تشخیص پنالتی شدن سایت در گوگل با خرید بازدید

تشخیص پنالتی شدن سایت در گوگل با خرید بازدید
زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

پنالتی شدن در گوگل

هر سایت برای اینکه بتواند به صورت سالم و موثر در فضای اینترنت فعالیت داشته باشد؛ موظف است مجموعه ای از قوانین را رعایت کرده و از آنها پیروی کند. اگر مدیران سایت بخواهند با استفاده از ترفندهایی به اصطلاح کلاه سیاه سئو، گوگل را دور بزنند؛ گوگل متوجه شده و مچ آنها را میخواباند!

پنالتی شدن توسط گوگل اصطلاحی است که به جریمه شدن سایت های متخلف اشاره دارد. در این فرآیند، رتبه بندی کل سایت یا بخشی از آن که از کلاه سیاه سئو استفاده شده است؛ افت ناگهانی میکند. افت ناگهانی سایت به معنای بازپس گیری اعتباری ست که شما در طولانی مدت تلاش میکنید تا با تکنیک های سالم سئو کسب کنید. اگر میخواهید در این دام نیفتید، سئوی سایت خود را به هرکسی نسپارید و به نتایج کوتاه مدت خوش بین نباشید. نتایج کوتاه مدت از تکنیک کلاه سیاه حاصل میشود که میتواند در بازه طولانی تر آثار منفی از جمله پنالتی شدن توسط گوگل را برای شما به همراه داشته باشد.

تشخیص پنالتی شدن سایت

رویدادهای الگوریتمی گوگل نیز میتوانند در نتایج کلی سایت اثر داشته باشند. اگر میخواهید تشخیص دهید که آیا استراتژی سئو سایت شما اشتباه بوده است و از الگوریتم های گوگل فاصله گرفته اید یا به دلیل دور زدن قوانین توسط گوگل پنالتی شده اید، در این مبحث به راه های تشخیص پنالتی شدن سایت توسط گوگل خواهیم پرداخت.

پنالتی شدن با آپدیت الگوریتم متفاوت است!

افراد زیادی هستند که پنالتی شدن را با آثار آپدیت الگوریتم اشتباه میگیرند. مهمترین تفاوتی که پنالتی شدن با آپدیت الگوریتمی دارد؛ فرصت تعامل مستقیم با گوگل است.

پنالتی شدن با دو روش خودکار و دستی صورت میگیرد. اگر پنالتی شدن به روش دستی صورت گرفته باشد؛ پیامی مبتنی بر manual action دریافت خواهید کرد.

چالش تشخیص پنالتی شدن برای سئو کاران!

همانطور که توضیح دادیم؛ پنالتی شدن توسط گوگل به دو روش خودکار و دستی انجام میشود. در روش دستی شما گزارشی دریافت خواهید کرد که به وسیله آن از پنالتی شدن آگاه میشوید. با این حال تشخیص پنالتی شدن سایت اینقدرها هم ساده و سطحی نیست، تا جایی که متخصصان سئو را نیز میتواند غافلگیر کند.

وقتی قوانین گوگل را دور بزنید، در ابتدا همه چیز خیلی خوب و عالی پیش میرود؛ تا زمانی که میفهمید دو، سه صفحه افت جایگاه داشته اید و کل سایتتان از نتایج گوگل حذف شده است. آدرس سایتتان را جستجو میکنید و متوجه میشوید که هیچ نتیجه ای برای آن وجود ندارد! در این موقعیت شک نکنید که پنالایز شده اید و گوگل از شما انتقام گرفته است!

راه های تشخیص پنالتی شدن سایت چیست؟

در فضای گوگل راه هایی وجود دارد که از طریق آنها میتوانید تشخیص دهید که آیا سایت شما پنالتی شده است یا خیر. برخی از این روش ها به شرح زیر است:

Google Search Console

ابتدایی ترین و البته ساده ترین روشی که میتوانید از آن برای تشخیص پنالتی شدن سایت بکار گیرید؛ استفاده از Google Search Console است. برای این منظور میتوانید وارد حساب GSC شده و روی گزینه “Security and manual action” کلیک کنید. از نوار کناری گزینه “manual action” را انتخاب کنید. اگر پیامی با مضمون  “No Issues Detected” دریافت کردید، پنالتی نشده اید. در غیر این صورت احتمال پنالتی شدن را در نظر بگیرید!

