انویدیا احتمالاً عرضه GTX 1630 و خانواده RTX 4000 را به تأخیر انداخته است

انویدیا احتمالاً عرضه GTX 1630 و خانواده RTX 4000 را به تأخیر انداخته است
زمان تقریبی مطالعه : < 1 دقیقه

منبعی غیررسمی ادعا می‌کند انویدیا تاریخ رونمایی و عرضه‌ی GTX 1630 را تا مدتی نامعلوم به تأخیر انداخته است. این منبع همچنین از تأخیر یک‌ماهه در عرضه‌ی کارت‌های گرافیک RTX 4000 خبر می‌دهد.

انویدیا قصد داشت در روزهای آینده به‌صورت رسمی از کارت گرافیک GTX 1630 پرده‌برداری کند، اما ظاهراً این شرکت اخیراً تغییراتی در برنامه‌هایش اعمال کرده است. به ادعای منابع ویدیوکاردز، انویدیا نامه‌ای برای شرکای تجاری‌اش ارسال کرده و گفته تاریخ عرضه‌ی GTX 1630 بعداً اعلام خواهد شد. گفته می‌شود انویدیا در تأمین یک‌سری قطعات با مشکل مواجه شده است.

شایعه‌ها می‌گویند انویدیا حدوداً دو هفته پیش کیت GTX 1630 را دردسترس شرکای تجاری‌اش قرار داده و اولین کارت‌های گرافیک مبتنی‌بر این کیت تولید شده‌اند و مراحل آزمایشی را می‌گذرانند. همچنین طراحی نهایی محصول مشخص و تأیید شده است. شرکای انویدیا اکنون منتظر اعلام تاریخ عرضه‌ی محصول هستند.

مقاله‌های مرتبط:

  • هرآنچه از معماری Ada Lovelace انویدیا و گرافیک‌های RTX 4000 می‌دانیم
  • انویدیا احتمالاً GTX 1630 را برای حضور پررنگ‌تر در بازار کارت گرافیک‌های پایین‌رده معرفی می‌کن

افزون‌بر تأخیر در عرضه‌ی GTX 1630، ویدیوکاردز می‌نویسد تاریخ عرضه‌ی کارت‌های گرافیک مورد انتظار سری RTX 4000 به مدت یک‌ ماه به تأخیر افتاده است. به‌طور مشخص‌تر گفته می‌شود انویدیا قصد دارد کارت گرافیک RTX 4090 را در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، کارت گرافیک RTX 4080 را در ماه اکتبر (مهر و آبان) و کارت گرافیک RTX 4070 را در ماه نوامبر (آبان و آذر) دردسترس مشتریان قرار دهد. البته تأخیر در تاریخ عرضه ممکن است تأثیری روی رونمایی قریب‌الوقوع این کارت‌های گرافیک نگذارد.

در نظر داشته باشید وضعیت بازار GPU به سرعت در حال تغییر است و حتی اطلاعات اعلام‌شده در این مقاله ممکن است در هفته‌های آینده بی‌اعتبار باشد. بنابراین تا زمانی که انویدیا به‌صورت رسمی اعلام نکند، به تمامی اخبار مرتبط به RTX 4000 به‌عنوان شایعه نگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *