آخرین ترند های برتر بازاریابی و سئو

آخرین ترند های برتر بازاریابی و سئو
زمان تقریبی مطالعه : 6 دقیقه

بازاریابی محتوا در سال های اخیر جایگاه خودش را پیدا کرده است. خود را به عنوان یک استراتژی موثر برای جذب مشتریان بالقوه، ایجاد سرنخ و ارزشمند سازی برندها -در هر اندازه- ثابت کرده است.

زیبایی بازاریابی محتوا در این است که در قالب‌های مختلفی ارائه می‌شود. ازسئو متنی وب‌سایت و وب پورتال گرفته تا پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و ویدیوها. محتوای شما زمانی که در مسیر درست باشد، می‌تواند همه‌کاره باشد و نقشی پویا برای سئو شما بازی کند.

یکی از فعالیت‌های مهم جهت بازاریابی محتوا، سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. اگر می‌خواهید مطلبی را در موتورهای جستجو پیدا کنید، سئو بخش مهمی از استراتژی محتوای شما است. هر چه محتوای شما از نظر سئو بهینه‌تر باشد، احتمال اینکه توسط مخاطب مورد نظرتان، در زمان مطلوب در مکان‌های مناسب دیده شود، بیشتر می‌شود.

آخرین آمار ارقام در عملکرد سئو

گزارش وضعیت بازاریابی پایگاه HubSpot در 2022 نشان داد که 82 درصد از بازاریابان در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنند و 60 درصد موفقیت آن را از طریق فروش می‌سنجند. برای شما به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال موفق، درک روندهای بازاریابی محتوای کلیدی و سئو در سال 2022 بسیار مهم است.

همه بازاریابان محتوا، اهمیت رتبه بندی و اهمیت حضور در اولین جایگاه در موتور جستجوی گوگل را می‌دانند.  تحقیقات Sistrix  نشان داده است که نرخ کلیک برای جایگاه اول در گوگل 25 درصد است که به طور چشمگیری به 2.5 درصد برای جایگاه دهم کاهش می‌یابد.

با توجه به افزایش محتوای تولیدی در سطح اینترنت، قرارگیری در جایگاه خوب در نتیجه جستجو نیز به مراتب دشوارتر می‌شود.

همانطور که بر همگان واضح است، سرعت سایت و ظاهر زیبای آن نیز در این امر تاثیرگذار است. گوگل در حال ایجاد الگوریتم‌های برای سنجش ابعاد زیبایی شناختی در سایت مانند رصد کردن صفحه سایت شما با کنتراست خوب، قابلیت تنظیم فونت و توضیحات تصویر است. نتیجه این امر این است که به سایت‌های با قابلیت خوانایی بهتر و کاربر پسندتر پاداش داده می‌شود و بنابراین سریعتر از صفحاتی که فاقد این ویژگی‌ها هستند به رتبه های بالاتر صعود می‌کنند.

برای بازاریابان محتوا، این به معنای تنظیم استراتژی خود برای چهار عنصر کلیدی است:

  • برای جستجوی برند برنامه ریزی کنید: به دنبال کلمات کلیدی باشید و در صورت لزوم آن‌ها را در محتوای خود ادغام کنید
  • در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید همچنین در مورد نتایج کار برندسازی خود، از آن‌ها بپرسید تا بهترین استفاده را از نسخه‌ای که ارائه داده اید ببرید.
  • کلمات کلیدی را ردیابی و جستجوها را دستکم نگیرید: این به شما کمک می‌کند عملکرد کلمات کلیدی را نظارت کنید و در صورت ظهور موارد جدید، آن‌ها را اضافه کنید.
  • جستجوهای Google مبتنی بر سؤال در حال افزایش هستند: سؤالات را در محتوای کوتاه و بلند خود بگنجانید. مثلاً جمله‌ی چگونه می توان سئو کار شد ، جمله ای است که ممکن است از جستجوی یک کلمه بیشتر باشد. (در ادامه در مورد این موضوع بیشتر توضیح می دهیم)

Google Discover یک بانک محتوای قابل سوآیپ کردن روی تلفن همراه شما است. این محتوای سفارشی، از الگوریتمی استفاده می‌کند که محتوای مرتبط با علاقه‌مندی‌ها و علایق شما را بر اساس آنچه جستجو می‌کنید و می‌خوانید، با تجزیه و تحلیل فعالیت وب و برنامه شما همراه با موقعیت مکانی شما فهرست می‌کند. البته این یک معدن طلا برای بازاریابان محتوا است زیرا به محتوای شما اجازه می‌دهد بدون جستجوی چیزی در فیدهای تلفن همراه افراد ظاهر شود.

بنابراین می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه محتوای خود را در دیسکاور گوگل قرار دهیم؟

1- محتوای مخاطب پسند ایجاد کنید: این مورد ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما Google فقط می‌خواهد مرتبط‌‌ ترین و باکیفیت‌ترین محتوا را در مقابل کاربران خود قرار دهد، بنابراین محتوای خود را متمایز کنید

2- بر اعتبار و قابل اعتماد بودن تمرکز کنیدگوگل تخصص را دوست دارد و محتوای معتبر را در رتبه‌بندی بالایی قرار می‌دهد، بنابراین نقل قول‌هایی را از کارشناسان اضافه کنید یا نشان دهید که چرا در یک زمینه پیشرو هستید

3- وب سایت خود را بهینه کنید: اگر یک محتوای درجه یک را به وب سایتی که کُند و غیرقابل دسترس باشد بیاورید، هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت

4 – به عناوین خود فکر کنید: از عناوین بیش از حد تبلیغاتی افراطی یا کلیکی خودداری کنید زیرا آن‌ها مخاطبان شما را از بین می‌برند

5- محتوا را به‌موقع منتشر کنید: کاربران محتوای مرتبط و به‌موقع می‌خواهند، بنابراین سعی کنید از روندها یا فعالیت‌های خبرساز استفاده کنید

6- از تصاویر عالی استفاده کنید: در دیسکاور گوگل همه چیز در مورد تصاویر بصری است، بنابراین مطمئن شوید که تصاویر چشم نواز و مرتبط را در محتوای خود قرار دهید

تصاویر به طور فزاینده ای برای گوگل اهمیت پیدا کرده اند. جستجوی تصویر در حال تبدیل شدن به یک چیز منحصر به فرد برای گوگل است. گوگل دیسکاور روش استفاده ما از گوگل را تغییر می‌دهد و سایت‌هایی که تصاویر واقعاً خوبی دارند شروع به رتبه‌ گیری بهتر می‌کنند.

روند افزایشی محتوای تعاملی

در چند سال گذشته در مباحث سئو ، محتوای تعاملی در بین برندها محبوبیت پیدا کرده است، زیرا مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل را به تعامل ترغیب می‌کند. انواع محتوای تعاملی شامل ماشین حساب، آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها، نقشه‌ها، اینفوگرافیک‌ها، بازی‌ها و نمایش‌های تلویزیونی مانند Black Mirror’s: Bandersnatch است.

بر اساس گزارش Demand Gen’s State of Interactive Content، محتوای تعاملی دو برابر محتوای ثابت در سئو تاثیرگذار است و می‌تواند به ویژه برای کمپین های بازاریابی B2B مانند وبینارهای زنده یا رویدادهای مجازی مفید باشد.

راه های زیادی برای استفاده از محتوای تعاملی در قیف بازاریابی وجود دارد و انواع مختلف اهداف مانند آگاهی از برند یا ایجاد سرنخ دارند.

برای مثال، این اینفوگرافیک تعاملی هتل‌های ماریوت، کاربر را در سفری راهنمایی می‌کند تا به انتخاب فعالیت‌ها در اسکاتسدیل، آریزونا کمک کند.

هوش مصنوعی در سئو محتوا مشارکت بیشتری خواهد داشت

وقتی می‌خواهید محتوایی ایجاد کنید که درگیر کننده باشد، احساسات انسانی مهم است. بازاریابان محتوا به انتخاب کلمه یا عبارت مناسب یا استفاده از طنز برای جلب توجه در حجم انبوه محتوای موجود افتخار می‌کنند. برای تعیین شخصیت برند باید لحن و پیام مناسب را به کار گرفت.

اما هوش مصنوعی (AI) قرار است بیش از هر زمان دیگری در ایجاد کپی رایتینگ پیچیده تر شود. در چند سال گذشته، گوگل روی تکنیک‌هایی برای پردازش زبان طبیعی سرمایه‌گذاری کرده است تا درک الگوریتم‌هایش از عبارت‌های جستجو را بهبود بخشد.

یک تیم پژوهش سئو متنی حدود یک سال پیش یک به‌روزرسانی الگوریتمی به نام BERT داشته است، که در مورد درک نحوه تایپ آنچه در گوگل موردنظر است را بررسی کرده بود. در مورد اینکه نه فقط «به دنبال آن چیزی بودن» را بلکه «چرا به دنبال آن هستیم»، را مورد پژوهش قرار داده است.

