ال‌جی برای ساخت نمایشگر نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی اپل آماده می‌شود

ال‌جی برای ساخت نمایشگر نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی اپل آماده می‌شود
زمان تقریبی مطالعه : < 1 دقیقه

در حالی که هنوز اپل از نسل اول هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی نکرده، شایعات به نسل دوم آن اشاره می‌کنند. حالا طبق گزارشی جدید، ال جی دیسپلی در حال آماده شدن برای تامین پنل‌های micro-OLED مورد استفاده در نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی اپل است.

طبق گزارش «The Elec»، ال جی دیسپلی در حال سفارش تجهیزات تولید نمایشگرهای micro-OLED از شرکت «Sunic System» است. به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها می‌خواهند از این تجهیزات برای تولید پنل‌های موردنیاز نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی اپل استفاده کنند.

نقش ال جی در تولید هدست واقعیت ترکیبی اپل

گفته می‌شود ال جی دیسپلی در زنجیره تامین نمایشگر نسل اول هدست اپل هم نقش دارد، با این حال تامین‌کننده اصلی نخواهد بود و چنین وظیفه‌ای برعهده سونی گذاشته شده است. به نظر می‌رسد ال‌جی فقط تامین‌کننده نمایشگر OLED عادی بخش بیرونی هدست اپل باشد.

با توجه به سفارش تجهیزات، به نظر می‌رسد ال‌جی می‌خواهد در نسل دوم هدست اپل جای سونی را بگیرد و تبدیل به تامین‌کننده اصلی پنل‌های micro-OLED موردنیاز این محصول شود. با توجه به اینکه سونی با هدست پلی‌استیشن VR به نوعی رقیب اپل محسوب می‌شود، ظاهرا کوپرتینویی‌ها نسبت به همکاری بیشتر با ال‌جی علاقه دارند.

اواخر سال گذشته میلادی تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» گفته بود که اپل کار روی نسل دوم هدست خود را آغاز کرده تا محصولی سبک‌تر با شارژدهی و عملکرد بالاتر را در اختیار کاربران قرار دهد. کو همچنین به عرضه این محصول در نیمه دوم 2024 اشاره کرده بود، دیروزی هم گزارشی از معرفی این دستگاه به همراه عینک واقعیت افزوده اپل در 2024 خبر داده بود.

هدست اهمیت بالایی برای اپل دارد، چرا که می‌تواند مسیر این کمپانی را تغییر دهد و یک جریان مالی جدید برای آن به همراه داشته باشد. بنابراین توسعه نسل دوم آن پیش از عرضه نسل اول، یک اقدام منطقی به نظر می‌رسد.