گوگل آنالیتیکس

در روش بعدی تشخیص پنالتی شدن سایت، میتوانید تاریخی که با افت شدید سایت روبه رو شده اید را وارد کرده و بررسی کنید که این تاریخ با به روزرسانی گوگل همزمان بوده است یا خیر. اگر همزمان باشد میتوان نتیجه گرفت که این افت به دلیل به روزرسانی الگوریتم است و ربطی به پنالتی شدن سایت ندارد.

سرچ دامنه

روش تشخیصی دیگر، سرچ نام دامنه و بررسی نتایج صفحه اول گوگل است. برای مثال سایت https://clickaval.com را در نظر بگیرید. ما بخش clickaval را در گوگل سرچ میکنیم. اگر در صفحه اول گوگل، سایت ما بالا نیاید؛ احتمال پنالتی شدن سایت قوی تر میشود.

اثر خرید بازدید سایت بر پنالتی شدن سایت

احتمالا شما هم با کارشناسانی روبه رو شده اید که ادعا دارند میتوانند بازدید سایتتان را در زمان کوتاهی بالا برده و رتبه شما را بهبود دهند. البته که میتوانند! اما همین خرید بازدید سایت قادر است تضمین کند که گوگل شما را پنالتی خواهد کرد!

افزایش ترافیک سایت به گوگل نشان میدهد که سایت شما کارآمد و پرمخاطب است؛ بنابراین گوگل هم با ارتقا جایگاه به شما پاداش میدهد. اما مسئله ای که باید در نظر بگیرید این است که این افزایش ترافیک اصولی دارد.  اگر این اصول توسط کارشناسان سئو رعایت نشود، اثری کاملا منفی خواهد داشت.

افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی

پنالتی شدن در گوگل هر سایت برای اینکه بتواند به صورت سالم و موثر در فضای اینترنت فعالیت داشته باشد؛ موظف است مجموعه ای از قوانین را رعایت کرده و از آنها پیروی کند. اگر مدیران سایت بخواهند با استفاده از ترفندهایی به اصطلاح کلاه سیاه سئو، گوگل را دور بزنند؛ گوگل متوجه شده و مچ آنها را میخواباند! پنالتی شدن توسط گوگل اصطلاحی است که به جریمه شدن سایت های متخلف اشاره دارد. در این فرآیند، رتبه بندی کل سایت یا بخشی از آن که از کلاه سیاه سئو استفاده شده است؛ افت ناگهانی میکند. افت ناگهانی سایت به معنای بازپس گیری اعتباری ست که شما در طولانی مدت تلاش میکنید تا با تکنیک های سالم سئو کسب کنید. اگر میخواهید در این دام نیفتید، سئوی سایت خود را به هرکسی نسپارید و به نتایج کوتاه مدت خوش بین نباشید. نتایج کوتاه مدت از تکنیک کلاه سیاه حاصل میشود که میتواند در بازه طولانی تر آثار منفی از جمله پنالتی شدن توسط گوگل را برای شما به همراه داشته باشد. تشخیص پنالتی شدن سایت رویدادهای الگوریتمی گوگل نیز میتوانند در نتایج کلی سایت اثر داشته باشند. اگر میخواهید تشخیص دهید که آیا استراتژی سئو سایت شما اشتباه بوده است و از الگوریتم های گوگل فاصله گرفته اید یا به دلیل دور زدن قوانین توسط گوگل پنالتی شده اید، در این مبحث به راه های تشخیص پنالتی شدن سایت توسط گوگل خواهیم پرداخت. تشخیص پنالتی شدن سایت پنالتی شدن با آپدیت الگوریتم متفاوت است! افراد زیادی هستند که پنالتی شدن را با آثار آپدیت الگوریتم اشتباه میگیرند. مهمترین تفاوتی که پنالتی شدن با آپدیت الگوریتمی دارد؛ فرصت تعامل مستقیم با گوگل است. پنالتی شدن با دو روش خودکار و دستی صورت میگیرد. اگر پنالتی شدن به روش دستی صورت گرفته باشد؛ پیامی مبتنی بر manual action دریافت خواهید کرد. چالش تشخیص پنالتی شدن برای سئو کاران! همانطور که توضیح دادیم؛ پنالتی شدن توسط گوگل به دو روش خودکار و دستی انجام میشود. در روش دستی شما گزارشی دریافت خواهید کرد که به وسیله آن از پنالتی شدن آگاه میشوید. با این حال تشخیص پنالتی شدن سایت اینقدرها هم ساده و سطحی نیست، تا جایی که متخصصان سئو را نیز میتواند غافلگیر کند. بیشتر بخوانید : آموزش الگوریتم دزد دریایی گوگل وقتی قوانین گوگل را دور بزنید، در ابتدا همه چیز خیلی خوب و عالی پیش میرود؛ تا زمانی که میفهمید دو، سه صفحه افت جایگاه داشته اید و کل سایتتان از نتایج گوگل حذف شده است. آدرس سایتتان را جستجو میکنید و متوجه میشوید که هیچ نتیجه ای برای آن وجود ندارد! در این موقعیت شک نکنید که پنالایز شده اید و گوگل از شما انتقام گرفته است! راه های تشخیص پنالتی شدن سایت چیست؟ در فضای گوگل راه هایی وجود دارد که از طریق آنها میتوانید تشخیص دهید که آیا سایت شما پنالتی شده است یا خیر. برخی از این روش ها به شرح زیر است: Google Search Console ابتدایی ترین و البته ساده ترین روشی که میتوانید از آن برای تشخیص پنالتی شدن سایت بکار گیرید؛ استفاده از Google Search Console است. برای این منظور میتوانید وارد حساب GSC شده و روی گزینه “Security and manual action” کلیک کنید. از نوار کناری گزینه “manual action” را انتخاب کنید. اگر پیامی با مضمون “No Issues Detected” دریافت کردید، پنالتی نشده اید. در غیر این صورت احتمال پنالتی شدن را در نظر بگیرید! Google Search Console گوگل آنالیتیکس در روش بعدی تشخیص پنالتی شدن سایت، میتوانید تاریخی که با افت شدید سایت روبه رو شده اید را وارد کرده و بررسی کنید که این تاریخ با به روزرسانی گوگل همزمان بوده است یا خیر. اگر همزمان باشد میتوان نتیجه گرفت که این افت به دلیل به روزرسانی الگوریتم است و ربطی به پنالتی شدن سایت ندارد. سرچ دامنه روش تشخیصی دیگر، سرچ نام دامنه و بررسی نتایج صفحه اول گوگل است. برای مثال سایت https://clickaval.com را در نظر بگیرید. ما بخش clickaval را در گوگل سرچ میکنیم. اگر در صفحه اول گوگل، سایت ما بالا نیاید؛ احتمال پنالتی شدن سایت قوی تر میشود. اثر خرید بازدید سایت بر پنالتی شدن سایت احتمالا شما هم با کارشناسانی روبه رو شده اید که ادعا دارند میتوانند بازدید سایتتان را در زمان کوتاهی بالا برده و رتبه شما را بهبود دهند. البته که میتوانند! اما همین خرید بازدید سایت قادر است تضمین کند که گوگل شما را پنالتی خواهد کرد! بیشتر بخوانید : گوگل AMP چیست و چه کاربردی برای سایت دارد؟ افزایش ترافیک سایت به گوگل نشان میدهد که سایت شما کارآمد و پرمخاطب است؛ بنابراین گوگل هم با ارتقا جایگاه به شما پاداش میدهد. اما مسئله ای که باید در نظر بگیرید این است که این افزایش ترافیک اصولی دارد. اگر این اصول توسط کارشناسان سئو رعایت نشود، اثری کاملا منفی خواهد داشت. افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی اگر تعداد کاربران و ترافیک ورودی وبسایت افزایش یابد؛ قدرت دامنه وبسایت افزایش پیدا میکند. افزایش بازدید سایت باید هدفمند و طبیعی باشد. حتما شما هم شاهد پایین بودن رتبه وبسایت هایی شده اید که تعداد بازدیدکنندگان بالایی دارند. این مسئله اهمیت هدفمندی در بازدید را نشان میدهد. یکی از روشهای منسوخ شده افزایش بازدید سایت، Pop up است. پاپ آپ همان صفحات وب ناخواسته ای ست که برای شما باز میشود. این صفحات به دلیل نامربوط بودن محتوا با خواسته مخاطب، بسیار منزجر کننده بوده و سریعا توسط کاربران بسته میشود. این مسئله نرخ پرش را افزایش داده و به گوگل نشان میدهد که سایت شما کیفیت لازم را برای رضایتمندی کاربران ندارد. بنابراین گوگل شما را مفید تلقی نکرده و جریمه میکند. اگر میخواهید بازدید سایتتان را به صورت ارگانیک و صحیح افزایش دهید؛ باید بدانید این فرآیند زمانبر است. اثر افزایش بازدید سایت هدفمند نیز در بازه طولانی مدت مشخص میشود. در افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی، از طریق بازدید های هدفمند، لینک سازی های داخلی و خارجی، بازدیدهای حاصل از همکاری در فروش، فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی و… اثری ماندگار خلق میکنیم. افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی افزایش بازدید سایت به صورت تقلبی شرکت های زیادی هستند که پکیج های افزایش بازدید سایت را میفروشند. این کار ایرادی ندارد به شرط آنکه این افزایش بازدید اصولی و طبیعی باشد. اگر بازدید سایت را به روش درستی انجام دهیم در ارتقای جایگاه سایت موثر است. هر سایت که طراحی میشود، رسالتی دارد. در واقع اگر بخواهید در این فضا درست و طبیعی رشد کنید و جایگاهتان محکم باشد؛ باید برای مخاطبتان ارزش قائل شوید. این ارزش گذاری به مخاطب منجر به افزایش اعتبار شما خواهد شد. مجموعه سیاست های یک سایت باید در راستای نیاز کاربران باشد. از این طریق میتوانید مطمئن شوید که مخاطب هدفمندی را جذب کرده و به سایت خود وفادار میکنید. برای این منظور باید اندازه گیری سنجه ها و KPI بهره گرفت. بیشتر بخوانید : آشنایی با الگوریتم کافئین (Caffeine Algorithms) گوگل نکات اساسی در مورد سنجه ها: باید این مسئله را در نظر داشته باشید که تمام سنجه ها را میتوان به صورت مصنوعی دستکاری کرد و تغییر داد. این مسئله منجر به سواستفاده عده زیادی از سودجویان شده است. اگر هدف اصلی را فراموش کنید به راحتی در دام روش های تقلبی و ارقام غیر قابل اتکا خواهید افتاد. فراموش نکنید که: افزایش بازدید سایت آن هم به صورت غیر اصولی و تقلبی به شما و بهبود کسب و کارتان کمکی نخواهد کرد. کیفیت واقعی نتایج را نمیتوان تنها بر اساس سنجه ها بررسی کرد. شما باید به صورت همزمان چندین KPI و سنجه را اندازه گیری کنید تا به نتیجه واقعی تر و مطلوب برسید. در سئوی واقعی تنها بر یک سنجه تمرکز نمیکنیم. اگر فقط بر روی نتایج یک سنجه مثلا بهبود رتبه الکسا تمرکز کردید، علاوه بر مخاطبتان خودتان هم فریب خواهید خورد! در مسیر سئو سایت و بهینه کردن صحیح سایتتان، مراقب افراد کلاهبردار باشید. هر سنجه بر اساس نوع نیاز سایت ما تعریف و بکار برده میشود. مثلا در مورد سایت های فروشگاهی، رتبه الکسا بی فایده است. چراکه شما میخواهید به مخاطبین هدفمند دسترسی داشته باشید. به زبان ساده تر،سنجه انتخابی شما باید به اهداف سایت شما کمک کند. نکات اساسی در مورد سنجه ها: پیشنهاد کلیک اول برای افزایش بازدید اگر سایت شما برایتان مهم است و به بهبود کسب وکار اینترنتی خود اهمیت میدهید؛ از دستکاری ارقام بازدید توسط ربات ها و بازدیدهای غیر اصولی بپرهیزید. تعدادکاربران فعال و ترافیک طبیعی خود را از طریق ابزارهای موجود به صورت مداوم تحلیل و بررسی کنید. به محتوا اهمیتی ویژه دهید. محتوای مفید میتواند مخاطب هدف را به سایت شما جذب کرده و وفادار کند.اگر تعداد کاربران و ترافیک ورودی وبسایت افزایش یابد؛ قدرت دامنه وبسایت افزایش پیدا میکند. افزایش بازدید سایت باید هدفمند و طبیعی باشد. حتما شما هم شاهد پایین بودن رتبه وبسایت هایی شده اید که تعداد بازدیدکنندگان بالایی دارند. این مسئله اهمیت هدفمندی در بازدید را نشان میدهد.

