آیفون پس از ١٠ ماه کف رودخانه ماندن روشن شد

آیفون جان سخت پس از ١٠ ماه کف رودخانه ماندن روشن شد
زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه

یکی از کاربران آیفون در بریتانیا ادعا می‌کند موبایل خود را پس از 10 ماه از کف رودخانه پیدا کرده و جالب این‌که دستگاهش بعد از این همه مدت زیر آب ماندن روشن شده و کار می‌‌کند.

گوشی‌های آیفون‌ اپل با استاندارد IP دربرابر نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم هستند ولی اینکه دستگاه بعد از ده ماه روشن شود جالب است.

گوشی‌های جدید اپل از استاندارد IP برخوردارند و این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند در عمق نه چندان زیادی زیر آب شیرین سالم بمانند. به عنوان مثال، آیفون 13 پرو مکس از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 6 متری به مدت نیم ساعت بهره می‌برد. حال سوال این است که آیا آیفون‌ها می‌توانند این حد و مرزها را بشکنند؟

یک آیفون دیگر، حد و مرزها را شکست
جدیدترین گزارشات، این موضوع را مجددا تأیید می‌کنند. پیش‌تر گزارشات متعدد و مختلفی از تاب‌آوری چند آیفون و گوشی‌های دیگر برندها مانند هواوی در زیر آب منتشر شده بودند. این بار نوبت به یک آیفون رسیده تا به مدت طولانی در زیر آب بماند.

«اوین دیویس» در حوالی مرداد و شهریور ماه سال گذشته، گوشی خود را تصادفا در رودخانه‌ای انداخت. او در حال قایق‌سواری بود که این حادثه برایش رخ داد. ماجرا جایی عجیب می‌شود که بدانید این آیفون گم شده، اخیرا توسط یک فرد دیگر که در حال قایق‌سواری بوده پیدا می‌شود. او تصاویر از این آیفون گم شده در دریاچه را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت تا صاحب اصلی دستگاه را بیابد. البته یابنده دستگاه به وضعیت این iPhone امیدوار نبود. او اظهار داشت که آیفون پیدا شده، پر از آب بوده و احتمالا خراب شده است؛ با این وجود او فکر می‌کرد که احتمالا صاحب اصلی دستگاه اطلاعات مهمی را در آیفونش ذخیره کرده است.

یابنده دستگاه در نهایت این گوشی را از طریق کمپرسور هوا کاملا خشک کرد و آن را به شارژ زد. چیزی که این فرد مشاهده کرد، او را شگفت‌زده کرد؛ آیفون پیدا شده هنوز کار می‌کرد! نکته جالب این است که تصویر صاحب اصلی این گوشی روی صفحه قفل نقش بسته بود. با توجه به این موضوع، یابنده دستگاه تصویر مربوطه را در فیسبوک با دوستانش به اشتراک گذاشت و به هر نحو که شده بود، این گوشی گم شده به دست صاحب اصلی‌اش رسید.

جزئیات این اتفاق نشان می‌دهد که دستگاه‌های هوشمند حتی در برخی مواقع می‌توانند حد و مرزها را بشکنند و فراتر از انتظارات ظاهر شوند. البته توصیه می‌کنیم که با خواندن این خبر، به نجات پیدا کردن آیفون خود از مخمصه‌ای مشابه چندان امیدوار نباشید، چون ممکن است شانس با شما یار نباشد.