تعداد فالوئرهای ایلان ماسک در توییتر به ۱۰۰ میلیون نفر رسید

تعداد فالوئرهای ایلان ماسک در توییتر به ۱۰۰ میلیون نفر رسید
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

به گزارش وب‌سایت digitaltrends، تعداد فالوئرهای ایلان ماسک حالا در شبکه‌ی اجتماعی توییتر که قصد خرید آن را هم دارد به ۱۰۰ میلیون رسیده است.

ایلان ماسک که این روزها تصمیم گرفته توییتر را بخرد، خودش یکی از فعالان این شبکه‌ی اجتماعی به حساب می‌آید و هر بار هم توییت‌های مختلفی را در آن منتشر می‌کند. یعنی قبل از اینکه او اصلا تصمیم به خرید توییتر بگیرد، بسیاری از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی بزرگ با او آشنایی داشته و جز فالوئرهای او بودند.

حالا گزارش شده که تعداد فالوئرهای ایلان ماسک در توییتر به رقم ۱۰۰ میلیون رسیده است که این طبق آمار منتشر شده از سوی خود توییتر مبنی بر تعداد کاربرانش، می‌شود چیزی در حدود ۴۳٪ از تمام کسانی که از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده می‌کنند.

البته ایلان ماسک فرایند خرید توییتر را متوقف کرده چون معتقد است بسیاری از کاربران توییتر، در واقع بات‌ها و حساب‌های جعلی هستند، نه افراد واقعی. بنابراین شاید این ادعا که ۱۰۰ میلیون نفر، ۴۳٪ از کاربران توییتر را تشکیل می‌دهند، اصلا درست نباشد. ایلان ماسک با این تعداد فالوئر، باز هم ششمین فرد محبوب توییتر به حساب می‌آید. پنج نفر نخست عبارت‌اند از:

باراک اوباما (رئیس جمهور سابق آمریکا) = ۱۳۲٫۱ میلیون فالوئر
جاستین بیبر (خواننده‌ی سرشناس کانادایی) = ۱۱۴٫۱ میلیون فالوئر
کتی پری (خواننده‌ی سرشناس آمریکایی) = ۱۰۸٫۸ میلیون فالوئر
ریانا (خواننده‌ی سرشناس باربادوسی) = ۱۰۶٫۹ میلیون فالوئر
کریستیانو رونالدو (بازیکن سرشناس فوتبال) = ۱۰۱٫۳ میلیون فالوئر
به این لیست، ایلان ماسک را هم با ۱۰۰ میلیون فالوئر باید اضافه کنیم. او در سال ۲۰۰۹ به توییتر پیوست. یعنی درست سه سال بعد از اینکه این پلتفرم رسما عرضه شده بود. تاکنون بیش از ۱۸٫۵۰۰ توییت در رابطه با موضوعات مختلف توسط او منتشر شده است که برخی از این توییت‌ها هم حسابی برای او دردسرساز شدند.

نکته‌ی جالب اینجاست که ماسک از ژوئن امسال تاکنون هیچ پستی را در توییتر منتشر نکرده است که می‌توان این بازه را طولانی‌ترین بازه‌ی عدم فعالیت او در توییتر به حساب آورد که در نوع خود یک رکورد هم به حساب می‌آید. حال نمی‌دانیم این سکوت ماسک ربطی به ماجرای خرید توییتر دارد یا خیر.

او در ماه آوریل درخواست رسمی خرید توییتر را ارائه کرد اما بعدها به خاطر اینکه شایعه شد توییتر آمار درستی از تعداد دقیقش کاربران منتشر نمی‌کند، تصمیم گرفت تا شفاف شدن کامل موضوع، منتظر بماند و خرید را متوقف کند. البته توییتر بارها خواسته به ماسک داده‌های مربوط به تعداد درست کاربرانش را بدهد اما نمی‌دانیم ماسک چرا این داده‌ها را اطلاعات درست و دقیقی قلمداد نمی‌کند.

از طرفی اخیرا چندین تن از کارمندان شرکت اسپیس‌ایکس نامه‌ای سرگشاده به مدیرعامل این شرکت ارسال کردند و از او خواستند با ماسک برخورد شود چون او با حرف‌هایی که در محفل عمومی می‌زند، مایه‌ی شرمساری آن‌هاست. اسپیس‌ایکس هم در پاسخ به این نامه، این افراد را اخراج کرد.

همچنین اخیرا ایلان ماسک به سو استفاده‌ی جنسی متهم شد و حتی برخی از کارمندانش هم از شرایطی کاری بسیار بد و غیر اخلاقی در شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس گله کرده بودند. دختر ایلان ماسک هم به‌تازگی با ارسال درخواستی رسمی، خواهان تغییر نام خانوادگی خود شد تا بدین ترتیب دیگر هیچ ارتباطی با وی نداشته باشد.

این تمام اتفاقاتی است که در کمتر از دو ماه اخیر برای ماسک رخ داده و به نظر می‌رسد سکوت او در توییتر، دلایل خوبی هم دارد. حال باید دید در ادامه این روند چگونه پیش خواهد رفت.