یکی از روشهای منسوخ شده افزایش بازدید سایت، Pop up است. پاپ آپ همان صفحات وب ناخواسته ای ست که برای شما باز میشود. این صفحات به دلیل نامربوط بودن محتوا با خواسته مخاطب، بسیار منزجر کننده بوده و سریعا توسط کاربران بسته میشود. این مسئله نرخ پرش را افزایش داده و به گوگل نشان میدهد که سایت شما کیفیت لازم را برای رضایتمندی کاربران ندارد. بنابراین گوگل شما را مفید تلقی نکرده و جریمه میکند.

اگر میخواهید بازدید سایتتان را به صورت ارگانیک و صحیح افزایش دهید؛ باید بدانید این فرآیند زمانبر است. اثر افزایش بازدید سایت هدفمند نیز در بازه طولانی مدت مشخص میشود.

در افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی، از طریق بازدید های هدفمند، لینک سازی های داخلی و خارجی، بازدیدهای حاصل از همکاری در فروش، فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی و… اثری ماندگار خلق میکنیم.

افزایش بازدید سایت به صورت تقلبی

شرکت های زیادی هستند که پکیج های افزایش بازدید سایت را میفروشند. این کار ایرادی ندارد به شرط آنکه این افزایش بازدید اصولی و طبیعی باشد. اگر بازدید سایت را به روش درستی انجام دهیم در ارتقای جایگاه سایت موثر است.

هر سایت که طراحی میشود، رسالتی دارد. در واقع اگر بخواهید در این فضا درست و طبیعی رشد کنید و جایگاهتان محکم باشد؛ باید برای مخاطبتان ارزش قائل شوید. این ارزش گذاری به مخاطب منجر به افزایش اعتبار شما خواهد شد.

مجموعه سیاست های یک سایت باید در راستای نیاز کاربران باشد. از این طریق میتوانید مطمئن شوید که مخاطب هدفمندی را جذب کرده و به سایت خود وفادار میکنید. برای این منظور باید اندازه گیری سنجه ها و KPI بهره گرفت.

نکات اساسی در مورد سنجه ها:

باید این مسئله را در نظر داشته باشید که تمام سنجه ها را میتوان به صورت مصنوعی دستکاری کرد و تغییر داد. این مسئله منجر به سواستفاده عده زیادی از سودجویان شده است. اگر هدف اصلی را فراموش کنید به راحتی در دام روش های تقلبی و ارقام غیر قابل اتکا خواهید افتاد. فراموش نکنید که:

  • افزایش بازدید سایت آن هم به صورت غیر اصولی و تقلبی به شما و بهبود کسب و کارتان کمکی نخواهد کرد.
  • کیفیت واقعی نتایج را نمیتوان تنها بر اساس سنجه ها بررسی کرد. شما باید به صورت همزمان چندین KPI و سنجه را اندازه گیری کنید تا به نتیجه واقعی تر و مطلوب برسید.
  • در سئوی واقعی تنها بر یک سنجه تمرکز نمیکنیم. اگر فقط بر روی نتایج یک سنجه مثلا بهبود رتبه الکسا تمرکز کردید، علاوه بر مخاطبتان خودتان هم فریب خواهید خورد!
  • در مسیر سئو سایت و بهینه کردن صحیح سایتتان، مراقب افراد کلاهبردار باشید.
  • هر سنجه بر اساس نوع نیاز سایت ما تعریف و بکار برده میشود. مثلا در مورد سایت های فروشگاهی، رتبه الکسا بی فایده است. چراکه شما میخواهید به مخاطبین هدفمند دسترسی داشته باشید. به زبان ساده تر،سنجه انتخابی شما باید به اهداف سایت شما کمک کند.

پیشنهاد کلیک اول برای افزایش بازدید

  • اگر سایت شما برایتان مهم است و به بهبود کسب وکار اینترنتی خود اهمیت میدهید؛ از دستکاری ارقام بازدید توسط ربات ها و بازدیدهای غیر اصولی بپرهیزید.
  • تعدادکاربران فعال و ترافیک طبیعی خود را از طریق ابزارهای موجود به صورت مداوم  تحلیل و بررسی کنید.
  • به محتوا اهمیتی ویژه دهید. محتوای مفید میتواند مخاطب هدف را به سایت شما جذب کرده و وفادار کند.