از زمان BERT، به‌روزرسانی الگوریتم دیگری به نام MUM (Multitask Unified Model) وجود دارد. این برای جستجوی الگوهایی در زبان برای درک آن در سطح ساختاری طراحی شده است. این به Google کمک می‌کند تا درک بهتری از این که چرا مردم برای ارائه نتایج بهتر، موارد موردنظرشان را، جستجو می‌کنند.

کارشناسان سئوی فعال دنیای دیجیتال مارکتینگ معتقد اند که این قضیه تأثیر زیادی بر نحوه کپی رایتینگ، انجام تحقیقات کلیدواژه و استفاده از اتوماسیون محتوی متنی توسط بازاریابان محتوا خواهد داشت. برای بسیاری از مشاغل، اتوماسیون گزینه مقرون به صرفه تری است. اما اغلب پیام رسانی، نظم و لحن کاملاً درست نیست.


البته هنوز خطری کپی‌رایترها را تهدید نمی‌کند، زیرا هوش مصنوعی در دریافت نوشتار های محاوره، شوخ طبعی، عامیانه نویسی، ریتم و لحن ممکن است خوب باشد. این امر به سمت اتوماسیون بیشتر برای صرفه جویی در زمان و هزینه حرکت می‌کند.

این نوع از فناوری هوش مصنوعی برای کارشناسان سئو مفید خواهد بود زیرا می‌توانند از اتوماسیون برای تولید عناصر کپی در سطح انبوه مانند برچسب های عنوان، توضیحات متا و تگ‌های جایگزین استفاده کنند.

سئوی متنی بیشتر «پاسخ محور» شده است

مصرف کنندگان امروزی هنگام جستجوی محتوای آنلاین بر روی دریافت پاسخ متمرکز هستند. اکنون 14 درصد از جستجوهای گوگل سؤالاتی هستند که با «چگونه» «چرا» «کدام» و این قبیل گزاره های سوالی آغاز می‌شوند.

چه تایپ کردن در موتور جستجو در لپ‌تاپ یا تلفن همراه باشد چه استفاده از جستجوی صوتی، مشتریان اکنون بیشتر به این دستگاه‌ها روی می‌آورند تا سؤال بپرسند. این یک پیشرفت جالب برای بازاریابان محتوا در مورد هنر نوشتن است.

رتبه‌گیری در فضای ارگانیک برای کلمات کلیدی خالی سخت‌تر است، اما هنوز هم به‌دست آوردن جایگاه برای محتوای مبتنی بر پرسش و پاسخ آسان است. بنابراین، برای پاسخ به سؤالات فردی باید مخاطبان خود و نقاط نیاز آن‌ها را درک کنید و در نظر داشته باشید که راه‌های مختلف برای بیان یک سوال وجود دارد.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بهبود سئوی محتوا انجام دهید، پیاده‌سازی طرح‌واره پرسش‌های متداول است. این می تواند QA (افرادی که با رای دادن به پاسخ های مختلف به شما کمک می‌کنند) یا طرحواره صفحه سوالات متداول (FAQ) باشد. انجام این کار آسان است و به شما این فرصت را می‌دهد که در صفحه نتایج موتور جستجو نیز در عنصر People Also Ask بیایید.

آینده بازاریابی محتوا و سئو چگونه خواهد بود

همانطور که در این مقاله خواندید، پیشرفت های جدید زیادی در بازاریابی محتوا و سئو وجود دارد که فرصت‌هایی را برای ایجاد تعامل و تبدیل برای شما به ارمغان می‌آورد. نکته کلیدی این است که مخاطبان خود و نکات مدنظر آن‌ها را بشناسید تا بتوانید محتوایی ایجاد کنید که راه حل ارائه دهد و معتبر باشد.

امروزه مشتریان می‌خواهند احساس کنند که برندها در سطح شخصی با آن‌ها در ارتباط هستند. بدیهی است که آن‌ها از طریق جستجوهای مبتنی بر سوال به دنبال پاسخ هستند و از طریق محتوای تعاملی تجربه ای همه جانبه می‌خواهند.

این در مورد ایجاد محتوای بهینه شده برای سئو است که برند شما را در موتورهای جستجو و سایر کانال های کلیدی مانند رسانه‌های اجتماعی پیدا می‌کند. ممکن است مجبور نباشید از صفر شروع کنید: یک رسیدگی مجدد محتوا انجام دهید تا ببینید چه منابعی در حال حاضر در اختیار دارید که مفید واقع شده اند و ببینید آیا می‌توان در آن‌ها تغییری داد یا به روز کرد یا خیر.

اکنون زمان هیجان انگیزی برای محتوا است، پس تحقیق کنید، برنامه ریزی کنید و بنویسید تا ببینید چه محتوای موثری می‌توانید ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *