حساب‌های توییتر و یوتیوب ارتش بریتانیا هک شد

حساب‌های توییتر و یوتیوب ارتش بریتانیا هک شد
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

حساب‌های توییتر و یوتیوب ارتش بریتانیا هک شد، صفحات رسمی ارتش بریتانیا در توییتر و یوتیوب هک شد و مهاجمان از آن‌ها برای تبلیغ پروژه‌های کلاهبرداری رمزارزی استفاده کردند. در حال حاضر مشخص نیست که این صفحات چه زمانی به دست هکرها افتاده، اما به نظر می‌رسد که حالا کنترل آن‌ها دوباره به دست ارتش برگشته است.

وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای در صفحه توییتر خود اعلام کرد: «از رخنه به اکانت‌های توییتر و یوتیوب ارتش آگاهیم و تحقیقات در دست انجام قرار گرفته‌اند. ارتش موضوع امنیت اطلاعات را بسیار جدی می‌گیرد و در حال رفع مشکل است.»

هکرها پس از در دست گرفتن اکانت توییتر ارتش بریتانیا تصویر پروفایل، نام حساب، توضیحات صفحه و تصویر کاور آن را عوض کردند تا خود را به عنوان بخشی از کالکشن Possessed NFT جا بزنند. این اکانت از زمان هک شدن ری‌توییت‌های مختلفی درباره جوایز NFT داشته و پستی را در این صفحه پین کرده که کاربران را به یک وب‌سایت جعلی ضرب NFT هدایت می‌کند.

هک اکانت یوتیوب ارتش بریتانیا

حساب‌های توییتر و یوتیوب ارتش بریتانیا هک شد

هکرها همچنین کنترل کانال یوتیوب ارتش بریتانیا را در دست گرفتند و ضمن حذف همه ویدیوها، به تغییر نام و تصویر پروفایل این حساب اقدام کردند تا خود را به جای شرکت سرمایه‌گذاری Ark Invest معرفی کنند. آن‌ها همچنین چندین ویدیو آپلود کردند که شامل پخش زنده‌های قدیمی از جک دورسی و ایلان ماسک بود. این ویدیوها پیش‌تر در کنفرانس B Word شرکت Ark Invest پخش شده بودند، اما هکرها زیرنویسی را به آن اضافه کردند تا از کاربران کلاهبرداری کنند. این کانال به‌صورت همزمان چهار پخش زنده را به کاربران ارائه کرد که برخی از آن‌ها هزاران مخاطب داشتند.

هکرهایی که حساب‌های ارتش بریتانیا را به دست آوردند، ظاهرا از همان تکنیک‌هایی استفاده کرده‌اند که در حملات مشابه قبلی دیده شده بود. در ماه مارس، مهاجمان اکانت توییتر MKLeo، یکی از برترین بازیکنان Super Smash Bros. Ultimate را هک کردند و از آن برای تبلیغ توکن‌های غیرقابل معاوضه جعلی بهره جستند.

«روسیو وایوز»، سخنگوی توییتر می‌گوید اکانت ارتش بریتانیا حالا ایمن شده و کنترل آن به دست ارتش برگشته است. گوگل هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده است.