حذف یک قابلیت از پلی‌استیشن 5

حذف یک قابلیت از پلی‌استیشن 5
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

یکی از قابلیت‌های اجتماعی کنسول پلی استیشن 5 که Accolades نام دارد، به علت آنکه مورد استفاده‌ی کاربران قرار نمی‌گیرد، در پاییز پیش رو حذف خواهد شد.

پلی استیشن ۵ در زمان عرضه‌ی خود در سال ۲۰۲۰ از ویژگی‌هایی بهره می‌برد که در پلی استیشن ۴ وجود نداشت. مدت‌ها بود که هواداران، برخی از این ویژگی‌ها را از سونی درخواست می‌کردند، اما برخی دیگر، چندان مورد توجه قرار نگرفتند. اکنون، سونی می‌خواهد یکی از قابلیت‌هایی را که کاربران توجهی به آن نشان نداده‌اند، حذف کند.

سونی در وبسایت رسمی پلی استیشن اعلام کرده است که در ادامه‌ی سال جاری، بخش Accolades از این کنسول نسل نهمی حذف خواهد شد. Accolades سازوکاری در پلی استیشن 5 است که امکان مشاهده‌ی نظر سایرین در مورد رفتار افراد در بازی‌های چندنفره را برای کاربران فراهم می‌کند.

در واقع، کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، عباراتی نظیر Helpful ،Welcoming و Good Sport (به ترتیب به معنای «پذیرای همراه»، «یاری‌دهنده» و «کسی که رفتار قابل احترام دارد و پس از باخت عصبانی نمی‌شود») را برای این افراد بفرستند تا سایرین از طریق مشاهده‌ی این عبارات در پروفایل آن‌ها، از شیوه‌ی رفتارشان در بازی‌های آنلاین خبردار شوند. به گفته‌ی سونی، هدف این سازوکار آن بود که کاربران متوجه تأثیر رفتار مثبت خود بشوند، اما آنطور که به نظر می‌رسد، افراد زیادی از این قابلیت استفاده نمی‌کردند.

متن بیانیه‌ی سونی به شرح زیر است: «از پاییز 2022، قابلیت Accolades در پلی استیشن 5 دیگر پشتیبانی نمی‌شود. آنطور که انتظار داشتیم، از این قابلیت استفاده نشد، بنابراین، دیگر روی این بخش تمرکز نخواهیم کرد، [اما همچنان] کاربرانمان را به ادامه‌ی فرستادن پیام‌های مثبت به یکدیگر دعوت می‌کنیم.»

در مجموع، اینکه سونی چنین تصمیمی بگیرد چندان عجیب نیست، زیرا در گذشته نیز شاهد آن بودیم که این شرکت، ویژگی‌هایی از کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۳ را به دلیل برآورده نکردن انتظارات، از دسترس خارج کرده بود.