید پاکسازی انجام شود.»

به هر روی با وجود اظهارات رئیس شورای شهر تهران و اعضای شورای شهر، انتظار می‌رود زیرساخت‌های امنیتی با بیشترین سرعت ممکن بازسازی شده و با امنیت بیشتری به کار خود ادامه دهند.

البته در چنین شرایطی همکاری با کارشناسان امنیت به طور قطع کمک قابل توجهی به نهادهایی همچون شهرداری خواهد کرد. این البته در حالی است که تا امروز خبری از درخواست همکاری و کمک منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *